تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820096069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به مذاكرات محرمانه سعيد جليلي


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نگاهي به مذاكرات محرمانه سعيد جليلي
پايگاه خبري انصاف نيوز با اشاره به انتقادات برخي فعالان رسانه اي و سياسي درباره محرمانه ماندن مذاكرات هسته اي دولت روحاني با طرف هاي خارجي بر سر مسئله هسته اي ايران، بخشي از مذاكرات محرمانه سعيد جليلي دبير وقت شوراي عالي امنيت ملي با طرف هاي خارجي را منتشر كرده است.

آذر ماه 86، ديدار محرمانه جليلي با پوتين

روزنامه ي اعتماد به نقل از ايرنا گزارش داد: سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در «نوو آگاريود» اقامتگاه رياست جمهوري روسيه در حومه مسكو با ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين كشور ديدار كرد و مذاكرات محرمانه هسته يي را پشت درهاي بسته و بدون حضور خبرنگاران به انجام رساند.

مهرماه 88، مذاكره خصوصي جليلي با معاون هيلاري كلينتون

ديپلماسي ايراني نوشت: پس از يك ساعت و نيم بحث و مذاكره، در وقت استراحت بيست دقيقه اي، نمايندگان آمريكايي حاضر در جلسه با سه همتاي ايراني خود به مذاكرات تك به تك پرداختند. گفتگوهاي تك به تك ايرانيها و آمريكاييها باعث تلطيف جو حاكم و همچنين حيرت ديگر نمايندگان كشورهاي 1+5 قرار گرفت. در زمان صرف ناهار هم گفتگوهاي دو طرف ايراني و آمريكايي در حالي جلب توجه مي نمود كه نحوه چيدمان ميز ناهار، گروه آمريكايي و گروه ايراني را در كنار يكديگر قرار داده بود. هنوز از محتواي مباحث ردو بدل شده بين مقامات ايراني و آمريكايي در مذاكرات تك به تك اطلاعي در دست نيست، اما آنچه مشخص است، اين كه آنها با خيال راحت و با اشتياق چه در جريان مذاكرات و چه در موقع صرف نهار از فرصتها براي گفتگوهاي دوجانبه استقبال مي كردند. اين در حالي است كه شب گذشته مقام هاي آمريكايي گفته بودند احتمال نشست دو جانبه مقام هاي واشينگتن و تهران در گفتگوهاي امروز گروه پنج بعلاوه يك در ژنو سوئيس، دور از ذهن نخواهد بود و اگر موقعيت پيش آيد، ويليام برنز، رئيس هيات آمريكايي در مذاكرات ، ديدار رو در رو با سعيد جليلي، رئيس هيات ايراني را رد نخواهد كرد.

شهريور 90، نامه محرمانه جليلي به اشتون

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، طبق يك نسخه از نامه اي محرمانه از يك مقام عاليرتبه ايراني، يك پيشنهاد جديد از جانب ايران براي ديدار با قدرتهاي جهان ولي اين بار بدون پيش شرط هايي از سوي اين كشور مطرح شده است.
اين گزارش افزود: نامه محرمانه اي كه يك نسخه آن در اختيار خبرگزاري آسوشيتدپرس قرار گرفته است، جزئيات آنچه را كه ايران براي گفت‌وگو درباره آن با آمريكا، روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان آمادگي دارد، مطرح نكرده است. اما ظاهرا اين بار با پيشنهادات پيشين براي گفت‌وگو با غرب تفاوت دارد و از درخواست هايي را كه ۶ كشور بي درنگ آن ها را رد مي كنند، عنوان نكرده است.
بنا بر اين گزارش، در نامه اي كه ظاهرا "سعيد جليلي" دبيرشوراي عالي امنيت ملي ايران به "كاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نوشته است، آمده: ايران آمادگي همكاري در زمينه‌هاي منع گسترش تسليحات هسته‌اي و همكاري هاي هسته‌اي صلح آميز را دارد.

تير 91، نشست محرمانه نيمه شب استانبول

فرارو نوشت: گزارش روزنامه كريستين ساينس مانيتور حاكي از آن است كه ديپلمات هاي حاضر در نشست مسكو، نيمه شب در حالي سالن نشست محرمانه استانبول را ترك كردند كه براي نشستي در آينده بين معاونان سياسي مذاكره كنندگان عالي دو طرف به اجماع دست يافتند.

مرداد 91، مذاكرات محرمانه باقري و اشميد در استانبول

پرس تي.وي نوشت: روز سه‌شنبه سوم مرداد ۱۳۹۱ مذاكرات هسته‌اي ميان علي باقري، معاون سعيد جليلي و هگا اشميد، معاون كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در استانبول تركيه به پايان رسيد. هر دو طرف مايل نبودند جزئيات مذاكرات و توافق‌هاي احتمالي در رسانه‌ها انعكاس يابد؛ به همين دليل، حتي محل برگزاري نشست نيز از ديد خبرنگاران پنهان ماند.

شهريور 91، نشست محرمانه جليلي و اشتون

ايستا نوشت: كاترين اشتون و سعيد جليلي روز سه‌شنبه براي اولين بار پس از سه ماه در تلاش براي احياي گفت‌وگوهاي درباره برنامه هسته‌يي ايران در استانبول ديدار كردند. روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به اين خبر افزود: نشست ميان كاترين اشتون رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به طور محرمانه در استانبول برگزار شد و اين نشست به عنوان مذاكراتي رسمي در نظر گرفته نمي‌شود.

خرداد 92، اشاره به ناآگاهي از محرمانه هاي جليلي

سيد حسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و مسئول امور استان‌هاي ستاد جليلي، چند روز قبل از انتخابات در جمع حاميان جليلي در تبريز يادآور شد: در موضوعي همچون تحريم ها، نقش دبيرخانه در كنترل اثرات تحريم ها غيرقابل انكار است، يا در مسائل مختلفي همچون پرونده ي هسته اي و موضوعات امنيتي مديريت دكتر جليلي قطعا تعيين كننده بوده اما به دليل محرمانه بودن بسياري از اين فعاليت ها، كسي مطلع نمي شود كه چه كساني در حال فعاليت بوده اند، بنابراين سابقه اجرايي دكتر جليلي، در سطحي بسيار بالاتر از وزارتخانه ها قابل تصور است.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن