تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802973444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدتقدير از دانش‌آموزان پژوهنده/ ورود عملي پژوهش به مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدتقدير از دانش‌آموزان پژوهنده/ ورود عملي پژوهش به مدارس
در سال‌هاي اخير موضوع پژوهش و پژوهش محوري دانش‌آموزان، معلمان، و مسئولان مدارس باعث شده تا تكاپوي خاصي در عرصه‌هاي مختلف علمي در مدارس انجام شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، هفته پژوهش از 25 آذرماه آغاز شده است و شعار اين هفته در آموزش و پرورش «پژوهش مبناي تصميم‌گيري در آموزش و پرورش است» نامگذاري شده است.

هفته پژوهش فرصت مناسبي است تا از پتانسيل دانش‌آموزان در زمينه‌هاي مختلف استفاده شود؛ در سال‌هاي اخير موضوع پژوهش و پژوهش محوري دانش‌آموزان، معلمان، و مسئولان مدارس باعث شده تا تكاپوي خاصي در عرصه‌هاي مختلف علمي در مدارس انجام شود.

در هفته پژوهش، مدارس برنامه‌هاي مختلفي را اجرا مي‌كنند كه برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و تقدير و تشكر از فعالان اين حوزه از جمله فعاليت‌هاي مهم محسوب مي‌شود.

فاني: پژوهش بايد محور تصميم‌گيري قرار گيرد

علي‌ اصغر فاني وزير آموزش و پرورش روزهاي گذشته و در آيين شانزدهمين دوره معرفي و تقدير از معلمان، مديران، دانش‌آموزان، دانشجويان پژوهشگر و طرح‌هاي پژوهشي برگزيده در هفته پژوهش، گفت: «در حوزه ستادي و تصميم‌گيري بايد پژوهش را محور اصلي كار قرار دهيم به شرطي كه پژوهش مبتني بر اصول صحيح باشد».

وي افزود: «پژوهش در حوزه دانش‌آموزي مهم است؛ برخي از فعاليت‌ها در حوزه دانش‌آموزي به امر تحقيق اختصاص يافته است و ما منبع اتكاي خوبي در حوزه دانش‌آموزي نداريم و جا دارد بدانيم هدف پژوهش دانش‌آموزي چيست و روش‌ها چگونه است».

به گزارش فارس، اما در كنار موضوعات پژوهشي، برنامه‌ها و مسابقات ورزشي هم در درون مدارس شور و حرارت خاصي را در بين دانش‌آموزان ايجاد مي‌كند.

به مناسبت هفته پژوهش به يكي از مدارس شهر تهران رفتيم و از نزديك شاهد برنامه‌هاي متنوع در درون اين مدرسه بوديم.

عباسپور: شرايط را براي كار پژوهشي در مدرسه فراهم مي‌كنيم

ابتدا امين عباسپور، مدير مدرسه جواد موفقيان فضاي موجود در مدرسه را با نشاط توصيف كرد و گفت: با فرهنگ‌ سازي‌هايي كه انجام مي‌شود اين موضوع به يك فرهنگ تبديل شده كه دانش‌آموزان هم در اين راستا كمك كرده‌اند.

عباسپور افزود: براي ترويج فرهنگ پژوهش و ورزش در مدرسه هر كاري كه لازم باشد انجام و شرايط را براي اين كار فراهم مي‌كنيم.

همچنين رسول عشاقي، يكي از معلمان اين مدرسه نيز درباره هفته پژوهش به خبرنگار فارس، گفت: موضوع پژوهش در مدارس امر بسيار مهمي است و در كنار پژوهش روح ورزش مي‌تواند به دانش‌آموزان در علم‌آموزي كمك كند.

وي افزود: من از تمامي معلمان و مدارس كشور مي‌خواهم تا موضوع پژوهش و ورزش را در مدرسه عينيت ببخشند.

محمديان: آشنايي با پژوهش بايد از كودكي انجام شود

حجت‌الاسلام والمسلمين محي‌الدين بهرام محمديان، رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش هم در آيين شانزدهمين دوره معرفي و تقدير از معلمان، مديران، دانش‌آموزان، دانشجويان پژوهشگر و طرح‌هاي پژوهشي برگزيده در هفته پژوهش، گفت: «اكتفا كردن به آنچه خود داريم هيچ مركز پژوهشي را غني و بي‌نياز نمي‌كند و يقيناً نيازمند اين هستيم كه پژوهشگر خوب تربيت كنيم».

وي تصريح كرد: «امروز دستگاه تعليم و تربيت بايد افراد را از كودكي با پژوهش آشنا كند و حلقه كارشناسي با حلقه پژوهش مرتبط شود و يقيناً بايد همه توليدات ما مبتني بر توليدات پژوهشي باشد».

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان كرد: «در آموزش و پرورش، هيچ‌كس هيچ كاري نمي‌كند مگر خود آموزش و پرورش و تنها كارها با قيام خودمان انجام مي‌شود؛ اگر سند تحول نيازمند پژوهش هست، بايد خود شما اين كار را انجام دهيد؛ همكاران استاني با اولويت تقاضامحور و مشتري‌محور كار كنند».

به گزارش فارس، دانش‌آموزان مدرسه جواد موفقيان در راستاي امور پژوهشي فعاليت‌هاي مختلفي از ابتداي سال تحصيلي انجام داده‌اند كه از سوي مسئولان مدرسه مورد تقدير قرار گرفته‌اند.

خوشبختانه اين روزها نام پژوهش، مقوله بسيار با اهميت براي دانش‌آموزان تلقي مي‌شود كه نيازمند بسترسازي هر چه بيشتر توسط معلمان و مسئولان ذي‌ربط است.

وزارت آموزش و پرورش با برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در هفته پژوهش باعث معرفي آثار معلمان پژوهنده در قسمت‌هاي مختلف شده تا ديگر معلمان هم بتوانند خود را در اين راستا با ديگران هم سو كنند.

برگزاري مراسم تقدير و تشكر از دانش‌آموزاني كه در امور پژوهشي فعاليت دارند باعث مي‌شود تا اين 2 گروه بزرگ و مورد علاقه در مدارس فعاليت‌هاي بيشتري در كنار هم داشته باشند.

در مراسم مدرسه جواد موفقيان، همچنين رضايي دبير ورزش، آذرگون دبير پرورشي، محمودي، خراج، احمدي و قرباني از معاونان و مسئولان مدرسه حضور داشتند و از دانش‌آموزان برتر تجليل كردند.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن