تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806969134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اول دفتـــر پيران در آستانه تولدي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: اول دفتـــر پيران در آستانه تولدي ديگر
اميد بي‌نياز

داستان پيران سينما تنها به يكي، دو نقل قول مختوم نيست؛ مثلاً آنجا كه به يكباره معاونت سينمايي بگويد كه دوران فيلم نساختن «تقوايي‌»ها به سر آمده است. نقل قولي كه به يكباره با پيامكي در گوشي‌هاي تلفن مي‌پيچيد و سپس به بحثي در سپيده‌دم محيط كار يا حتي حرف‌‌هاي روزانه تاكسي رسيده و نرسيده به محل كار مبدل مي‌شد!
اين بحث‌ها و نقل‌ قول‌ها، براي پيران سينما رؤياي شيرين تولدي ديگر را فراهم ساخته است؛ آن گونه كه «ناخدا خورشيد» سينماي ايران در جشنواره مستند به روي سن برود، شاهد مراسم بزرگداشت خود باشد، حرفي را بر زبان بياورد كه روز بعد در ميان رسانه‌ها و مطبوعات بپيچد، به نقل قول شنيدني‌تري تبديل شود؛ «يك فريم از فيلم‌هايم كم نشده است.» قصه اميد و انرژي تقوايي 72 ساله، روايتي از رؤياهاي نسل پير و معلمان كنوني سينماي ايران است. آنها مي‌خواهند در اوج تجربه و سن و سال خود همچنان كار كنند. اين انرژي آنها را به روزگار جواني خود فرا خوانده است. روزهاي اخير هم جلساتي بين 5 سينماگر سرشناس و معاون سينمايي رخ داد؛ آناني كه همچون تقوايي، نامداران تاريخ سينماي معاصر بودند؛ عباس كيارستمي، بهمن فرمان‌آرا، خسرو سينايي، رخشان بني‌اعتماد و خود آقاي تقوايي!
ديروز هم بهمن فرمان‌آرا بدون هيچ گونه مقدمه‌چيني ‌گفته بود كه فيلمش را 20 دي ماه كليد مي‌زند. همين حرف‌ها و شنيده‌ها، ‌تصميم‌ها و كارها، روزهاي به مراتب بهتري را براي سينماي ايران نويد مي‌دهد؛ خانواده سينما كه تا چند ماه قبل خانه خود را بسته مي‌ديد، پس از گشايش خانه‌اش، صداي رساتري براي حرف زدن دارد. همين روزها هم جمع كثيري از سينماگران با وزير كشور در خانه سينما نشستي داشتند. بحث‌هاي فراواني ميان وزير و سينماگران رد و بدل شد؛ از پرداختن به معضلات اجتماعي همچون اعتياد تا اين كه راه زدودن مواد مخدر هم تزريق آرامش به كشور است. رابطه تازه‌اي كه ميان سينماگران و مسئولان شكل گرفته، كمتر سابقه داشته است. ارتباطات رو در رو، جلسات،‌ ابراز نظرهاي متفاوت، اين مسأله را تأييد مي‌كند. از سوي ديگر، پيشكسوتان سينما هم كه مدتي در حاشيه و انزوا بوده‌اند، حالا با حسرت به زمان و زندگي حرفه‌اي خود مي‌نگرند. بسياري از آنان در طي سال‌هاي گذشته موفق به ساختن فيلم نشدند، بسياري به گوشه‌نشيني و عزلت روي‌ آوردند، برخي فقط بازبين و داور جشنواره‌هاي داخلي و خارجي شدند! به همين دليل شوق زيادي در حرف‌هايشان است، گرماي خاصي در صدايشان به گوش مي‌رسد. آنها مي‌خواهند سخن بگويند. مي‌خواهند مخاطبان از دست رفته به سينماها بازگردند. آنها خود را در آستانه زندگي هنري دوباره مي‌بينند.

پيگيري گزارش هيأت تحقيق و تفحص براي استيفاي حقوق بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در نامه‌اي به دبير هيأت امناي سازمان تأمين اجتماعي و مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي، پيگيري حقوقي مفاد گزارش هيأت تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي براي استيفاي حقوق بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي را خواستار شد. در نامه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خطاب به آقايان دكتر ميدري دبير هيأت امناي سازمان تأمين اجتماعي و دكتر نوربخش مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي آمده است: گزارش هيأت تحقيق و تفحص مورد مطالعه دقيق و آن دسته از مواردي كه مربوط به حقوق بيمه شدگان و سازمان تأمين اجتماعي است از طريق مراجع ذيصلاح مورد پيگيري حقوقي قرار گيرد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن