تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تل آويو تهديد حزب الله را جدي گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: تل آويو تهديد حزب الله را جدي گرفت
ظرف روزهاي گذشته تهديدهاي اسرائيل و عرض اندام‌هاي آن افزايش يافته است. در عين حال روزي هم نيست كه اسرائيل گزارشي از توانايي‌ها و امكانات حزب الله منتشر نكند و چيزي درباره توانايي‌هاي نظامي آن نگويد. هر بار هم نسبت به توانايي‌هاي نظامي حزب الله هشدار مي‌دهد و براي مخفي كردن ترسش از قدرت ارتش اسرائيل دم مي‌زند و توانايي‌هاي نظامي خود را به رخ مي‌كشد و ادعا مي‌كند كه براي جنگ پيش رو با حزب الله آماده است.
فرماندهان مناطق و هنگ‌ها و گردان‌هاي اسرائيلي هر تحليلي كه به ذهنشان مي‌رسد، بيان مي‌كنند. حتي فرماندهان گردان‌ها نيز به اظهار نظر پرداخته اند. آن قدر كه هر انسان منطقي اي اين گونه برداشت مي‌كند كه افسران اسرائيلي اعتماد به نفسي به خود ندارند و معناي اين عرض اندام‌ها بيشتر يافتن پاسخي براي اين پرسش است كه موعد جنگ آتي با حزب الله چه زماني است؟آخرين اين اظهارات از زبان يوفال اشتاينتس، وزير امور امنيتي اسرائيل شنيده شد كه گفت: «حزب الله سلاح شيميايي ندارد و تا كنون نتوانسته به اين نوع سلاح‌ها دست يابد و تا قبل از امحاي سلاح‌هاي شيميايي سوريه و در خلال آن نيز به هيچ وجه به چنين سلاح‌هايي دست نيافته است.»شايد هدف اظهارات اشتاينس بيشتر داخلي بود و پاسخ به اظهارات يكي از افسران اسرائيلي كه اخيرا گفته بود: «نمي توان نفي يا تاييد كرد كه حزب الله به بخشي از سلاح‌هاي شيميايي نرسيده باشد. اين مساله باعث افزايش نگراني اسرائيلي‌ها شده است، اگر در آينده نزديك جنگي ميان اسرائيل و حزب الله در بگيرد ميزان خسارت‌ها چقدر خواهد بود؟»همانند هميشه تلاويو حملات خود عليه حزب الله را تا آن جا ادامه داد كه سوال‌هاي بسياري را به وجود آورد با اين مضمون كه دقيقا منظور اسرائيل از ايراد نطق‌هاي آتشين عليه حزب الله در اين برهه زماني چيست؟
سخنگوي ارتش اسرائيل در اين باره گفت كه هدف از اين اظهارات هشدار به حزب الله براي خودداري از انجام هر گونه عمليات نظامي عليه اسرائيل است، حتي اگر اسرائيل خود تصميم به حمله نظامي به آن بگيرد! سوالي كه در اين جا مطرح مي‌شود اين است كه آيا اسرائيل با ايراد اين اظهارات به بخش يا همه اهدافي كه مي‌خواسته برسد، رسيده است؟آخرين مواضع اسرائيل را سرهنگ ايشر بن لولو، فرمانده هنگ”كفير» بيان كرد، وي گفت كه ارتش اسرائيل آماده بدترين و پيچيده ترين سناريوها در صورت جنگ با حزب الله است. وي اذعان داشت: «باهوش ترين دشمني كه با آن مواجهيم و بالاترين توانايي نظامي براي رويارويي با ما را دارد، حزب الله است، چه از لحاظ اطلاعات امنيتي چه از لحاظ ابزارهاي مبارزه و چه از لحاظ اعتقاد جنگي.»بن لولو كه با روزنامه معاريو مصاحبه مي‌كرد، همچنين گفت: «حزب الله دشمني باهوش است، تونل‌هاي شبكه اي متعدد در زير زمين دارد، نيروهاي آماده به رزم حرفه اي در اختيار دارد و از امكانات جنگي واقعا پيشرفته برخوردار است.»وي درباره سناريوهاي احتمالي در جنگ آينده با حزب الله نيز گفت: «اين جنگ شاهد صف آرايي توپ‌ها و تانك‌ها يا گردان‌هايي از سربازان نخواهد بود بلكه يك جنگ چريكي و عملياتي خصمانه از داخل مناطق شهري است. در جنگ آينده ما شاهد ورود نيروهاي نظامي با هدف تسلط بر مناطقي كه موشك‌ها از آن نواحي شليك خواهند شد، خواهيم بود. ما اكنون در حال تمرين براي جنگ در پشت خطوط جبهه‌هاي جنگ و تحميل هزينه‌هاي سنگين بر دشمنان هستيم. شايد دامنه جنگ به جاهايي برسد كه انتظار آن را نداريم. البته دشمنان ما به ويژه حزب الله نيز از توانايي‌هاي بالاي سلاح هواي اسرائيل به خوبي آگاه هستند و مي‌دانند كه در زمينه‌هاي امنيتي و حملات دقيق تا چه اندازه قدرتمند هستيم.»
در همين رابطه، رفعت حلبي، فرمانده گردان حيريف در ارتش اشغالگر قدس در گفت وگو با سايت اسرائيل ديفنس نيز گفت: «ما بايد توانايي خود را در مرزهاي شمالي در مناطق لبنان بسيار تقويت كنيم. عناصر حزب الله در مرزها با خودروهاي استتار شده يا استتار چوپان‌ها مناطق را تحت كنترل خود دارند و از همه تحركات لحظه به لحظه عكس مي‌گيرند و ثبت مي‌كنند. بنابراين نبايد توانايي‌هاي آنها را دست كم بگيريم.»
اين سايت اسرائيلي كه متخصص در امور نظامي است در گزارشي در همين رابطه نيز نوشت كه ارتش اسرائيل بسيار خوب مي‌داند كه آمادگي رزمندگان حزب الله بسيار بالا است براي همين بايد خود را آماده هر گونه مبارزه رو در رو با حزب الله كند. نيروهاي اسرائيلي در حال حاضر خود را آماده مبارزه در خاك لبنان مي‌كنند تا در صورت لزوم بتوانند جبهه جنگ را به خاك لبنان بكشانند. اسرائيلي‌ها تهديدهاي سيد حسن نصرالله را بسيار جدي گرفته و بر روي اين حرف وي كه گفت در صورت جنگ اسرائيل را شوكه خواهيم كرد، بسيار كار مي‌كنند. با اين حال هنوز آنها دقيقا نمي‌دانند كه حزب الله در صورت بروز جنگ از چه تاكتيك يا امكاناتي استفاده خواهد كرد كه مي‌تواند آنها را شوكه كند.(منبع: الاخبار)

ارسال نظر

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن