تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه:عاطفه كليدي براي بازگشايي تمام قفل‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه:عاطفه كليدي براي بازگشايي تمام قفل‌ها است
يك استاد حوزه عنصر عاطفه را كه شامل محبت، توجه به خواسته‌ها و رعايت حقوق همسر بوده را كليدي براي باز كردن تمام قفل‌ها دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، حجت‌الاسلام حسين دهنوي پيش از ظهر امروز در همايش تكريم خانواده و كاهش آسيب‌ها در تالار شهيد بهشتي كرمانشاه اظهار داشت: عنصر عاطفه كليدي است كه تمام قفل‌ها را باز مي‌كند.

وي ازدواج غلط را از مهم‌ترين آفت‌ها و آسيب‌ها در زندگي مشترك دانست و خاطرنشان كرد: ازدواج غلط زمينه را براي آسيب‌هاي اجتماعي باز كرده و در زندگي اختلافات فراواني را به‌ بار مي‌آورد.

دهنوي با اشاره به اينكه اختلافات والدين مي‌تواند يكي از عوامل بزهكاري فرزندان باشد، تاكيد كرد: بسياري از اختلافات زوج‌ها مربوط به اختلافات مذهبي، فرهنگي و ... به‌دليل عدم توجه جدي به اين مسائل در شروع زندگي است.

اين استاد حوزه معتقد است كه مقايسه همسران در دوران عقد با ديگران از جمله عوامل ايجادكننده اختلاف بين زوج‌هاي جوان است كه گرچه كم‌‌اهميت بوده، اما بسيار نكته ظريفي در خود جاي داده است.

وي به زوج‌ها توصيه كرد: در زندگي مشترك از چشم و هم‌چشمي‌ها و زياده‌خواهي‌ها دوري كنند و از لحاظ معنوي خود را با بالادستي‌ها و از لحاظ مادي با افرادي كه از آن‌ها پايين‌تر هستند نگاه كنند تا قدردان داشته‌هاي خود باشند.

دهنوي ارتقاي مهارت ارتباط كلامي را براي رفع مشكلات در زندگي زوج‌ها ضروري دانست و تاكيد كرد: يكي از مهارت‌هاي كلامي جدال بوده كه به‌معناي گفت‌وگو براي اثبات حق است.

به گفته وي، مراع به‌معناي جدال بي‌حاصل بوده كه موجب يك دور تسلسل در گفت‌وگوها مي‌شود و زوج‌ها بايد از آن‌ها دوري كرده حتي اگر به‌حق باشد، چراكه مراع يك آفت بسيار بزرگ در زندگي است.

دهنوي با بيان اينكه يكي از علل جدي انحرافات اخلاقي مردان، بيرون بودن بي‌دليل آن‌ها از خانه است، تصريح كرد: بيرون بودن از خانه بستر انحرافات اعم از اخلاقي، اعتياد و خيانت را افزايش مي‌دهد.

اين استاد حوزه عدم شناخت زوج‌ها و برخوردهاي اشتباه آن‌ها با يكديگر را از عوامل زمينه‌ساز اختلاف در زندگي مشترك برشمرد و گفت: فرزندان عشق‌ورزي را از پدر و مادر ياد مي‌گيرند.

اين كارشناس مسائل اجتماعي با اشاره به اينكه يكي از علل گرايش به جنس مخالف به فضاي خانواده برمي‌گردد، بيان داشت: خلاء عاطفي، عدم اعتماد به ‌نفس و ضعف خودباوري از جمله عوامل گرايش به جنس مخالف است.

وي عنصر عاطفه را شامل محبت، توجه به خواسته‌ها و رعايت حقوق همسر عنوان كرد و افزود: همسران بايد به اين امر توجه جدي داشته و از اختلافات بي‌مورد پرهيز كنند.

انتهاي پيام/2700/غ30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن