تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819857366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارمنستان از ايران گاز وارد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ارمنستان از ايران گاز وارد مي‌كند
ارمنستان در اوايل سال آتي ميلادي امكان واردات گاز از ايران را بررسي خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري آركا، وزير انرژي و منابع طبيعي جمهوري ارمنستان در پارلمان اين كشور گفت:‌ مقامات ارمنستان در يك كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي در اوايل سال آينده ميلادي امكان واردات گاز طبيعي از ايران را بررسي خواهند كرد.

آرمن موسيسيان وزير انرژي و منابع طبيعي جمهوري ارمنستان گفت: ‌توافقنامه‌اي در اين زمينه در ديدار با سفير ايران در ارمنستان امضا شده است.

انتظار مي‌رود اين كميسيون در ماه ژانويه يا فوريه 2014 برگزار شود.

وي تاكيد كرد: ايران آماده فروش گاز طبيعي به ارمنستان به قيمت 400 دلار در هر هزار متر مكعب است.

موسيسيان خاطرنشان كرد: ‌از سال 2010 زمانيكه گازپروم روسيه قيمت گاز صادراتي خود به ارمنستان را افزايش داد، من پنج ديدار با مقامات ايران داشته‌ام، اما اين مذاكرات بي‌نتيجه بود زيرا ايران قيمت گاز را 400 دلار اعلام كرد. از آنجا كه ما گزينه ديگري نداشتيم، مجبور بوديم مذاكرات را با طرف روسي ادامه دهيم.

وزير ارمنستان همچنين تاكيد كرد: ‌شركت گازپروم روسيه، ارمنستان را از مذاكره با ديگر تامين كنندگان گاز منع نكرده است.

وي افزود: ‌ارمنستان هيچگونه وظيفه حقوقي يا سياسي براي خريد گاز تنها از گازپروم ندارد. اگر طرفي گاز ارزانتري به ما پيشنهاد دهد يا ما گاز ارزان‌تري پيدا كنيم، آماده واردات گاز ارزانتر هستيم.

براساس توافقي كه در دوم دسامبر بين ارمنستان و روسيه امضا شد، دولت ارمنستان سهام 20 درصدي باقيمانده خود در شركت ملي توزيع گاز "آرم روس گازپروم" را به گازپروم واگذار كرد. اين توافق در جريان سفر ولاديمر پوتين رييس جمهور روسيه به ارمنستان اعلام شد.

قبل از امضاي اين قرارداد گازپروم 80 درصد سهام شركت توزيع گاز را در اختيار داشت.

گازپروم همچنين قيمت گاز روسيه به ارمنستان را به 189 دلار در هر هزار متر مكعب كاهش خواهد داد كه در راستاي توافق براي لغو عوارض گمركي 30 درصدي روي گاز صادراتي روسيه به ارمنستان بوده است.

محمد رئيسي، سفير ايران در ارمنستان در اين باره گفت: ايران گاز خود را با قيمت بين‌المللي مي فروشد، اما درباره كشورهاي دوست و همسايه‌اي مانند ارمنستان مي‌تواند شيوه متفاوتي را به كار ببرد و تنها لازم است در اين باره مذاكره كنيم.

وي افزود: ما مي‌توانيم هر يكهزار متر مكعب گاز را به يك كشور ٤٠٠ دلار و به كشور ديگري ١٠٠ دلار بفروشيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن