تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زود جو گير نشويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: زود جو گير نشويم
پس از قرعه كشي و مشخص شدن گروه‌هاي مسابقات جام جهاني برزيل و در همان روزهايي كه موضوع برخي پيام‌هاي نامناسب در صفحه شخصي آقاي ليونل مسي بازيكن تيم ملي فوتبال آرژانتين در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي تيتر صفحه نخست برخي رسانه‌هاي مكتوب داخلي شد و حتي در يكي از پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي ورزشي صدا و سيما هم مطرح شد.


درست در همان روزها يكي از همكاران روزنامه نگار در صفحه شخصي اش در همان شبكه اجتماعي مطلبي با چنين مضموني منتشر كرد كه «تو رو خدا غصه نخوريد، طرفدار متعصب فوتبال همه جا همينه، همين آقاي مسي در استاديوم اختصاصي رئال مادريد خيلي بدتر از اينها رو از شهروندان كشورهاي توسعه يافته از هر نظر شنيده!»

فارغ از اين كه چنين رفتاري تا چه اندازه در ديگر مردمان اين كره خاكي شايع است، اصل رفتار ناپسند را بايد همواره محكوم كرد و تذكر داد، اگرچه پيش از اين نمونه هاي مشابهي در جهان مجازي رخ داده كه هيچ كس به آنها نپرداخته و نه تنها مذمتش نكرده كه گاه تشويق و هورا كشيدن هم در پي داشته است.

اما اين كه پياز داغ و نمك اين داستان را آن قدر زياد كنيم كه اين آش شور شود و هر روز در صفحه اي و رسانه اي واويلا راه بيندازيم كه فلان شد و بهمان و فرهنگ اصيل و غني ما در جهان آسيب ديد و حتي پاي كمال الملك سينماي ايران را هم به ميان بكشيم، ديگر از آن شگفتي هايي است كه فقط باز هم از همين روحيه صفر و صدي ما بر مي آيد كه گاه از اين طرف و گاه از آن طرف پشت بام پرتاب مي شويم.

ديروز در خبرها آمده بود كه آقاي جمشيد مشايخي چهره ماندگار و پيشكسوت هنر ايران، قرار است به همراه آقاي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال تهران سفري به آرژانتين و اسپانيا داشته باشند و در ملاقاتي حضوري از بازيكن سرشناس فوتبال جهان دلجويي كنند و بگويند كه اين افرادي كه در صفحه او دشنام داده اند ايراني اصيل نبودند!

از اين عبارت عجيب و غريب « ايراني اصيل» بودن كه بگذريم آيا واقعا چنين سفري ضرورت دارد؟ آيا يك استاد پيشكسوت هنر ايران كه شان و جايگاهي والا نزد مردم دارد و او را كمال الملك سينما مي شناسيم بايد خدمت يك فوتباليست برود و از رفتاري كه در سراسر جهان در قشري از جامعه شايع و معمول است عذرخواهي و دلجويي كند؟!

اصلا دوستان و تصميم گيرندگاني كه به شكل هيجاني تصميم هاي خلق الساعه مي گيرند فكر كرده اند كه آيا آقاي مسي تا چه اندازه برايش اين مساله جدي بوده است؟ آيا هر شب ايشان نشسته و يك مترجم هم استخدام كرده و پيام هاي فارسي زبانان را مي خواند و افسوس و دريغ مي خورد و اشك مي ريزد يا در دلش به ما دشنام مي دهد؟

آيا فكر كرده ايد اگر برويد و اصلا به هر دليلي از مشغله و سفرهاي پر تعداد فوتباليست ها گرفته تا مسائل ديگر امكان ملاقات با مسي فراهم نشود يا به طور طبيعي اين فوتباليست معروف جايگاه استاد مشايخي را نداند و نشناسد كه او رضا خوشنويس هزار دستان ماست، چگونه آبروي يك هنرمند بزرگ را برده ايم؟! اي كاش پيش از هر اقدام و تصميمي قدري به ابعاد ماجرا از زواياي مختلف بينديشيم و به قول نسل جوان و فوتبالي زود جو گير نشويم.

سينا علي محمدي - دبير گروه فرهنگ و هنر

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن