تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819960514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديپلمات زن هندي از بدرفتاري مقامات آمريكايي شكايت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديپلمات زن هندي از بدرفتاري مقامات آمريكايي شكايت كرد
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/27
يك ديپلمات زن هندي كه در كانون مناقشه‌اي با آمريكا بر سر دستگيري خود در نيويورك قرار دارد، فاش كرد چگونه پس از تحمل «دست‌بند زدن‌هاي مكرر، برهنه شدن و بازرسي بدني»، به گريه افتاده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از دهلي‌نو، دوياني خوبراگاده پنجشنبه گذشته پس از آنكه فرزندان خود را به مدرسه برد، دستگير شد؛ حادثه‌اي كه خشم هندي‌ها را برانگيخت به‌طوريكه اين اتفاق را تحقيرآميز خواندند و خواهان برخورد مقابله به مثل با مقامات آمريكايي در هند شدند.
خوبراگاده با ارسال رايانامه‌اي براي همكاران خود اعلام كرد بارها به نيروهايي كه وي را دستگير كرده‌اند، گفته است مصونيت ديپلماتيك دارد ولي در عوض، با بازرسي‌هاي مكرر مواجه شده و با «خلافكاران عادي»، در يك زندان قرار گرفته است.
وي در اين رايانامه كه روز چهارشنبه در پايگاه اينترنتي «تايمز آو اينديا» منتشر شد، اعلام كرد: «من بايد اذعان كنم كه بارها به گريه افتادم زيرا اهانت‌ دست بند زدن مكرر، برهنه كردن، بازرسي بدني در زنداني با خلافكاران عادي و معتادان به رغم اينكه بي‌وقفه بر مصونيت خود تاكيد مي‌كردم، بر من تحميل شد».
وي گفت: «من قدرت پيدا كردم كه آرامش خود را باز بدست بياورم و با اين فكر، متانت خود را حفظ كنم كه بايد با غرور و اعتماد، نماينده همه همكاران و كشور خود باشم».
وي همچنين از دولت هند خواهش كرد امنيت وي و فرزندانش را تامين و شان و منزلت نمايندگي ديپلماتيك اين كشور را حفظ كند.
اين ديپلمات به اتهام پرداخت حقوق كم به خدمتكار خود كه وي نيز يك تبعه هندي است و همچنين دروغگويي درباره فرم درخواست رواديد خدمتكارش، دستگير شده است.
اين اظهارات در شرايطي بيان شده است كه وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد نبايد اجازه داد اين مناقشه به روابط بين اين كشور و هند لطمه بزند.
هند روز سه شنبه با اتخاذ يك رشته اقدامات تلافي‌جويانه، از جمله از مقامات كنسولگري آمريكا خواست كارت‌هاي شناسايي خود را كه سفر آنها را به هند و در داخل اين كشور تسريع مي‌كند، بازگردانند.
نشريات هندي روز چهارشنبه از موضع قاطعانه دولت در برابر «آمريكاي متكبر» تمجيد كردند.
106/137

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن