تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه مسائل جامعه به ناجا مربوط است/ برخي سعي در محدود كردن ناجا دارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: همه مسائل جامعه به ناجا مربوط است/ برخي سعي در محدود كردن ناجا دارند
آيت الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار با فرمانده ناجا گفت: مسائل جامعه همه به شما ارتباط دارد چه در بعد امنيتي و چه اخلاقي، گرچه برخي سعي مي‌كنند شما را محدود كنند ولي شما پيش مي‌رويد و به جلو حركت مي‌كنيد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت الله العظمي مكارم شيرازي كه در ديدار با فرمانده نيروي انتظامي كشور و فرماندهان شركت كننده در دوره بصيرت ناجا سخن مي گفت، اظهار كرد: در بيانات برادر عزيزمان احمدي مقدم، بشارات خوبي بود كه از آنها خوشحال شديم.

مرجع تقليد شيعيان افزود: امام راحل(ره) وقتي از جمهوري اسلامي صحبت مي كرد، گفت جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد زيرا همه چيز در جمهوري است و هم در اسلامي بودن همه چيز است كه البته اين كلمات پيام هم دارد.

استاد برجسته حوزه علميه قم با اشاره به اينكه جمهوري بودن يعني مردم بايد در تمام حكومت سهيم باشند و اسلامي بودن نيز يعني هر چه در اين حكومت مي‌گذرد، بايد همگام با اسلام باشد تصريح كرد: اگر بخواهيم درست اين حكومت را درك كنيم، بايد اسلام را هم درست درك كنيم.

آيت الله مكارم شيرازي خاطر‌نشان كرد: امتياز نيروي انتظامي ما بر ديگر پليس ها، همين اسلامي بودن است زيرا اساس كار ما را اسلامي بودن تشكيل مي دهد و هر چه مردمي بودن و اسلام بودن پر رنگ تر بشود اين موضوع بهتر جلوه مي كند.

وي با اشاره به اينكه اسلام را در سه زمينه اعتقاد، برنامه هاي عمل و اخلاق بايد مطالعه كرد عنوان كرد: دين ريشه هايي دارد و شاخه هايي و ميوه اي كه همان اخلاق اسلامي است كه بسيار گسترده و پربار است.

مرجع تقليد شيعيان افزود: آمار ها نشان مي دهد كه بيش از 40 هزار نفر در خانواده ناجا پيدا شده و اين دليل بر اين است كه اين نيرو در حال پيشرفت و توسعه است.

استاد برجسته حوزه علميه قم تصريح كرد: ارتباط نيروي انتظامي با مردم بسيار بيشتر از ساير ارگان ها و نهادهاست و اين نشان از تقويت بنيان هاي جمهوري اسلامي دارد.

مرجع تقليد شيعيان تصريح كرد: مسئله امنيت در جمهوري اسلامي حرف اول را مي زند و تا امنيتي نباشد، چيزي به وجود نمي آيد، امنيت چه در ظاهر و چه در باطن، حرف اول را مي زند.

استاد عالي حوزه علميه قم افزود: در قرآن آيه اي درباره منافقين داريم كه اينها شايعه پراكني مي كردند. قرآن مي فرمايد اگر منافقين و شايعه پراكناني كه شايعات آنها جامعه را متزلزل مي كند، دست از كار خود بر نمي دارند، من دستور مي دهم كه هر جا اينها را ديديد، به قتل برسانيد.

آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: بحث امنيت اين قدر مهم است كه اگر كسي قصد از بين بردن آن را داشته باشد، ممكن است حكم وي به اعدام نيز برسد.

وي با اشاره به اينكه توليت ركن اساسي جامعه اسلامي يعني امنيت به دست شما سپرده شده است عنوان كرد: اين مسئله خدمت مهمي براي نظام جمهوري اسلامي بوده و هر چقدر شكر اين مسئله را به جا بياوريد، كم است.

مرجع تقليد شيعيان تصريح كرد: برنامه هاي تخريبي دشمن روز به روز بيشتر مي شود و از تمام وسائل خود استفاده مي كنند و در شرايط كنوني رسانه ها بسيار گسترده شدند و اگر از اينها استفاده خوبي شود، بهترين نعمت است اما متاسفانه بيشترين استفاده را در كارهاي نادرست انجام مي دهند.

استاد عالي حوزه علميه قم با اشاره به اينكه هيچ گاه در برابر موج فساد و نا امني نبايد حالت انفعالي به خودمان بگيريم افزود: خداوند مدافع ماست و كساني كه ايمان داشته باشند مورد كمك خداوند قرار مي گيرند. دل ما به امدادهاي الهي و توفيقات الهي گرم است.

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به حوادث تلخي كه براي كشور اسلامي به وجود آمد خاطرنشان كرد: دشمنان اسلام نقشه هاي شومي براي ما كشيده بودند و از تمام دنيا در جنگ تحميلي بر عليه ما اقدام كرده و خداوند به ما كمك كرد و بر همه اين‌ها فائق آمديم.

وي خاطر‌نشان كرد: از جمله مناطقي كه هيچ‌وقت هيچ كشور گشايي به سراغ آن نرفت، حجاز بود زيرا چيزي نبود كه به درد آنها بخورد. يك ملت عقب مانده و يك سرزمين خشك به اشغال آن نمي ارزيد و لذا كسي هيچ گاه به سراغ آن نرفت.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينكه تنها صد سال كشورهاي دنيا يكي پس از ديگري در برابر آن تسليم شدند و علماي اسلامي خدمت هاي مهمي به جهان علم كردند تصريح كرد: اين كار جز به دليل تحول ديني نبود و چيزي كه صفر بود، به بالاترين عدد تبديل شد.

استاد عالي حوزه علميه قم اظهار كرد: اگر در سايه اسلام و تربيت اسلامي حركت كنيم، جهش وار در دنيا جلو مي رويم. يكي از نويسنده ها نوشته بود شب و روزي بر رئيس جمهور آمريكا نمي گذرد مگر اينكه راجع به ايران چيزي مي گويد و اين نشان از اهميت ايران دارد.

آيت الله مكارم شيرازي خاطر نشان كرد: مسائل جامعه همه به شما ارتباط دارد چه در بعد امنيتي و چه اخلاقي و گر چه برخي سعي مي كنند شما را محدود كنند ولي شما پيش مي رويد و به جلو حركت مي كند./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن