تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804226408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت فشاز گاز در بخش خانگي كليد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افت فشاز گاز در بخش خانگي كليد خورد
آذر جزايري در مطلبي در روزنامه شرق نوشت: «صرفه‌جويي جدي» واژه‌اي است كه اين روزها از زبان مسوولان نفتي كشور در جهت كاهش مصرف گاز زياد شنيده مي‌شود. هنوز فصل سرما نرسيده اما از همين روزهاي پاييزي سرد مي‌توان حدس زد كه زمستان سردي در پيش خواهد بود. زمستاني كه بسياري از كارشناسان درجه كاهش دماي آن را مشابه سال 1386 مي‌دانند. سالي كه سرماي زياد و قطع صادرات گاز تركمنستان به كشور منجر به قطع گسترده گاز در كشور بالاخص مناطق شمال و شمال غربي كشور شد.

امروز هم هنوز فصل زمستان نرسيده كه هشدارهاي جدي مسوولان گازي كشور آغاز شده تا جايي كه از ركورد مصرف گاز در روزهاي گذشته خبر مي‌رسد و تقاضا براي صرفه‌جويي توسط مسوولان گازي هر استان و شهر كشور از مردم ، تا شايد بتوان زمستان را با آرامش سپري كرد. گرچه از پيش نيز اين حدس زده مي‌شد كه زمستان امسال براي مديران گازي زمستاني آسان نباشد و شايد اشاره اوليه زنگنه به اين مورد نيز مهر تاييدي بر اين گمان بود چراكه تاخير در بهره‌برداري از فازهاي پارس جنوبي و عدم افزايش ظرفيت توليد در كنار رشد 10درصدي مصرف در هر سال گواهي بود بر كمبود گاز در روزهاي سرد زمستاني امسال.

در حال حاضر نيز هنوز زمستان نيامده افت فشار گاز ميهمان خانه‌هاي ايراني‌ها شده و به نظر مي‌رسد اين امر نيز اين روزها دامن صنايع كشور را هم گرفته تا جايي كه خبر از افت فشار گاز در بخش صنايع مي‌رسد و در عين حال از سهميه‌بندي گاز در اين بخش مي‌گويند.

افزايش مصرف در روزهاي گذشته باعث شد تا مديرعامل تازه‌نفس شركت ملي گاز ايران از تمامي وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و نهادهاي كشور بخواهد الگوي مصرف را رعايت كنند تا شايد چاره‌اي شود بر كمبود گاز كشور. حميدرضا عراقي از تمامي سازمان‌ها تقاضا كرد با صرفه‌جويي در مصرف اين نعمت‌ الهي، شركت ملي گاز را در ارايه خدمات مداوم و مستمر گازرساني به هموطنان در سراسر كشور ياري كنند.

براساس آمار اعلامي عراقي؛ ميزان توليد گاز در كشور نسبت به سال گذشته افزايش نيافته و با توجه به افزوده‌شدن بيش از يك‌ونيم‌ميليون مشترك جديد به جمع مشتركين گاز طبيعي طي سال‌جاري در كشور، اميدواريم با صرفه‌جويي مصرف گاز از سوي تمامي مشتركين، بتوانيم زمستاني آرام را پشت سر‌گذاريم. وي در ادامه ضمن تاكيد بر رعايت دماي رفاه در سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه صنعت گاز در سراسر كشور، افزود: همكاران صنعت گاز نيز به‌منظور بازرسي جهت رعايت دماي رفاه در سازمان‌ها و ادارات سراسر كشور، به اين سازمان‌ها مراجعه و در صورت عدم‌رعايت الگوي مصرف گاز طبيعي در اين ادارات، نسبت به اخطار يا قطع گاز سازمان‌هاي مذكور اقدام خواهند كرد.

معاون وزير نفت همچنين از ارسال بخشنامه‌اي از سوي معاون اول محترم رييس‌جمهور به تمامي دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي دولتي به منظور صرفه‌جويي در مصرف گاز طبيعي خبر داد و افزود: در اين نامه بر مواردي از جمله رعايت دماي 21-18 درجه در فضاهاي داخلي و بسته و دماي 18 درجه در راهروها و فضاهاي عمومي سرپوشيده، روشن‌كردن وسايل گرمايشي يك ساعت قبل از آغاز كار و خاموش‌كردن آنها يك ساعت قبل از پايان كار، خاموش‌كردن وسايل گرمايشي در روز‌هاي تعطيل (براي ساختمان‌هايي كه سيستم حرارت مركزي ندارند)، انجام معاينه فني، تعمير وسايل گرمايشي و ديگر اقدامات لازم به‌منظور افزايش بازدهي وسايل گازسوز نظير نصب سامانه پايش هوشمند موتورخانه، تاكيد شده است. مديرعامل شركت ملي گاز ايران يادآور شد: اين شركت آمادگي ارايه هرگونه مساعدت فني به دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه كاهش مصرف گاز طبيعي را دارد.

مديرعامل شركت ملي گاز همچنين بر استفاده از بخاري‌هاي استاندارد تاكيد و اظهار كرد: اطمينان از سلامت كاركرد و استانداردبودن دودكش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز از راه‌هاي پيشگيري از خطر نشت گاز است. سخنگوي شركت ملي گاز ايران نيز، با اشاره به مصرف 432ميليون مترمكعب گاز در روز جمعه هفته گذشته در بخش‌هاي خانگي، تجاري و صنايع غيرعمده، تاكيد كرد: از ابتداي سال‌جاري تاكنون ميزان مصرف گاز طي روز گذشته به بيشترين رقم رسيد و ركورد مصرف گاز در كشور شكسته شد.

مجيد بوجارزاده با اشاره به اينكه طي يكسال گذشته بيش از 5/1ميليون مشترك به جمع مشتركين گاز طبيعي در كشور افزوده شده است، اعلام كرد: براين‌ اساس حدود 60ميليون مترمكعب به مصرف گاز نيز افزوده شده است. بوجارزاده در ادامه با اشاره به ورود موج سرما و پايداري دماي زير صفردرجه در اكثر استان‌هاي كشور و نيز افزايش مصارف بخش خانگي، ابراز اميدواري كرد هموطنان گرامي با صرفه‌جويي در مصرف گاز طبيعي، زمينه گازرساني مستمر را در سراسر كشور فراهم آورند.

وي يادآور شد: در حال حاضر بيش از 20ميليون مشترك در سراسر كشور از نعمت گاز طبيعي برخوردارند و چنانچه هر مشترك با به كارگيري راهكارهاي ساده‌اي چون كاهش يك درجه‌اي دماي محيط منزل و كم‌كردن يك وسيله گرمايشي و پوشيدن لباس مناسب، بتوانند يك‌مترمكعب ميزان مصرف گاز را كاهش دهند، در مجموع 20ميليون مترمكعب معادل توليد يك فاز پارس‌جنوبي ميزان مصرف گاز در كشور كاهش مي‌يابد.

مديرعامل شركت گاز استان تهران نيز از مصرف ١٩٥ميليون مترمكعب گاز در دو روز نخست اين هفته (٢٣ و ٢٤آذر) در استان‌هاي تهران و البرز خبر داد و گفت: با شروع موج سرما روز گذشته بيشترين ميزان مصرف گاز با ١٠٢ميليون مترمكعب در اين استان‌ها به ثبت رسيد. يعقوب حسين نياز با بيان اينكه مردم استان تهران روزانه در فصل سرما معادل سه تا چهار فاز پارس‌جنوبي گاز مصرف مي‌كنند، پيش‌بيني كرد با سردترشدن هوا امكان افزايش مصرف گاز تا ١٢٠‌ميليون مترمكعب در روز وجود دارد.

وي با تاكيد بر صرفه‌جويي در مصرف گاز با هدف تامين گاز مستمر مشتركان استان تهران و البرز، گفت: سال گذشته ركورد مصرف گاز در فصل سرد سال در اين استان‌ها ١١٢ميليون مترمكعب بود. براساس اين گزارش، شنبه ٢٣آذر، ٩٣ميليون‌و٢٠٠هزار مترمكعب گاز در استان‌هاي تهران و البرز مصرف شد كه از اين ميزان ٥٩ميليون‌و٧٠٠هزار مترمكعب به شهر تهران، ٣٠ميليون‌و٦٠٠هزار مترمكعب به شهرهاي تابع و دوميليون‌و٩٠٠هزار مترمكعب به نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها و صنايع سيمان اختصاص داشت. بر اساس آمارهاي شركت ملي گاز ايران نيز روز يكشنبه ٢٤آذر مصرف گاز در استان‌هاي تهران و البرز به ١٠١ميليون‌و٨٠٠هزار مترمكعب رسيد كه از اين ميزان ٦٢ميليون‌و٤٦هزار مترمكعب به شهر تهران، ٣٧ميليون‌و٨٠‌هزار مترمكعب به شهرهاي تابع و دوميليون‌و٧٠٠هزار مترمكعب به نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها و صنايع سيمان اختصاص داشت.

مديرعامل شركت گاز استان تهران اظهار كرد: با توجه به جمعيت ١٥ميليون نفري ساكن در استان‌هاي تهران و البرز، بيش از يك‌پنجم حجم گاز مصرفي كشور در اين دو استان مصرف مي‌شود. براين اساس با توجه به ركورد مصرف 570‌ميليون مترمكعبي گاز در زمستان سال گذشته آن‌هم در شرايطي كه سرماي هوا به اندازه امسال نبوده و ظرفيت توليد 600ميليون مترمكعبي گاز كشور و افزايش مصرف 60ميليون مترمكعبي گاز ناشي از افزايش مشتركين، به‌نظر مي‌رسد بحران گازي زمستان 92 دست‌كمي از زمستان 86 ندارد. بنابراين بايد منتظر بود و ديد راهكار دولتمردان براي مديريت اين روزهاي سخت چه خواهد بود؟

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن