تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه از دانش آموزان و دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه از دانش آموزان و دانشجويان
گروه حوادث: ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان زورگيري را كه گوشي تلفن همراه دانش‌آموزان و دانشجويان را مي‌ربودند را دستگير كردند. در شهريور ماه سال جاري جوان دانشجويي با مراجعه به كلانتري 139 مرزداران اعلام كرد كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا 125 اقدام به زورگيري گوشي تلفن همراه وي به ارزش تقريبي يك ميليون و 500 هزار تومان تومان كرده‌اند.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت بعنف» و به دستور شعبه 14 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در روز چهاردهم شهريور92 در حال صحبت با گوشي تلفن همراه بودم كه ناگهان يك دستكاه موتورسيكلت با دو سرنشين در مقابل من توقف كرد ؛ آنها ابتدا نشاني منطقه ميني سيتي را سؤال كرده و من نيز در حال توضيح دادن به آنها بودم كه ناگهان ترك نشين موتور پياده شده، چاقويي را از زير لباسش خارج كرد و با تهديد اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهم كرد ؛ پس از سرقت نيز به سرعت سوار موتور شد و هر دو نفر به سرعت از محل دور شدند».

شناسايي ده‌ها مالباخته

با آغاز رسيدگي به پرونده و احتمال وقوع سرقت‌هاي مشابه، كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي به بررسي سرقت‌هاي مشابه پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه دهها مالباخته كه عمدتا دانش آموز و يا دانشجو هستند، به اين شيوه و شگرد در مناطق غرب و شمال غرب تهران بويژه در اشرفي اصفهاني، بلوار فردوس، پونك، باغ فيض، شهرك راه آهن، سعادت آباد، شهرك قدس (غرب)، مرزداران و ... مورد سرقت وجوه نقد و بويژه گوشي تلفن همراه‌هاي مدل بالا قرار گرفته‌اند.

يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كاراگاهان گفت: «در شهرك هما به همراه دوستم در حال رفتن به آموزشگاه بوديم كه دو نفر موتورسوار در مقابل ما توقف كردند؛ يكي از آنها اقدام به پرسيدن زمان ساعت كرد و من نيز ساعت 14:20 را به وي اعلام كردم؛ ناگهان همين شخص با ديدن گوشي تلفن همراه apple در دستم، از موتور پياده شد و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه من و دوستم كرد ؛ ما نيز با مشاهده تهديد چاقو در آن لحظه نتوانستيم هيچگونه مقاومتي در برابر آنها انجام دهيم».

شناسايي و دستگيري متهمان

كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با انجام اقدامات چهره نگاري و بهره گيري از بانك اطلاعات مجرمين سابقه دار موفق به شناسايي متهم سابقه دار «بهزاد . ص» (22 ساله) شدند كه در سال‌هاي گذشته نيز به همين اتهام ( سرقت به عنف ) دستگير و روانه زندان شده بود .

با شناسايي بهزاد، كارآگاهان اقدام به شناسايي مخفيگاه وي در منطقه خليج كرده و در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه وي مدتي است به محل سكونتش مراجعه ندارد؛ در ادامه تحقيقات جهت شناسايي مخفيگاه بهزاد و ديگر اعضاي گروه، كارآگاهان موفق به شناسايي سه عضو ديگر گروه به نام‌هاي ناصر . ج ( 18 ساله)، حسين . خ (18 ساله) و بهروز . الف (22 ساله) شدند .

سرانجام با شناسايي محل‌هاي تردد متهمان در منطقه تهرانسر، كاراگاهان اقدام به دستگيري هر چهار متهم كرده و در بازرسي از آنها موفق به كشف دهها گوشي تلفن همراه مسروقه و دو دستگاه موتورسيكلت شدند.

متهمان پس از انتقال به پايگاه دوم آگاهي و شناسايي توسط مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره زورگيري گوشي‌هاي تلفن همراه مدل بالا و گران قيمت اعتراف كردند ؛ متهمان در خصوص استفاده از انواع موتورسيكلت‌ها جهت انجام سرقت نيز عنوان داشتند كه موتورسيكلت‌ها را به صورت روزانه اجاره، پس از انجام سرقت و در ازاي هزينه اجاره موتورسيكلت، يك عدد گوشي تلفن همراه مسروقه را به صاحب موتورسيكلت‌ها تحويل مي دادند .

سرهنگ كارآگاه جانپرور، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت:

«تا به اين لحظه دهها مالباخته در خصوص اين پرونده شناسايي و متهمان نيز به دهها فقره زورگيري در مناطق مختلف شهر تهران بويژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف كردند ؛ لذا از كليه مالباختگان بويژه از دانش آموزان و دانشجوياني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت وجوه نقد و بويژه گوشي‌هاي تلفن همراه خود قرار گرفتند دعوت مي شد تا جهت شناسايي متهمان به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند».

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن