تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819969697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس ديوان عالي كشور: عالي‌ترين سنگر، اخلاص است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس ديوان عالي كشور: "عالي‌ترين سنگر، اخلاص است"
هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح ديروز به رياست آيت‌الله محسني گركاني و با حضور قضات عالي رتبه ديوان عالي تشكيل جلسه داد.
به گزارش اداره روابط عمومي و تشريفات در ابتداي اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور با طرح بحث اخلاق، اخلاص را عالي‌ترين سنگر مصونيت بخش از كيد و مكر شيطان دانسته و همگان را به انجام كارها با نيت خالص در راه خدا دعوت كرد. وي با برشمردن اموري كه موجب تحصيل اخلاص و نجات از كيد و مكر شيطان مي‌شوند از آنها با عنوان سنگر تعبير نموده و گفت: دينداران و ولايت‌مداران افرادي هستند كه خود را براي خدا خالص كردند بنحوي كه ذره‌اي ناخالصي در عمل آنان ديده نمي‌شود، در راه خدا استقامت دارند، (ولايخافون لومه لائم) از سرزنش ملامت گران هرگز نمي‌هراسند. شيطان نيز با اقرار به عجز خود مي‌گويد: الا عبادك منهم المخلصين.
آيت‌الله محسني گركاني در ادامه افزود: رهايي از سلطه زر و زور همراه بصيرت و بيداري اسلامي و همدلي و اطاعت و پيروي از رهبري آگاه و عالم به امور زمان، براي مسلمين استقلال و آزادي به همراه آورده و به همه مسلمانان جهان پيام مي‌دهد كه با هم بودن و متحد شدن مجهزترين قدرت‌هاي جهاني را خلع سلاح خواهد كرد.
وي گفت: نماز كه سنگر "تنهي عن الفحشاء و المنكر" و جهاد كه سنگر "باب من ابواب الجنه فتحه‌الله لخاصه و اوليائه"‌و روزه كه سنگر "الصوم جنه من النار" است، همگي سنگرهايي هستند كه با?د شخص مسلمان را به بالاترين و مهمترين سنگر كه اخلاص است برساند. اخلاص سنگري است كه شيطان در مقابل آن اقرار به عجز نموده و اظهار داشته: "فبعزتك لاغوينهم اجمعين الا عبادك منهم المخلصين."
رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به فوت نلسون ماندلا، كه به قهرمان آزادي مشهور شده است، از وي نقل كرد كه: "ظلم‌هايي كه به جامعه بشري مي‌شود در تاريخ ثبت مي‌گردد و گذشت زمان به حساب آنها خواهد رسيد و انتقام حقوق پايمال شده پابرهنه‌ها را از آنان خواهد كشيد" روزي فرا ميرسد كه ستمگران لجوج و آتش‌افروزان جامعه در محكمه عدالت به مجازات شديد گرفتار خواهند شد.
آيت‌الله محسني گركاني عنوان كرد: قرآن كريم از سرانجام تاريك ستمگران خبر مي‌دهد "چه بسيار شهرها و آبادي‌ها را به خاطر ظلم و طغيانشان درهم شكستيم و آنان را زيرو رو كرديم"
وي افزود: قرآن كريم درباره عذاب قوم لوط كه آلوده به گناه بزرگ هم جنس‌گرايي شده بودند فرموده است: "هنگاميكه فرمان ما فرا رسيد شهرهاي آلوده به فساد آنها را زير و رو كرديم و با سنگ‌هاي فشرده آن قوم را عذاب نموده و از گل سنگ‌هاي متراكم بر سر آنها فرو ريختيم و خانه‌هاي مسكوني آنان را ويران و زير و رو كرديم و جعلنا عاليها سافلها. آيا چنين عذابي فقط مختص قوم لوط بوده و اقوام ديگر تضميني از آن دارند؟ مسلما پاسخ منفي است و چنين سرنوشتي ممكن است در انتظار هر قوم ستمكار و جفاكاري باشد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن