تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803483857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنده وزير ارشاد به «اشتباهات ديروز»


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: خنده وزير ارشاد به «اشتباهات ديروز»
وزير ارشاد در جلسه سخنراني امروز خود به برخي مقابله‌هاي جريان متبوع خود با تكنولوژي اشاره كرد و آن‌ها را خنده‌دار خواند. او همچنين سؤالاتي را مطرح كرد كه به تازگي يعني از زمان تصدي وزارت ارشاد ذهن او را مشغول كرده است.
تسنيم: مراسم بزرگداشت هفته پژوهش صبح امروز 26 آذر ماه با حضور علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حسام‌الدين آشنا مشاور رئيس جمهوري در امور فرهنگي، محمد رجبي رئيس كتابخانه مجلس، يحيي طالبيان رئيس پژوهشگاه فرهنگ، هنر، ارتباطات در محل اين پژوهشگاه برگزار شد.

علي جنتي در اين مراسم با بيان اينكه از آغاز كار در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد چندين سوال براي من پيش آمده كه ذهن مرا درگير خود ساخته است، افزود: اين سوال‌ها نيازمند پژوهش علمي و فرهنگي عميقي است تا بتوانيم مشكلات فرهنگي موجود در كشور را مرتفع كنيم. از جمله سوالات اين است كه «اساسي‌ترين مسائل و اولويتهاي ما در حوزه فرهنگ چيست؟»، «نقش حكومت و دولت در حوزه فرهنگ چيست و تا چه حد مجاز است در عرصه فرهنگ دخالت كند و چگونه بايد دخالت داشته باشد؟»، «مهمترين آسيب‌هاي فرهنگي ما در حال حاضر چيست؟»، «دولت در حوزه فرهنگ عمومي چه نقشي مي‌تواند انجام دهد؟» و ده‌ها سوال ديگر كه براي اهل فضل مطرح است.

وي با اشاره به جلساتي كه در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد براي فرهنگ عمومي برگزار مي‌شود، گفت: در شوراي فرهنگ عمومي كه با 31 عضو در وزارتخانه برگزار مي‌شود و در همه استان‌ها هم در رابطه با فرهنگ عمومي آن استان و شهرستان خاص برپا مي‌گردد، كه بيش از 10 هزار نفر درگير اين بحث‌ها شده‌اند و درباره اين موضوعات همفكري و مشورت صورت مي‌گيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ديدار اخير اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با رهبر انقلاب اظهار كرد: همه ما دغدغه‌هاي فرهنگي مقام معظم رهبري را ديديم كه بيشتر معطوف به حوزه اجتماعي فرهنگ، خدشه‌دار شدن فرهنگ و هويت بومي و ملي ما بود. به نظر من بايد براي حل مشكلات فرهنگي راه‌هاي جدي و بنيادي‌تري را مورد توجه قرار دهيم تا هم براي مردم جامعه قابل پذيرش باشد و هم مورد قبول سياست‌گذاران و مقامات كشور باشد.

جنتي با تاكيد بر انجام پژوهش‌هاي كاربردي در خصوص مسائل و نيازهاي فرهنگي كشور گفت: مثلا چرا ماهواره‌ها تا اين حد بر جامعه ما نفوذ دارند بايد با كار پژوهش كاربردي با اين نفوذ مقابله كنيم؛ اما نه به شكل گذشته كه در مواردي درست نبوده است. با پيشرفت تكنولوژي استفاده از ماهواره هم گسترش مي‌يابد و در آينده شايد به جايي برسيم كه همه مردم بتوانند با گوشي‌هاي موبايل خود بسياري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي را دريافت كنند، آيا با فرستادن پارازيت براي موبايل‌ها بايد با گسترش اين پديده كه آسيب‌هاي زيادي هم براي ما به همراه دارد، مقابله كنيم؟

وي افزود: شبكه‌هاي ارتباط اجتماعي - رايانه‌اي كه امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد را چطور بايد مديريت كنيم؛ ما نمي‌توانيم شبكه‌هاي اجتماعي و ارتباطي را دور بزنيم؛ با شيوه‌هاي گذشته كه گاهي خنده‌آور و اشتباه بوده نمي‌توان در برابر اين‌ها ايستاد. زماني در همين كشور داشتن دوربين و دستگاه ويدئو ممنوع بوده و زماني استفاده از دستگاه فاكس با مراقبت ويژه‌اي فقط مختص مسئولان و مقامات رده اول كشور بوده است، امروز كه به آن شيوه‌هاي مراقبتي نگاه مي‌كنيم گاهي خنده‌مان مي‌گيرد و مي‌فهميم كه اشتباه بوده است. شايد بعد از گذشت 5 سال وقتي به شيوه‌هاي امروز خود نگاه كنيم، آن روز هم خنده‌مان بگيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم اظهار كرد: ما امروز در بحث عفاف و حجاب كه بيش از 3 دهه است مورد توجه جدي جمهوري اسلامي بوده، چه كار اساسي و بنيادي‌ انجام داده‌ايم؟ بايد در اين زمينه كار پژوهشي انجام گيرد تا ببينيم آيا نسبت به 10 سال گذشته در خصوص عفاف و حجاب بهتر شده‌ايم يا بدتر؟ يا اين مسئله كه جامعه ما به تدريج دچار سقوط اخلاقي مي‌شود و بسياري از ارزش‌هاي اسلامي در حال كمرنگ شدن است. بايد پژوهش كنيم كه دلايل اينكه دروغ‌گويي، رياكاري، نقض امانتداري و عهد و ... در جامعه ما زياد شده چيست؟ چون همين امور هستند كه فرهنگ را مي‌سازند.

وي ادامه داد: فرهنگ چيزي نيست كه عده‌اي از صاحب‌نظران بيايند و در جلسه‌اي بنشينند و ابتدا گزارشي ارائه بدهند و اخبار را مرور كنند و بعد هم درباره مسائلي كلي بحث كنند و تصميم بگيرند و همان تصميم‌گيرها وارد حوزه سياستگزاري و اجرايي كشور شود. با اين جلسات و تصميم‌گيريهاي كلان كه در اتاق‌ها گرفته مي‌شود نمي‌توان فرهنگ را اصلاح كرد يا رشد داد.

جنتي در پايان سخنانش هم به برخي ديگر از مسائل جدي حوزه فرهنگ اشاره كرد و از پژوهشگران خواست در اين زمينه‌ها كار پژوهشي جدي انجام دهند؛ مسائلي از جمله: «ديپلماسي عمومي فرهنگ»، «شيوه‌هاي برخورد فرهنگي با ديگر فرهنگ‌ها و چگونگي تعامل يا مقابله فرهنگي»، «جهاني شدن فرهنگ»، «سياست‌هاي افزايش اعتماد ملي» و ...

در پايان اين مراسم از پژوهشگران برتر و استادان پژوهشكده‌هاي فعال با حضور علي جنتي، حسام‌الدين آشنا، محمد رجبي، يحيي طالبيان تقدير و تشكر شده و هدايايي به آن‌ها اعطا گرديد. همچنين از آثار جديد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات كه به شكل كتاب منتشر شده‌اند رونمايي شد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن