تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818988595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيات 30 نفره تجاري ايران به باكو رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هيات 30 نفره تجاري ايران به باكو رفت
يك هيات 30 نفره تجاري جمهوري اسلامي ايران به سرپرستي يحيي آل‌اسحاق با هدف گسترش روابط تجاري به جمهوري آذربايجان سفر كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، يك هيات تجاري به سرپرستي يحيي آل‌اسحاق عصر ديروز تهران را به مقصد باكو ترك كرد. اين هيات سي نفره متشكل از فعالان اقتصادي در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، معدني و بازرگاني است كه براي مذاكرات مستقيم با بخش خصوصي آذربايجان و ديدار با تشكل‌هاي بزرگ و اتاق بازرگاني باكو به اين كشور سفر كرد.

يحيي آل‌اسحاق با تاكيد بر اينكه اتاق تهران سعي دارد به بهترين نحو به وظيفه خود در قبال فعالان بخش خصوصي جهت ايجاد فضا و زمينه مناسب براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي بين‌المللي عمل كند، اعزام هيات تجاري به آذربايجان را يكي از گام‌هاي توسعه روابط با كشورهاي همسايه خواند كه اكنون در اولويت‌هاي دولت و همچنين بخش خصوصي قرار گرفته است.

رئيس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به روابط نوساني دو كشور طي ساليان گذشته، ارتباطات بين دو ملت را احساسي و با علاقمندي بالا توصيف كرد. او آذربايجان را كشوري خواند كه درآمدهاي نفت و گاز باعث شده درآمد سرانه بالايي داشته باشد.

آل‌اسحاق افزود: ايران از اين كشور مواد فلزي و چوب وارد مي‌كند و صادرات ما هم مشمول مواد غذايي و برخي كالاهاي مصرفي است. زمينه توسعه مبادلات ما در هر دو زمينه صادرات و واردات نيز وجود دارد و مي‌توانيم در زمينه‌هاي صنعتي همكاري‌هاي زيادي داشته باشيم.

رئيس اتاق بازرگاني تهران كه خود سرپرستي اين هيات را در سفر به آذربايجان برعهده دارد، برنامه اين سفر سه روزه را فشرده اعلام كرد كه در آن مذاكراتي با تشكل‌هاي قوي آذريايجان چون كنفدراسيون كارفرمايان و اتاق بازرگاني و صنايع آذربايجان قرار گرفته است.

يحيي آل‌اسحاق همچنين از برنامه ديدار با دو تشكل خصوصي ديگر خبر داد كه مي‌توانند كليدهاي راهگشايي براي توسعه نفوذ و حضور شركت‌هاي ايراني در آذربايجان باشند.

هيات تجاري اتاق تهران پس از ترك تهران و سه روز مذاكرات فشرده بعدازظهر پنج‌شنبه 28 آذر به تهران بازخواهد گشت.

اتاق تهران در اواخر دي ماه امسال نيز هياتي تجاري به كشور اتريش اعزام خواهد كرد.

كد خبر: 2197527

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۳:۱۶

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن