تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804813940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران الگوي تجاري سازي علم و پيشرفت در جهان خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايران الگوي تجاري سازي علم و پيشرفت در جهان خواهد شد
قزوين- خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت قزوين گفت: ايران اسلامي در آينده اي نه چندان دور در تجاري سازي علم، فنآوري، پيشرفت و افزايش سطح رفاه مردم به يك الگوي جهاني تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قزوين كه با حضور گسترده مردم در مسجدالنبي برگزار شد اظهارداشت: روشنفكراني كه در گذشته راه ورود غرب به جهان اسلام را برگزيدند مسير علم و دانش را هموار نكردند زيرا هرگز كشورهاي استكباري غرب اجازه نمي دهند شكاف بين كشورهاي غني و فقير از نظر علمي پر شود.

وي افزود: غرب هرگز به شكسته شدن انحصار علمي قدرتمندان راضي نيست و به همين دليل از دستيابي ايران به دانش هسته اي ممانعت مي كند زيرا مي خواهد همواره بر مسند قدرت بماند و بر ديگران تسلط داشته باشد.

امام جمعه موقت قزوين تصريح كرد: غربي ها براي آنكه در قدرت بمانند به كسي اجازه نمي دهند به فنآوري نوين دست يابد اما دوست دارند از الگوهاي فرهنگي آنها پيروي كنيم و بدنبال گرفتن هويت فرهنگي، ديني و علمي ما هستند.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: كاري كه در زمان آتاتورك و رضاخان آغاز كردند و خط لاتين را در مدارس رواج دادند امروز موجب شده تا جوانان تركيه نمي توانند كتب پيشينيان خود را بخوانند زيرا الفباي خود را كنار گذاشته اند و هنوز گرفتار خط لاتين هستند.

ابوترابي فرد يادآورشد: غربيها مي خواهند ملتها دين، هويت، فرهنگ خود را از د ست بدهند و از آنها تقليد كنند تا همواره زير سلطه باشند.

جوانان از علما و فقها تقليد كنند

خطيب جمعه قزوين خطاب به نوجواناني كه پس از رسيدن به سن بلوغ و تكليف در نماز جمعه اين هفته شركت كرده بودندگفت: جوانان مواظب باشيد تا آلوده گناه نشويد و بر اساس علم و معرفت حركت كنيد و در تقليد از كساني تبعيت كنيد كه در مسائل شرعي، فقهي، علمي و دانش سرآمد هستند.

وي افزود: تقليد از انسانهاي عالم و با تقوي انسان را به كمال مي رساند چون پشتوانه علمي دارند و تقليد باطل آن است كه پشت سر هوي و هوس و گناه برويد كه چشم بستن به ايمان و حركت در مسير دنيا پرستي موجب هلاكت است.

ايران الگوي تجاري سازي و پيشرفت جهاني خواهد شد

امام جمعه موقت قزوين اظهارداشت: براي انكه در عرصه هاي علمي، صنعتي و كشاورزي الگو باشيم بايد به علم و دانش روز مسلح شويم و تلاش كنيم.

وي اضافه كرد: ملت ما از استعداد بالايي برخوردار است و هر جا حضور يافته بخوبي درخشيده و با توانمنديهاي خوبي كه داريم در آينده اي نه چندان دور به عنوان يك الگوي موفق در تبديل دانش به فنآوري، تجاري سازي علم، پيشرفت و سطح رفاه درجهان تبديل خواهيم شد.

ابوترابي فرد يادآورشد: اگر آمريكا پس از آن همه فشارهاي اقتصادي و سياسي،جنگ، تحريم، تهديد و ترور كه نتوانست به اقتدار ملت آسيب بزند امروز مجبور شده در برابر نمايندگان شما ملت بنشيند و مذاكره كند تنها به دليل اعتراف به قدرت ملت است.

وي گفت: حضور آمريكا در گفتگوي ژنو سه نماد اقتدار ايران اسلامي است و كشورمان از موضع اقتدار علمي، سياسي ومشاركت در خلق حماسه 24 خرداد و استقلال سياسي در اين مذاكرات حضور يافته كه بيانگر اتكاء به رهبري مبتني بر فقاهت، مكتب تشيع است كه آينده درخشاني را براي نظام رقم خواهد زد.

امام جمعه موقت قزوين بيان كرد: دنيا امروز اذعان دارد كه ملت ايران استقلال سياسي را تجربه مي كند و به دانش فنآوري در عرصه هاي هسته اي و نانو دست يافته و با حضور 72 درصدي در انتخابات مردم سالاري ديني را اثبات كرده است آينده عزت بخشي دارد.

خط كشي هاي سياسي به نظام آسيب مي زند

خطيب جمعه قزوين در ادامه خطبه هاي نماز ضرورت حفظ وحدت و دوري از خط كشي هاي سياسي را متذكر شدو اظهار داشت: در مراسم معارفه استاندار قزوين گفته شدكه استاندار شخصيتي اصولگرايي دارد كه برخي برداشت كردند منظورم تعلق به جرياني خاص است در حالي كه تعلق به جريان سياسي را ملاك انتخاب نمي دانيم زيرا برخي در يك جريان هستند اما با اصول و برنامه هاي آن هماهنگ نيستند بلكه ملاك رفتار و عمل انسان است كه بايد قضاوت شود.

وي افزود: آقاي روزبه در دوران مديريت نشان مي دهد كه اراده دارد بر اساس اصول اسلامي، قانون اساسي، انديشه امام، رهبري حركت كند و منظور از اصولگرايي پايبندي به ارزشهاست نه جريان خاص سياسي لذا تا زماني كه مديريت ارشد استان بر اين اساس حركت كند اصولگراست در غير اين صورت عنوان اصولگرايي هيچ معنايي ندارد.

امام جمعه موقت قزوين يادآورشد: خط كشي هاي سياسي به اهداف نظام آسيب مي رساند لذا نبايد بگذاريم اين حصارها، دسته بندي هاي سياسي ما را از هدف باز دارد بلكه لازم است با هم فكري، همدلي و تعامل و ارتباط منطقي در مسير اصول حركت كنيم تا استان در مسير تقويت بنيه علمي، فرهنگي، صنعتي و اقتصادي حركت كند.

حجت الاسلام ابوترابي فرد تصريح كرد: استاندار جديد قزوين با وفاقي كه بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، نماينده سابق استان در مجلس هشتم، ايت الله تاكندي و همه جريانات سياسي وجود داشت انتخاب شد و اين همدلي و وحدت نظر سرمايه بزرگي است كه بايد حفظ شود.

مطالبات بي حساب نداشته باشيم

وي افزود: نبايد در اين شرايط مطالبات بي حساب داشته باشيم زيرا يكي از مشكلات سياسي در كشور اين است كه مطالبات مردم گاهي هماهنگ با ظرفيت، توانايي و امكانات موجود نيست و اگر خواسته ها بر اساس شراط باشد مي توان بادرك واقعيت ها به حل مسائل كمك كرد.

ابوترابي فرد بيان كرد: بهره مندي از همه ظرفيت هاي واحدهاي صنعتي، توسعه كشاورزي نيازمند مديريت و برنامه ريزي و اعتبار است و بسرعت محقق نمي شود لذا با دوري از دعواهاي سياسي كه براي دنيا و آخرت ما ضرر دارد بايد با اتكاء به دين، علم و عقل مسير پيشرفت كشور را هموار كنيم.

امام جمعه موقت قزوين اظهارداشت: از مديريت استان انتظار داريم با برنامه ريزي و اتكاء بر دين، عقل، اخلاق و آموزه هاي ديني و حفظ انسجام و وحدت براي تحقق توسعه و پيشرفت استان قزوين گام بردارد.

كد خبر: 2199446

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۴:۲۱

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن