تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819197248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد علمي با اتكا به نيروهاي جوان داخلي صورت خواهد گرفت/در عرصه‌هاي تحريم پيشرفت بهتري داشتيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رشد علمي با اتكا به نيروهاي جوان داخلي صورت خواهد گرفت/در عرصه‌هاي تحريم پيشرفت بهتري داشتيم
عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه در هر عرصه كه مورد تحريم واقع شديم پيشرفت بيشتري را داشتيم، گفت: رشد علمي توسط جوانان و استعدادهاي كشورمان و با اتكا به نيروهاي دروني صورت خواهد گرفت.
"جواد محمدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ستاد و قرارگاه علم و فرهنگ كشور است، اظهار داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص حوزه علم و فرهنگ اسناد بالادستي را تصويب كرده است.

وي با بيان اينكه نقشه جامع علمي شاهراه پيشرفت كشور است، افزود: اين سند كه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تبيين شده راهي براي تحقق اهداف افق چشم‌انداز سال 1404 است.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: نقشه جامع علمي كشور ستادي در دل خود دارد كه وظيفه آن تحقق و اجراي اين نقشه بوده كه به عنوان يكي از مهم‌ترين اقدامات رشد علمي كشور با اتكا به مراكز علمي و پژوهشي در عرصه آموزش عالي و همچنين آموزش و پرورش مطرح است.

محمدي ابراز داشت: رشد علمي توسط جوانان و استعدادهاي كشورمان با اتكا به نيروهاي دروني صورت خواهد گرفت.

وي اضافه كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اتكا به نيروي دروني كميت‌هايي را در نظر گرفته كه به فرموده رهبر معظم انقلاب با اعتماد به اينكه "ما مي‌توانيم" بايد از ظرفيت‌هاي خود در راستاي پيشرفت و اقتدار كشور استفاده كنيم.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه رشد كشورمان در عرصه‌هاي مختلف علمي موجب شده تا دنيا متحير شود، اظهار داشت: در عرصه تكنولوژي، سلول‌هاي بنيادي، نانوبيوتكنولوژي، هوافضا، انرژي هسته‌اي و ... جزو كشورهاي برتر دنيا هستيم كه همه اين‌ها با اتكا به نيروي دروني "ما مي‌توانيم" صورت گرفته است.

محمدي تاكيد كرد: هنگامي كه تحريم‌ها عليه كشورمان آغاز شد براين باور نبوديم كه نمي‌توانيم پيشرفت كنيم، بلكه در هر عرصه كه مورد تحريم واقع شديم پيشرفت بيشتري را داشتيم چراكه به نيروي دروني و استعدادهاي خود اعتماد كرديم.

وي افزود: در ابتداي انقلاب در عرصه صنايع دفاعي و نظامي تحريم بوديم اما امروز در اين عرصه بيشترين پيشرفت را داشتيم.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: امروز نيز در عرصه انرژي هسته‌اي مورد تحريم قرار گرفتيم كه در اين زمينه پيشرفت‌هاي چشم‌گير خود را به جهانيان ثابت كرديم.

محمدي با بيان اينكه غربي‌ها و دشمنان نظام مي‌خواستند هميشه به آن‌ها متكي و وابسته باشيم، اضافه كرد: در عرصه انرژي هسته‌اي در دنيا به نقطه‌اي رسيديم كه برخي از كشورهاي غربي كه نمي‌خواستند رقيبي در كنار خودشان داشته باشند به اين خواسته خود نرسيده و اكنون كشور ما حتي در عرصه درمان بيماري‌ها از انرژي هسته‌اي استفاده مي‌كند.

وي تصريح كرد: در عرصه هوا و فضا پهپادي را ساختيم كه به اصطلاح صهيونيست‌ها در گنبد پولادي رژيم غاصب صهيونيستي نفوذ كرده و 45 دقيقه در آسمان فلسطين اشغالي پرواز مي‌كند كه اين نشان از قدرت و استعدادهاي درخشان ايران اسلامي است.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه نقشه جامع علمي كشور كميت‌هاي مطلوبي دارد، اظهار داشت: در نقشه جامع علمي كشور تعداد مكان‌هاي آموزشي و پژوهشي، تعداد مقالات و جاري‌سازي علم و فناوري جزو كميت‌هاي مطلوبي است كه جايگاه و درصد آن‌ها مشخص شده و ستاد راهبردي نقشه جامع علمي كشور به دنبال تحقق اهداف اين نقشه تلاش مي‌كنند.

محمدي اضافه كرد: وزارت‌خانه‌هاي مربوطه مثل وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمي رئيس‌جمهور برنامه‌هاي خود را در كنار شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين مي‌كنند تا به افق چشم‌انداز سال 1404 برسيم.

وي با بيان اينكه قشر دانشجو هميشه بايد يك سر و گردن بالاتر از بقيه باشد، ابراز داشت: برگزاري كرسي آزادانديشي كه نشاط سياسي را در فضاي دانشگاه‌ها فراهم مي‌كند به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده كه اين مصوبه به دنبال اجراي منويات مقام معظم رهبري براي شور و نشاط در دانشگاه‌هاست.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها بايد دو طرفه صورت پذيرد، مطرح كرد: كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها متولياني دارد كه دانشجويان بايد با مطالبه‌گري‌ خواسته‌هاي خود به پاسخ صحيح برسند.

محمدي افزود: متوليان برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي بايد فضا را براي پاسخ‌دهي به ابهامات و سوالات و مطالبات دانشجويان فراهم كنند كه اگر اين امر تحقق يابد شور و نشاط سياسي براي رشد علمي و دانشگاه و به تبع جامعه ايجاد مي‌شود.

وي در ادامه عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرمودند دانشگاه‌ها نبايد به بهانه‌هاي مختلف جولانگاه جريان‌هاي سياسي شده و به موجب آن رشد علمي كشور متوقف شود.

عضو شوراي مهندسي فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابراز داشت: در گذشته دانشگاه‌هاي بزرگ كشور كه بايد در رشد علمي كشور متولي باشند، جولانگاه جريان‌هاي سياسي شده بود و به جاي اينكه دانشجويان مشغول تحصيل باشند نگران نحوه شركت در كلاس‌ها بودند.

وي با تاكيد براينكه دانشگاه‌ها بايد از ورود احزاب سم‌زدايي شود، خاطرنشان كرد: نفوذ احزاب به دانشگاه نبايد صورت گيرد چراكه ناآرامي را به دنبال داشته و فضا را براي دانشجويان و اساتيد در رشد علمي دانشگاه به مخاطره مي‌اندازد.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن