تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818947193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه‌ شدن قطار «اراك - مشهد» در دست پيگيري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: روزانه‌ شدن قطار «اراك - مشهد» در دست پيگيري
مديركل راه‌آهن اراك با اشاره به روز حمل‌ونقل و با تقدير از سخت‌كوشان اين حوزه به‌ويژه كاركنان حمل‌ونقل ريلي گفت: حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعي و اقتصادي جهان امروز نقش و جايگاه ويژه‌اي دارد.

«جلال‌الدين كوكنار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه‌ي مركزي، حمل‌ونقل را داراي سهم قابل توجهي در ايجاد تمدني كه از آن با نام تمدن قرن بيستم ياد مي‌شود دانست و افزود: حمل‌و‌نقل ياري‌گر انسان در پي‌ريزي مدنيت و شهرنشيني و گذر از دوران سراسر تحول انقلاب صنعتي بوده است.

وي افزود: امروزه كارشناسان اقتصادي كشور به اتفاق بر اين نكته اذعان دارند كه صنعت حمل‌ونقل، صنعتي بالقوه توانمند است كه به مدد مديريت صحيح و درايت اقتصادي، قادر است به‌عنوان يكي از منابع درآمدي جايگزين درآمد نفت، در اقتصاد كشور ايفاي نقش كند.

وي با اشاره به جايگاه مهم راه‌آهن اراك در شبكه‌ي ريلي كشور گفت: حوزه‌ي استحفاظي راه‌آهن اراك نه تنها در شبكه‌ي ريلي كشور، اهميت و جايگاه خاصي دارد بلكه در استان مركزي به علت صنعتي بودن و استقرار كارخانجات و صنايع بزرگ به‌ويژه پالايشگاه و پتروشيمي شازند اهميت دوچنداني يافته است.

كوكنار با اشاره به اقدامات در حوزه‌ي حمل بار و افزايش ظرفيت آن گفت: بارگيري و حمل محصولات شركت پتروشيمي به مقصد بندر امام(ره) و بندرعباس، بارگيري سنگ‌آهن از ايستگاه‌هاي حك، نانگرد و زنگنه براي انتقال به بندر امام(ره) به‌صورت روزانه تا 20 واگن و فراهم‌سازي زيرساخت‌هاي بارگيري و حمل گوگرد و گاز ال‌پي‌جي در پالايشگاه امام خميني(ره) شازند از جمله اقدامات اخير اين اداره‌كل براي افزايش ظرفيت بارگيري راه‌آهن استان است.

وي با اشاره به عملكرد اين اداره‌كل در زمينه جابه‌جايي مسافر گفت: در هشت ماه از سال، بيش از يك ميليون نفر توسط اداره راه‌آهن اراك جابه‌جا شده‌اند كه بيشترين مسافر از شهرستان اراك به سمت مشهد مقدس و بالعكس جابه‌جا شده‌اند.

مديركل راه‌آهن اراك به برنامه‌هاي در حال اقدام اين اداره‌كل اشاره و اظهار كرد: با توجه به تقاضاي خوب مردم براي اعزام به مشهد مقدس به‌دنبال روزانه كردن قطار خليج‌فارس در مسير «اراك - مشهد» هستيم كه در صورت برطرف كردن مشكلات ورود واگن مسافري، اين اتفاق رخ مي‌دهد.

كوكنار دو خطه كردن مسير ريلي اراك به قم و برقي كردن قطار اراك به قم به طول 120 كيلومتر را از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام اين اداره كل برشمرد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن