تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802720854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبير و اميد به‌دنبال تصويب فله‌اي مصوبات نيست/ فرهنگ چاپلوسي و تملق بايد از بين برود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دولت تدبير و اميد به‌دنبال تصويب فله‌اي مصوبات نيست/ فرهنگ چاپلوسي و تملق بايد از بين برود
قدس - خبرگزاري مهر: معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران گفت: دولت تدبير و اميد به فكر و عمل كارشناسي اعتقاد دارد و هرگز به دنبال اين نيست كه بدون فكر، پژوهش و برنامه ريزي مصوبات فله اي تصويب كند بلكه قصد دارد با تفكر و تعقل پيش رود و پس از بررسي‌هاي لازم و ايجاد برنامه هاي كارآمد مصوباتي تصويب كند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد شهاب الدين چاوشي عصر امروز در همايش پژوهش و فناوري كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرقدس با حضور فرماندار و مسئولان اين شهرستان، جمعي از اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند انسان را بر پايه قوه تفكر و تعقل بر ساير موجودات برتري بخشيده است.

وي افزود: دين مبين اسلام ديني است كه بر اساس تفكر، تدبر و تعقل بنا شده و در آن هيچ موضوعي به اندازه تفكر اهميت ندارد اين واژه‌ها در بيش از 120 آيه قرآن تكرار شده اند و چونان كه پيامبر اكرم(ص) يك ساعت تفكر را از هزار ساعت عبادت بالاتر مي داند.

قانون به مسئولان اجازه نمي‌دهد سرمايه ملي را حيف و ميل كنند

چاوشي ادامه داد: كارهايي كه بدون پژوهش انجام شوند مسئولان را در بن بست قرار مي دهند و موجب مي شود كه سرمايه هاي كشور حيف و ميل شوند، پس از گذشت هشت سال كشور همچنان در نقطه آغاز بايستد، پژوهش اولويت انجام كارها را مشخص مي‌كند، اتفاقاتي كه افتاده منجر به خالي شدن خزانه كشور شده است.

اين مسئول تاكيد كرد: قانون به هيچ عنوان به مسئولان اجازه نمي‌دهد كه سرمايه ملي را هر طور دوست دارند حيف و ميل كنند و اگر اشتباهي انجام دهند بايد خسارت سوء عملكرد خود را پرداخت كند، دولت وظيفه دارد افرادي را براي سمت هاي مختلف انتخاب كند كه توانايي انجام امور مربوط به كار خود را داشته باشند.

فرهنگ چاپلوسي و تملق را بايد از بين برد

وي اضافه كرد: در حال حاضر پس از گذشت 35 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و تربيت چندين نسل از نخبه‌ها در دانشگاه‌ها مي توان با خاطري آسوده افراد متعهد و متخصص را انتخاب كرد و در راس امور قرار داد، البته بايد توجه داشت كه همواره اين امكان وجود دارد كه افراد لايقتري نيز وجود داشته باشند، بايد آن ها را شناسايي كرد.

معاون استاندار تهران افزود: فرهنگ چاپلوسي و مداحي و تملقي كه جايگزين فرهنگ الهي و انساني شده را بايد از بين برد و فرهنگ نقد را به جاي آن استوار كرد، كشورهاي توسعه يافته امروزه نقد را به عنوان يك وظيفه اصلي در كشورداري پذيرفته اند كه در ايران نيز بايد اينگونه باشد.

دولت دهم مصوبات را فله اي تصويب نمي كند

چاوشي ادامه داد: نظام، حكومت و دولت را بايد در معرض نقد قرار داد و هيچ قيد و قيودي هم براي اين كار وجود نخواهد داشت، در واقع پژوهش فهم ما را نسبت به پيرامون افزايش مي دهد و بصيرت و آگاهي را ارتقا خواهد داد.

وي افزود: دولت تدبير و اميد به فكر و عمل كارشناسي اعتقاد دارد و هرگز به دنبال اين نيست كه بدون فكر، پژوهش و برنامه ريزي مصوبات فله‌اي تصويب كند بلكه قصد دارد با تفكر و تعقل پيش رود و پس از بررسي هاي لازم و ايجاد برنامه هاي كارآمد مصوباتي تصويب كند.

غرب از فكر، پژوهش و اعتقاد ايرانيان مي‌رسد نه از بمب هسته‌اي

وي اظهار داشت: ايرانيان پس از دوره اسلام مشعل داران علم و دانش در جهان بوده اند و سهم ايران اسلامي در گسترش فرهنگ اسلامي به راحتي قابل رصد است، امروز نيز دنياي غرب از فكر، پژوهش و ايمان ايرانيان مي ترسند و دانشمندان هسته ايي ايران اسلامي را ترور مي كنند اين انديشه ايرانيان است كه از آنان برتر است نه سلاح كشتار جمعي و بمب هسته اي.

معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران يادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامي يكي از بركات و ثمرات پربار نظام جمهوري اسلامي با پرچمداري آيت الله هاشمي رفسنجاني است كه اكنون در تمام دنيا بزرگترين دانشگاه است، دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرقدس نيز با 21 هزار دانشجو و تعداد بسيار زياد كارهاي پژوهشي و مقالات، ابداعات و ابتكارات، توفيقات بسياري بدست آورده است.

پژوهش‌هاي دانشگاه ها به صورت عملي در جامعه اجرا شود

وي افزود: يكي از مهمترين مسئوليت هاي دولت اين است كه ارتباط مستقيمي را با دانشگاه ها ايجاد و پژوهش هايي كه در دانشگاه ها انجام مي شوند را به صورت عملي در جامعه اجرا كند، اگر پژوهش، تخصص و كارآمدي در جامعه نهادينه شود انجام امور آسانتر و صحيح تر خواهد بود.

در ادامه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر قدس گفت: دانشگاه شهرقدس با 21 هزار دانشجو بزرگترين مجتمع دانشگاهي غرب استان تهران است و در هر ترم حدود هزار و 100 استاد به صورت حق التدريسي و مدعو در اين دانشگاه فعاليت مي كنند.

حسين حسن‌پور درويشي افزود: هر اتفاقي كه در دنيا پاي نخبه ها در ميان است، كارهاي خوب و مفيد حاصل استفاده صحيح نخبه ها از هوششان است و اتفاقات ناگوار حاصل استفاده نادرست آن ها، البته مبناي تمام اتفاقات تفكر و پژوهش است در واقع پژوهش عامل و زيرساخت توسعه هر كشوري است.

توسعه در گرو موفقيت و پويايي دانشگاه هاست

همچنين فرماندار شهرستان قدس نيز در اين مراسم اظهار داشت: امروزه يكي از شاخصه هاي پيشرفت و تعالي كشورها دانايي است، هر كشوري كه اطلاعات بيشتري داشته باشد موفقتر و قدرتمند تر است.

نورمحمد فردي افزود: مقوله هاي آموزش و پژوهش در بدست آوردن اطلاعات بسيار مهم است و بايد اين دو همواره در كنار يكديگر قرار گيرند، نظام جمهوري اسلامي ايران در سالهاي پس از پيروزي انقلاب توجه ويژه اي به آموزش و پژوهش نشان داده و همين نامگذاري يك هفته به نام هفته پژوهش و فناوري گواه اين موضوع است.

وي ادامه داد: هيچ كشوري توسعه نمي يابد مگر اين كه توجه خاصي به پژوهش شود، دانشگاه مبدا همه تغييرات است، توسعه در گرو موفقيت و پويايي دانشگاه ها و همچنين اساتيد و نخبگان است.

در پايان مراسم از اساتيد و دانشجويان فرهيخته تقدير شد.

كد خبر: 2197097

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۲۲:۰۶

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن