تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبير و اميد كوچك‌سازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دولت تدبير و اميد كوچك‌سازي مي شود
دولت تدبير و اميد با محوريت معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري دستور چابك‌سازي، متناسب‌سازي، انعطاف‌پذيري و منطقي كردن اندازه دولت را صادر كرد.

به گزارش مهر، در تازه‌ترين بخشنامه محمود عسكري آزاد جانشين سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري به دستگاه‌هاي اجرايي براي چابك‌سازي، متناسب‌سازي، انعطاف‌پذيري و منطقي كردن اندازه دولت آمده است:

تجربه نظام اداري ايران اسلامي، حاكي از اين است كه عليرغم تاكيدات مقام معظم رهبري مبني چابك سازي، متناسب سازي، انعطاف پذيري و عدم تمركز در نظام اداري، ساختار و حجم دستگاههاي اجرايي نه تنها روند كاهشي نداشته است، بلكه به استناد آمار و اطلاعات موجود در اين معاونت، رشد فزاينده و نگران كننده يافته است.

از جمله دلايل گسترش و توسعه كمي ساختار اجرايي كشور، نگاه بخشي، غيرسيستمي و غير تخصصي بوده است كه بدون توجه به آثار زيانبار اين سياستها كه در طول چند دهه اخير در دستگاههاي اجرايي دنبال شده، موجب رشد بيكاري، كاهش رشد سرمايه گذاري وكاهش رشد اقتصاد ملي شده و عملا بخش وسيعي از سرمايه هايي كه بايد صرف توسعه كشور شود، براي هزينه هاي جاري دولت هزينه شده و مي شود.

در اين بخشنامه مي‌خوانيم: فائق آمدن بر مشكلات موجود جز با عزم راسخ براي برطرف كردن موانع و همت و تلاش همه جانبه براي رفع مشكل امكانپذير نيست. به همين علت اين معاونت در راستاي سياست هاي فوق الذكر و همچنين تاكيدات رئيس جمهوري مبني بر ضرورت كوچك سازي دولت، علاوه بر همراهي و كمك به دستگاههاي اجرايي در برون رفت از وضع موجود، با تفويض اختيارات خود آن بخش از الزامات غيرضروري كه به نحوي منتزع و غير نظام مند در طراحي و ايجاد ساختار سازماني دستگاههاي اجرايي اعلام كرده است و مانعي براي اجراي سياست هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري ( مدظله العالي) است را به ترتيبي كه در متن پيوست آمده است، به دستگاههاي اجرايي ابلاغ مي كند.

اين معاونت مصمم و مكلف به تهيه و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در دستگاههاي اجرايي به مقامات عالي رتبه كشور است و تمامي دستگاههاي اجرايي علاوه بر ملزوم و مكلف بودن به مشاركت در اين اقدام ضروري و شايسته، بايد گزارش فعاليت هاي خود را در مقاطع 3 ماهه تهيه و به اين معاونت ارسال كنندتا زمينه پايش و اندازه گيري اقدامات انجام شده در اين خصوص ميسر و ممكن شود.



دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن