تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819040699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنترل تورم برنامه دولت تدبير و اميد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كنترل تورم برنامه دولت تدبير و اميد
مهمترين برنامه دولت تدبير و اميد در 100 روز اول كنترل تورم بود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك ، محمد حسين مقيمي در نشست خبري ارائه گزارش 100 روزه دولت در استان مركزي افزود: دولت تدبير و اميد با سياست ها و برنامه هاي كاربردي موفق شد تا حدودي تورم را مهار كند.
وي ادامه داد: همچنين دولت در سياست خارجي موفقيتهاي خوبي به دست آورد و توانست به نتايجي در گفت و گو با كشورهاي 1+5 دست يابد.
استاندار استان مركزي خاطر نشان كرد: در 100 روز اول كار دولت، براي اولين بار در استان نشست شوراي گفت و گوي بخش خصوصي با دولت با حضور روساي بيش از 40 تشكل توليدي، بازرگاني، كشاورزي و صنعتي برگزار شد.
مقيمي ادامه داد: در اين نشست نمايندگان بخش خصوصي و مديران دستگاه هاي اجرايي در خصوص مسائل صنعت، كشاورزي، گردشگري و ساختمان بحث و تبادل نظر كردند و اين نشستها ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينكه اقتصاد كشور بايد به سمت خصوصي سازي حركت كند،ادامه داد: گفت و گوي بخش خصوصي و دولت و واگذاري اختيارات به بخش خصوصي موجب رشد اين بخش مي شود.
استاندار استان مركزي خاطر نشان كرد: در اين مدت سه نشست ستاد سرمايه گذاري با دستور كار رسيدگي به شكايات سرمايه گذاران از دستگاه هاي اجرايي و پيگيري موضوعات برگذار شد.
مقيمي ادامه داد: همچنين در اين مدت 10 نشست كميته ستاد تسهيل امور پشتيباني واحد هاي توليدي و رسيديگي به مشكلات بيش از 55 واحد توليدي برگزار شد.
وي اظهار كرد: اين نشستها در ارتباط با مشكلات كارخانه ها و بدهي آنها به بانك ها و دستگاه هاي اجرايي با حضور نمايندگان دستگاه ها و بخش خصوصي برگزار و براي حل مشكلات بسياري از واحدها تصميم گيري شد.
استاندار استان مركزي ادامه داد: تشكيل دو نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري و هشت كميته كارشناسي با موضوع تعيين و تكليف مشاغل خانگي سال هاي 91 و 92 و تصويب طرح هاي متقاضي در بخش بنگاه هاي زود بازده از ديگر برنامه هاي دولت در اين مدت در استان بود.
مقيمي يادآور شد: در اين مدت براي كسب اطلاعات بيشتراز وضعيت شهرستان ها 11 نشست مشترك شوراي برنامه ريزي استان با كميته برنامه ريزي شهرستان ها برگزار شد كه درآنها كارگروه هاي كشاورزي، صنعت و معدن و تجارت،كشاورزي، عمران شهري، راه ترابري، بهداشت، درمان، سلامت و فرهنگ تشكيل و مشكلات و كمبودهاي شهرستان ها مطرح شد .
وي ادامه داد: با توجه به خشك سالي هاي اخير تعدا زيادي از قنوات يا خشك شده يا در حال خشك شدن است كه دو تصميم درباره آنها اتخاذ شد كه بر طبق آنها ، براي قنواتي كه پنج سال از خشك شدن آنها مي گذشت مجوز چاه به جاي قنات به كشاورزان داده شد.
استاندار استان مركزي افزود: اعتبار لايروبي 275 قنات در سطح استان تا پايان سالجاري تامين شدو تا تابستان سال آينده براي دو برابر اين تعداد تامين اعتبار خواهد شد.
مقيمي اظهار كرد: همچنين براي تعمير 400 كيلومتر از كانال هاي آب رساني كشاورزي تامين اعتبار شده است و دوبرابر اين رقم تا تابستان سال آينده تامين اعتبار خواهد شد.
وي با بيان اينكه آلودگي هوا يكي از مشكلات مهم شهر اراك است خاطر نشان كرد: در اين خصوص نشستي با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان محيط زيست و يك نشست نيز با سمن ها تشكيل وتصميماتي اتخاذ شد.
استاندار استان مركزي بيان كرد: روان سازي ترافيك، ايجاد زير گذر و روگذر، تعويض خودروهاي فرسوده و دودزا، گاز سوز كردن اتوبوس ها و قطار شهري اراك مواردي هستند كه درخصوص آلودگي هوا بايد به آنها توجه شود.
مقيمي ادامه داد: در اين مدت عمليات گاز سوز كردن تعدادي از كوره هاي آجر پزي اطراف اراك كه مازوت استفاده مي كنند با پيگيري نمايندگان و شوراي روستاي مرزيجران آغاز شد كه 50 درصد هزينه آن با استفاده از آورده مالكان كوره ها و 50 درصد از اعتبارات شركت گاز و استانداري استان تامين شده است.
وي افزود: همچنين در اين مدت 80 ديگ كارخانه آلومينيوم اراك از مدار خارج شد كه بعد از اصلاح و نوسازي جايگزين مي شوند و اين كار تا بازسازي 360 ديگ ادامه مي يابد./س

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن