تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802548924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس:دولت با اجراي سياست‌هاي راهبردي تورم را كنترل كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس:دولت با اجراي سياست‌هاي راهبردي تورم را كنترل كند
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت با شناسايي ريشه‌هاي تورم و ارائه سياست‌هاي اصولي و راهكارهاي مناسب جلوي رشد تورم در كشور را بگيرد.


ابراهيم كارخانه‌اي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اگر سياست‌هاي اقتصادي دولت در راستاي قدرت ساخت توليد داخل برنامه‌ريزي و ساماندهي شود فضاي مناسبي در راستاي رشد توليد ملي و رونق اقتصادي در كشور شكل خواهد گرفت.

وي خاطرنشان كرد: در شرايط تورم، توزيع ثروت و درآمد به نفع صاحبان سرمايه و به ضرر اقشار متوسط و محروم جامعه رقم مي‌خورد در صورتي كه دولت بايد اقتصاد جامعه را به گونه‌اي مديريت كند كه ضمن عدالت در توزيع ثروت، عموم مردم از رفاه نسبي برخوردار شوند.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: دولت بايد با بكارگيري سيستم نظارتي فعال و كارآمد، نظام تعادلي عرضه و تقاضا را با حذف دلالان و فرصت‌طلبان حاكم كرده و موجبات واقعي شدن و تثبيت قيمت كالاها و خدمات را فراهم كند.

وي يكي از راهكارهاي جلوگيري از تورم را تثبيت نرخ ارز دانست و افزود: اگر قيمت ارز به صورت غير منطقي افزايش يابد، از يك سو شاهد افزايش هزينه‌هاي توليد و از سوي ديگر موجب افزايش قيمت كالاها و خدمات در جامعه خواهيم بود.

كارخانه‌اي تغيير الگوي بانكي را در راستاي تقويت و تثبيت اقتصاد لازم و ضروري دانست و اضافه كرد: رونق توليد، تقويت فضاي كسب و كار و امنيت سرمايه‌گذاري عوامل مهمي در كنترل تورم هستند كه در اين رابطه افزايش نرخ ارز عامل آسيب به توليدكنندگان خواهد بود.

وي با بيان اينكه افزايش هزينه‌هاي توليد عامل كمبود نقدينگي براي توليدكنندگان است، افزود: در اين صورت دولت بايد با ساز و كارهاي مناسبي مانند ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت، يارانه‌هاي خاص و مشاركت واقعي بانك‌ها در ارائه تسهيلات براي فعاليت‌هاي اقتصادي شرايطي را فراهم كند كه سود توليدكنندگان به حالت منطقي بازگردانده شود تا بهتر به توليد و فعاليت خود ادامه دهند.

*انضباط مالي يكي از راه‌هاي مهار تورم

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي يكي ديگر از راه‌هاي مهار تورم را انضباط مالي و اجراي صحيح قانون هدفمندي يارانه‌ها دانست و گفت: بر اساس اين قانون بايد بخشي از مازاد هزينه‌هاي ناشي از افزايش حامل‌هاي انرژي براي تقويت توليد در كشور هزينه شود.

وي ارائه بودجه متوازن از سوي دولت را براي از بين بردن ريشه‌هاي تورم ساختاري در اقتصاد كشور لازم و ضروري خواند و افزود: بخش رواني تورم را با بودجه متوازن و با اطلاع‌رساني دقيق و شفاف مي‌توان كنترل كرد.

كارخانه‌اي در ادامه با بيان اينكه گاهي دولت هزينه‌هايي را مطرح مي‌كند كه درآمد كافي براي آن ندارد، تأكيد كرد: دولت در اين زمينه مجبور به تأمين منابعي براي اين هزينه‌هاست كه آسان‌ترين راه در تمسك به بانك مركزي و افزايش حجم پول است كه اين موضوع خود باعث تورم در كشور مي‌شود.

وي افزود: وجود نقدينگي بالا در بخش خصوصي و عدم بكارگيري آن در فضاي كسب و كار و توليد در كشور باعث تورم مي‌شود.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس گفت: دولت در اين زمينه بايد با ارائه سياست‌ها و راهبردهاي اصولي و ايجاد بستر لازم و امنيت سرمايه‌گذاري، نقدينگي در بخش خصوصي را در راستاي توليد و صنعت به كار گيرد تا رفاه عمومي و حماسه اقتصادي در كشور محقق شود.

وي از دولت خواست در شرايط تحريم‌هاي اقتصادي ظالمانه‌اي كه غرب و آمريكا عليه ملت بزرگ ايران روا داشته است، با هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف و با تنظيم و كنترل بازار سعي در تثبيت قيمت‌ها و تأمين به موقع احتياجات ضروري مردم به ويژه كالاهاي اساسي كند.

انتهاي پيام/89002/ي30

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن