تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802733109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل و نقل ريلي مدرن؛ يادگار دولت تدبير و اميد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حمل و نقل ريلي مدرن؛ يادگار دولت تدبير و اميد
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه حمل ونقل ريلي مدرن، سريع و كارآمد يادگاري از دولت تدبير و اميد براي مردم ايران است، گفت: سالانه براي خريد واگن باري و مسافري و توسعه تجهيزات و خدمات وابسته نياز به 3 هزار ميليارد تومان اعتبار داريم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندي در مراسم تقدير از فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل ونقل ريلي كه به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، گفت: تغيير پارادايم اتفاق بزرگي است كه بايد در تشريح عملكرد بخش دولتي و خصوصي شكل بگيرد تا نقش هر دو بخش تغيير كند.

وي با بيان اينكه تغيير پارادايم به صورت دستوري صورت نمي‌گيرد، بيان كرد: مفهوم خصوصي واگذاري صرف بنگاه‌ها نيست بلكه بايد وظايف هر بخش بازتعريف شود.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه همواره در تمام جلسات بر تغيير پارادايم در بخش خصوصي و دولتي اصرار دارم، اظهار داشت: دولت بايد از مداخله گري پرهيز كند و تغيير رفتار كنشگران اقتصادي با پذيرش مسئوليت در حوزه عمليات تغيير يابد.

آخوندي با بيان اينكه مقررات اداري دست و پا گيري وجود دارد كه مهمترين راهكار آن مقررات زدايي است و در اين زمينه تلاش مي ‌كنم تا محيطي اقتصادي با ثباتي فراهم شود، افزود: وظيفه دولت اين است كه بگويد در چه حوزه‌هايي نمي خواهد مداخله كند هر روز عوارض و مقررات جديدي بر آن وضع نكند. زيرا دولت در حوزه اقتصادي در حال حاضر پر قدرت است و بايد كنترل شود تا منافع عده‌اي تامين و يا افراد محدود ي از آن منتفع نشوند.

وي خاطر نشان كرد: ما به دنبال اين هستيم كه در جبهه طرفداران حقوق شهروندي بنشينيم و بگوييم قطار سريع، تميز و مطمدن مي خواهيم و به سلامت، مسافران و بارها جا‌به‌جا مي‌شوند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به سهولت دسترسي به شبكه ريلي، گفت: قبل از اينكه وارد بودجه سال 1392 شويم از شركت راه‌آهن درخواست كردم تا كارايي در اين بخش را افزايش دهند و افزايش قدرت شركت‌هاي حمل ونقل ريلي از جمله راهكار اين موضوع است.

آخوندي افزود: بايد سهم دولت از دسترسي شركت‌هاي حمل ونقلي به شبكه ريلي كشور كاهش يابد و اميدواريم در سال آينده نيز باز هم اين سهم بيشتر روند نزولي داشته باشد. همچنين با ورود دولت به فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها قدرت ريلي در برابر جاده افزايش خواهد يافت.

وي با بيان اينكه متنوع سازي و منعطف كردن قيمت‌ها در حوزه ريلي آغاز شده است و مي تواند شبكه ريلي را جذاب كند، اظهار داشت: همچنين گام‌هاي اوليه‌ابراي توسعه بخش ريلي در حال برداشته شدن است اما راه درازي در پيش داريم و بايد اعتماد حرفه ورزان را به دست آوريم.

وزير راه و شهرسازي خاطر نشان كرد: اصل طلايي در توسعه رقابت است و توليد و رقابت در كنار هم معناي باطني توسعه اقتصادي را به وجود مي آورد. ما به دنبال اين هستيم كه مفهوم رقابت به هر نحوي برگردد و بدون رقابت اساسا توسعه بي معني است و بايد به سمتي پيش برويم كه سيستم رقابتي شكل بگيرد و افزايش بهره‌وري و رفاه مسافران بايد از طريق رقابت ايجاد شود و توزيع يارانه به بهره‌برداران كمكي نمي كند.

آخوندي با اشاره به اينكه ما نياز به تغيير پارادايم داريم، زيرا براي كنشگران اقتصادي هم سخت است تا دريافت كمك از دولت را قطع كنند، گفت: بايد توسعه بخش ريلي را با رقابت سالم، منصفانه و واقعي و غير مداخله گري دولت فراهم كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه بايد دسترسي بخش خصوصي به منابع ريالي صندوق توسعه ملي فراهم كنيم ، افزود: سالانه براي خريد واگن باري و مسافري و توسعه تجهيزات و خدمات وابسته نياز به 3 هزار ميليارد تومان اعتبار داريم. همچنين با دسترسي به منابه بازار سرمايه مي توان اين سرمايه‌گذاري را انجام داد.

وزير راه و شهرسازي در توصيه به فعالان بخش خصوصي حوزه حمل ونقل ريلي يادآور شد: با گرفتن مشاور در امور مالي نسبت به تجهيز منابع از بازار سرمايه اقدام كنيد تا بتوانيم بازاري رقابتي حتي در مقايسه با ديگر حوزه‌هاي اقتصادي ايجاد كنيم.

آخوندي خاطر نشان كرد: حتما سياست رقابت بين ريل و جاده را به نفع ريل عوض خواهيم كرد و حتما توسعه ريلي يكي از استراتژي‌هاي دولت تدبير و اميد است و مطمئنم به كمك بخش خصوصي مردم شاهد رفاه بيشتر در دسترسي به شبكه حمل ونقل ريلي باشند.

در پايان اين مراسم با حضور وزير راه و شهرسازي از پيشكسوتان بخش حمل ونقل ريلي با اهداي تنديس و لوح سپاس، قدرداني شد.

كد خبر: 2199261

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۱:۰۲

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن