تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820081520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ريزي دولت براي مهار تورم شب عيد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برنامه ريزي دولت براي مهار تورم شب عيد
معاون برنامه ريزي ونظارت راهبردي رييس جمهوري از برنامه ريزي دولت براي جلوگيري از افزايش نرخ تورم شب عيد خبر داد وگفت: دولت برنامه ريزي هاي لازم را در اين خصوص انجام داده تا قيمت ها به خصوص نرخ ميوه شب عيد افزايش پيدا نكند.

به گزارش ايرنا محمد باقر نوبخت درسخنان پيش ازخطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران، افزود: ميوه شب عيد ازهم اكنون در سردخانه ها موجود و انبارشده و پول آن به جاي واردات به باغداران و كشاورزان داخلي اختصاص يافته است.

وي تصريح كرد: علاوه براين دربودجه سال 93 نيز پيش بيني شده تا در هر فصل يك سبد غذايي به افراد با درآمد محدود ارايه شود.

** استان ها به جاي اعتراض به بودجه 93 منافع جمعي را مد نظر قرار دهند

وي ادامه داد: استان ها با توجه به محدوديت ها بايد به طور قطع به جاي اختلاف و اعتراض نسبت به سهم هر استان با يكديگر وحدت نظر داشته باشند و عقل جمعي را مد نظر قرار دهند.

نوبخت گفت: دولت 37 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني را كه نسبت به 56 هزار ميليارد تومان سال جاري بودجه عمراني 33 درصد كمتر است را به جاي تقسيم ميان دو هزار و 906 طرح به طرح هاي با پيشرفت فيزيكي بالا اختصاص داده تا مردم بتوانند در سال 93 به بخشي از آنها دست يابند.

وي ادامه داد: برهمين اساس بودجه عمراني سال 93 به 246 طرح عمراني و اثربخش اختصاص يافت واميدواريم باهمفكري مجلس بتوانيم اين پيشنهاد را با تصويب درست در اختيار مردم قرار دهيم.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري تصريح كرد: البته دركنار 37هزار ميليارد تومان تخصيصي براي طرح هاي عمراني قراراست از منابعي نظير صندوق توسعه ملي با موجودي 20 ميليارد دلار به صورت ارزي و 10 هزار ميليارد تومان به صورت ريالي نيز بهره گيري شود كه البته اين رقم تنها به بخش خصوصي ارايه مي شود.

** بهره گيري از 35 ميليارد دلار منابع ارزي خارج از كشور

وي اضافه كرد: قراراست از منابع ارزي كشور كه هم اكنون در خارج از كشور به دليل حصار تحريم امكان وارد كردن آن وجود ندارد با بهره گيري از روش هاي خاص استفاده شود.

سخنگوي دولت ادامه داد: اين رقم حدود 35 ميليارددلاراست كه قرار است براي عمران و آبادي كشور و خروج از شرايط ركود استفاده شود.

وي با بيان آنكه ، دربودجه 93 به بهبود معيشت مردم معطوف شده ايم و به همين دليل به كاهش تورم توجه ويژه شده است، گفت: مهار تورم و افرايش اشتغال وظيفه دولت است .البته رشد تورم كاهش يافته ولي بايد تلاش بيشتري در جهت انضباط مالي داشته باشيم.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر توجه به معيشت مردم گفت: در اين راستا دو سبد كالايي تا پايان سال جاري به افراد با درآمد محدود ارايه مي شود.

وي با اشاربه توجه دولت به امور عمراني گفت: هر چند كه مي دانيم در يك بودجه يك ساله نمي توان تمام عقب ماندگي هاي تاريخي استان ها را جبران كرد اما در بودجه 93 به معيشت مردم نيز توجه شده است.

** انتظار داريم مجلس لايحه بودجه را تا بهمن ماه تصويب كند

وي با اشاره به ارايه بودجه در زمان مقرر اظهارداشت:انتظار داريم نمايندگان مجلس نيز تعامل لازم را با دولت داشته باشند و در زمان مقرر بودجه را تا بهمن ماه تصويب كنند تا دولت بتواند در سال جاري آيين نامه ها را نيزتدوين كند و كشور از ابتداي سال آينده داراي برنامه باشد.

**آغاز تدوين برنامه ششم توسعه از سال 93

وي ازآغاز تدوين برنامه ششم توسعه از سال 93 خبر دادواظهارداشت:اين برنامه به دنبال توازن منطقه اي است و به استان ها به ميزاني توجه مي شود تا به متوسط كشور برسند.

وي با اشاره به فشارهاي ايجاد شده براي تشكيل نشدن انقلاب اسلامي در سال هاي گذشته گفت: در سال هاي گذشته دنيا فشارهايي را براي بحث هسته اي بر ايران وارد آورد اما ما مقاومت كرديم و باز هم مقاومت خواهيم كرد.

** درامد بودجه 93 حدود 7.3 درصد كمتر از سال جاري خواهد بود

سخنگوي دولت گفت: براساس پيش بيني ها بودجه سال 1393 با توجه به تحريم هاي مختلف حدود 7.3 درصد كمتر از بودجه سال جاري است و به همين دليل بودجه 93 اندكي نسبت به بودجه امسال انقباضي تر خواهد بود.

وي افزود: به دليل تحريم از ظرفيت توليد بيش از 4 ميليون بشكه اي تنها در حد يك ميليون بشكه استفاده مي شود و اقتصاد مقاومتي اقتصادي است كه بايد با تخصيص بهينه منابع به شكلي طراحي شود كه استفاده مناسب انجام شود.

نوبخت گفت: بودجه سال 93 با پيش بيني كمتربودن منابع نسبت به سال جاري طراحي شده تا ازبرخورداري از ظرفيت هاي موجود نظام و توجه به معيشت مردم بتوان اقدامات مناسب را انجام داد.

وي اضافه كرد: درارتباط با مساله برخورداري ازظرفيت ها با عنايت به اينكه منابع دراختيار دولت براي امور عمراني 33 درصد كمتر از سال جاري است بايد با تدبير از اين رقم استفاده شود.

نوبخت با بيان آنكه ، صيانت از انقلاب اسلامي و پاسداري از ميراث شهدا از وظايف است اما اين صيانت به تناسب زمان در بخش هاي مختلف متفاوت است، اظهارداشت: با توجه يه شرايط كنوني نظام كه بدخواهان و دولت هاي زور گو با تحميل تحريم هاي اقتصادي در جهت فشاربر نظام ومحدود كردن معيشت مردم هستند عرصه اقتصادي از اهميت خاص برخوردار خواهد بود.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبري رييس جمهوري تصريح كرد: در عرصه اقتصادي با توجه به شدت تحريم ها مقاومت و مقابله با تحريم هاي دشمن بسيار پراهميت و ضروري است و به همين جهت مقام معظم رهبري در سياست گذاري و راهبردي كه براي سال جاري بيان داشتند مساله حماسه سياسي و حماسه اقتصادي را به عنوان دو رويكرد مورد تاكيد قرار دادند.

نوبخت اظهار داشت: حماسه سياسي با درك مردم فهيم به خوبي در 24 خرداد ماه نمايان شد و دولت تدبير و اميد با خرد ورزي و حماسه سياسي مردم مشغول به كار شد و در استمرار فعاليت سياسي دولت برخاسته از اراده مردم در عرصه هاي بين المللي در كمتر از 100 روز موفق شد حقوق حقه ملت را با منطقي قوي به جهانيان عرضه كند و بر همين اساس در توافق نامه ژنو چرخه سوخت هسته اي مورد پذيرش قرار گرفت .

وي با اشاره به پذيرش و تصويب پيشنهاد نظام جمهوري اسلامي ايران كه از سوي رياست جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر جهان عاري از خشونت و افراط گري مطرح شده بود ، گفت:اين در حالي است كه تمامي تلاش بد خواهان اسلام براين راستا بود كه از اسلام به جاي چهره مهربان و مقدس تصويري خشن ارايه كنند كه موفق نشدند و اين موفقيت براي فرزند حوزه و دانشگاه و نظام بود.

سخنگوي دولت در ادامه سخنان خود گفت: حماسه اقتصادي به دنبال حماسه سياسي مورد انتظار و توجه است ضمن آنكه حماسه اقتصادي با شكل گيري اقتصاد مقاومتي قابل عرضه و ارايه است.

وي با بيان آنكه در اقتصاد مقاومتي دو ويژگي مهم بايد مد نظر قرار گيرد ، اظهارداشت:اقتصاد مقاومتي به معناي استواري در مقابل فشار هاي دروني و بيروني و همچنين برخورداري از تمام ظرفيت هاي داخلي اقتصاد و كشور است.

نوبخت با اشاره به ظرفيت هاي بزرگ انساني منابع طبيعي و مالي در كشور ، ادامه داد: بايد از اين منابع در جهت استقرار ايران در جايگاه نخست اقتصادي در منطقه استفاده كرد و هدف سند چشم انداز 20 ساله نيز همين است.

** برخورداري از ظرفيت هاي داخلي بدون برنامه ريزي امكان پذير نيست

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصريح كرد: برخورداري ازتمامي ظرفيت هاي نظام و توجه به معيشت مردم از موارد اقتصاد مقاومتي است زيرا مردمي كه قرار است درمقابل اقتصاد جهاني و دولت هاي زورگو مقاوم باشند، بايد داراي برنامه هاي اثر بخش و واقع بينانه باشند.

وي ادامه داد: امكان برخورداري از ظرفيت هاي داخلي و توجه به معيشت مردم بدون برنامه ريزي امكان پذير نيست.

سخنگوي دولت با بيان آنكه، قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه كه هم اكنون سومين سال آن را طي مي كنيم نيز در راستاي سند چشم انداز 20 ساله است ، گفت: براي شكل گيري اقتصاد مقاومتي بايد امسال و سال آينده برنامه يك ساله اي از اين برنامه پنج ساله در راستاي سند چشم انداز تهيه شود و اين برنامه در لايحه بودجه سال 93 طراحي شده است.

وي ادامه داد: بودجه سال 93 علاوه بر اينكه چگونگي مقدرات كشور را پيش بيني مي كند در راستاي اقتصاد مقاومتي و حماسه اقتصادي و همچنين برنامه يك ساله از برنامه 5 ساله و سند چشم انداز است.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن