تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبير و اميد بايد قفل سينما را با تدبير باز كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دولت تدبير و اميد بايد قفل سينما را با تدبير باز كند
ناصر محمدي گفت: آرزوي همه دلبستگان به هنر هفتم، داشتن سينمايي پويا، شاداب، پرتلاش و هنرمندانه است.
"ناصر محمدي"، تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان سينماي ايران در خصوص وضعيت جديد سينماي ايران به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: تغييرات جديد در سازمان سينمايي اهميت بيشتري به سينما داده و اميدوارم در محتوا و بطن نيز بتواند همين بيان را داشته باشد هنوز زود است تا در مورد عملكرد سازمان اظهار نظر كرد ولي شواهد از نگاه مثبت مسئولان حكايت دارد و به نظر مي‌رسد دورخيز در جهت بهبود وضعيت سينما آغاز شده و البته جشنواره فجر امسال ملاك خوبي بري قضاوت است.

وي در خصوص تغييرات سينما و شكل‌گيري آن در گذشته افزود: بعد از انقلاب اسلامي كه به نوعي بلاتكليفي توام با ناآگاهي همه اهالي سينما را متوقف كرد. ‌عده‌اي از فيلم‌سازان كشور را ترك كردند و بقيه ماندند تا در كنار تازه واردها هويت جديد سينماي ايران را شكل دهند. در همان يكي دو سال اول سيستم حمايتي-هدايتي شكل گرفت و تازه واردها با سرمايه‌اي كه از مراكز مختلف مي‌رسيد فيلم ساختند. من اولين كسي بودم كه بعد از انقلاب با سرمايه‌ شخصي فيلم ساختم.

محمدي در خصوص آثار نمايشي خود اينطور عنوان كرد: "باغ بلور" همزمان با وقوع انقلاب آماده نمايش شد و "قديس" كه با وجود مرارت‌هاي بسيار و در ميان برخي سوء‌تفاهم‌ها ساخته شد با توقيف نشد آن تمام سرمايه شخصي مرا نابود كرد.

اين تهيه‌كننده در خصوص تعداد فيلم‌هاي خود توضيح داد كه در مجموع هشت فيلم ساخته‌ام كه از اين تعداد پنج فيلم در ايران و سه فيلم در كشور تركيه كه يكي از آنها محصول مشترك تركيه، آلمان و آمريكا بود و اولين فيلم دفاع مقدس با نام جانبازان را نيز من ساختم بر اضافه فيلمي در مورد حضرت ولي‌عصر(عج).

اين نويسنده در خصوص كم‌كاري خود اظهار داشت: بيكار نبودم فيلمنامه‌هاي زيادي نوشتم كه بعضي از آنها ساخته شده و بقيه به صورت كتاب به چاپ رسيده است و هنوز هم مشغول نوشتن فيلمنامه و چاپ آن هستم، البته 2000 دقيقه سريال هم براي برنامه خانواده شبكه اول ساخته‌ام.

ناصر محمدي كارگردان فيلم "بوي گل سرخ" افزود: آخرين فيلمي كه كار كردم با همين عنوان در سال 81 بود و پس از آن تنها يك تله فيلم كار كردم و علت نساختن فيلم طي اين دهه وسواس شديد من نسبت به ساخت يك كار فاخر و قابل توجه بوده است.

وي در پايان چشم‌انداز سينماي ايران را اينگونه ترسيم كرد: به هر حال دولت تدبير و اميد بايد قفل سينما را با تدبير باز كند و بازگشايي خانه سينما اميدآفرين و شروع خوبي است. آرزوي همه دلبستگان به هنر هفتم، داشتن سينماي پويا، شاداب، پرتلاش و هنرمندانه است چرخه فرهنگي سينما كه در دولت بچرخد مسائل اقتصادي نيز رفته رفته شكل درستي پيدا مي‌كند. سينما پيشاني فرهنگي كشور در برابر جهانيان است. سينماگر و هنرمند نياز به حمايت و احترام دارد. سينماگران ما چيزي از فيلم‌سازان جهان كم ندارند و در حوزه بعضي از آثار ايراني حرف‌هاي تازه و جذابي است كه مي‌تواند توجه همگان را جلب كند سينماگر بايد به درستي حمايت شود. برخورد او بايد با دانش و توانايي فرهنگي باشد نه با سليق‌هاي حزبي، گروهي و شخصي و در كل چشم‌انداز سينماي ايران روشن است.

شايان ذكر است، "ناصر محمدي" تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان سينماي ايران پس از انقلاب كه از سال 1341 به عنوان دستيار كارگردان به سينما پيوست و از سال 1348 تا پيروزي انقلاب اسلامي 11 فيلم را كارگرداني كرد و پس از انقلاب نيز 7 فيلم در ايران و 3 فيلم در كشور تركيه را توليد كرد اما با وجود حضور چشمگيرش در پنجاه سال پيش در دهه اخير موفق به ساخت فيلم سينمايي نشده است.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن