تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805697781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محورهاي پرخطر شمال كدامند؟


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: محورهاي پرخطر شمال كدامند؟
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران گفت: محورهاي هزار، قائمشهر - سوادكوه، نور - نوشهر و بهشهر- گلوگاه از تلفات رانندگي بالايي برخوردارند و به طور كلي، تلفات رانندگي برون شهري در استان زياد است.

به گزارش ايسنا، مجيدرضا نصرالله نژاد امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: سال گذشته با احتساب تصادفات روستايي، تلفات رانندگي در جاده‌هاي برون شهري مازندران 640 نفر بوده است.

وي افزود: در هشت ماهه امسال تعداد تلفات رانندگي در مسيرهاي برون شهري مازندران 403 نفر بوده كه اميدواريم تا پايان سال نسبت سال گذشته كاهش 10 تا 15 درصدي را در اين بخش شاهد باشيم. 45 درصد تلفات طي هشت ماه امسال مربوط به رانندگان، 28 درصد عابرين پياده و 27 درصد مربوط به سرنشينان بوده است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش تلفات رانندگي در مسيرهاي برون شهري استان نياز است رسانه‌ها وارد شوند تا فرهنگ درست رانندگي در مازندران نهادينه شود.

وي با بيان اينكه تلفات رانندگي با اتوبوس و ميني‌بوس كمتر از يك درصد بوده است، افزود: سال گذشته 89 نفر از راكبان موتورسيكلت بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند كه استفاده از كلاه ايمني مي‌توانست اين آمار را كاهش دهد. بيشترين تصادفات راكبان موتورسيكلت در سنين 21 تا 30 سال و عابران پياده در سنين بالاي 60 سال رخ داده است.

نصرالله نژاد تصريح كرد: براساس آمار پزشكي قانوني، 51 درصد تلفات در محل حادثه، 10 درصد در حين انتقال به بيمارستان و 37 درصد در بيمارستان اتفاق افتاده كه نشان دهنده شدت تصادفات است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران به تفكيك تلفات رانندگي براساس نوع معبر برون شهري پرداخت و افزود: 78 درصد تلفات رانندگي در راه‌هاي اصلي، 4 درصد در آزادراه‌ها و 10 درصد در بزرگراه‌ها رخ داده است.

نصرالله نژاد خاطرنشان كرد: هر چه تحصيلات بيشتر باشد ميزان تلفات جاده‌اي كاهش مي‌يابد به طوري كه از ديپلم به بالا 10 تا 12 درصد تلفات را شامل مي‌شود. به همين منظور اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران هر ساله آموزش حدود 20 هزار نفر را در دستور كار قرار داده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 7000 خودرو، 450 اتوبوس، 1500 ميني‌بوس و 14 هزار و 500 كاميون تحت پوشش اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران قرار دارد، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه بايد متوسط عمر ناوگان به 10 سال برسد. متوسط عمر اتوبوس 12 سال، سواري 10 سال، ميني‌بوس 27 سال و كاميون 21 است كه بايد اهتمام جدي براي اصلاح آن صورت گيرد.

نصرالله نژاد با اشاره به اينكه بيش از 90 درصد جابه‌جايي بار در مازندران از طريق جاده‌ها انجام مي‌شود، اظهار كرد: طي 8 ماهه امسال 9 ميليون و 200 هزار تن بار از جاده‌هاي استان جابه‌جا شدند. 169 شركت مسافربري و 139 شركت باربري در مازندران فعال است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران با اعلام اينكه 38 دوربين نظارت تصويري در محورهاي مختلف استان نصب شده است، افزود: همچنين هشت دوربين ثبت تخلفات سرعت در محورهاي مازندران نصب شده كه تلاش بر اين است كه تعداد اين دوربين‌ها افزايش يابد.

نصرالله نژاد ادامه داد: 65 سيستم تردد شمار آنلاين در محورهاي مازندران نصب شده كه خوشبختانه تمامي محورهاي استان داراي اين سيستم هستند.

وي با اشاره به رشد 27 درصدي حمل و نقل بين المللي استان در 8 ماهه امسال، گفت: طي اين مدت 89 هزار تن ترانزيت صورت گرفته است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران با بيان اينكه تاكنون 26 مجتمع خدماتي و رفاهي در مازندران به بهره برداري رسيده است، افزود: 31 مجتمع در حال ساخت و 200 درخواست براي ساخت اين مجتمع‌ها در حال بررسي است.

نصرالله نژاد با اشاره به افزايش ساخت و ساز غيرمجاز در حريم جاده‌هاي مازندران، تصريح كرد: اين ساخت و سازها غيرمجاز است و سبب افزايش تلفات جاده‌اي مي شود. اين ساخت و سازها بايد در قالب مجتمع خدماتي و رفاهي تعريف شود.

وي تصريح كرد: دو پايانه مسافربري توسط شهرداري‌هاي بابل و بابلسر احداث شده و در برخي شهرها از جمله نوشهر، بهشهر و رامسر از توان بخش خصوصي بهره‌ گرفتيم.

نظر شما:
------------

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن