تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفات رانندگي در محورهاي خراسان شمالي 24 درصد كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تلفات رانندگي در محورهاي خراسان شمالي 24 درصد كاهش يافت
بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي گفت: تلفات رانندگي در محورهاي روستايي و برون شهري اين استان در هشت ماهه امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 24 درصد كاهش يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعيد سبحاني ظهر دوشنبه در نشست خبري به مناسبت 26 آذر، سالروز صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) براي بسيج عمومي كاميونداران، رانندگان، موسسات و شركت هاي حمل و نقل براي تخليه بنادر و نيز اول دي ماه، روز راهدار، در تشريح فعاليت هاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در سال جاري، عنوان كرد: بر اساس آمار دستگاه هاي ترددشمار برخط نصب شده در محورهاي خراسان شمالي، از ابتداي امسال تاكنون 40 ميليون و 380 هزار تردد در محورهاي اين استان انجام شده است.

به گفته وي اين ميزان تردد به نسبت مدت مشابه پارسال دو درصد كمتر شده است، سبحاني اضافه كرد كه 16 درصد از اين ترددها مربوط به وسايل نقليه سنگين و مابقي مربوط به تردد وسايل نقليه سبك بوده است.

او اظهار كرد: در اين مدت سرعت متوسط تردد در محورهاي خراسان شمالي 79 كيلومتر بر ساعت بوده است.

33 درصد رانندگان در محورهاي خراسان شمالي تخلفات حادثه ساز داشتند

به گفته مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در اين تعداد تردد، رانندگان 14 درصد وسايل نقليه مرتكب تخلف سرعت غيرمجاز، دو درصد تخلف سبقت غيرمجاز و 17 درصد نيز مرتكب تخلف عدم رعايت فاصله طولي از وسيله نقليه جلويي شده اند.

سبحاني افزود: بر اين اساس از ابتداي امسال تاكنون 33 درصد از رانندگان عبوري از محورهاي خراسان شمالي مرتكب تخلفات حادثه ساز شده اند.

وي اضافه كرد: در اين مدت شمار وسايل نقليه ورودي به استان از چهار محور، بيش از چهار ميليون و 438 هزار دستگاه بوده كه اين تعداد به نسبت مدت مشابه پارسال يك درصد كاهش داشته است.

سبحاني اظهار داشت: همچنين در اين مدت شمار وسايل نقليه خروجي از خراسان شمالي نيز چهار ميليون و 775 هزار دستگاه بوده كه اين ميزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد بيشتر شده است.

مرگ 175 نفر در تصادفات محورهاي روستايي و برون شهري

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در ادامه در مورد تعداد تصادفات و تلفات رانندگي در محورهاي اين استان گفت: از ابتداي امسال تا پايان آذرماه 34 نفر بر اثر تصادف در محورهاي روستايي خراسان شمالي جان خود را از دست دادند كه اين ميزان به نسبت مدت مشابه پارسال 46 درصد كاهش داشته است.

سبحاني اظهار داشت: همچنين در اين مدت در محورهاي برون شهري استان هم 141 نفر بر اثر تصادفات رانندگي كشته شدند كه اين ميزان نيز به نسبت مدت مشابه سال گذشته 16 درصد كاهش را نشان مي دهد.

به گفته وي در مجموع در هشت ماه امسال 175 نفر در محورهاي برون شهري و روستايي خراسان شمالي بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده اند كه اين تعداد به نسبت مدت مشابه پارسال 24 درصد كمتر شده است.

سبحاني عنوان كرد: در اين مدت 7.8 درصد از تلفات حوادث رانندگي در خراسان شمالي مربوط به عابرين پياده و 29 درصد مربوط به موتورسواران بوده است.

او اضافه كرد: همچنين در بيش از 31 درصد از تصادفات رانندگي منجر به فوت واژگوني خودرو روي داده و بيش از 57 درصد از فوتي هاي تصادفات نيز در سر صحنه جان خود را از دست داده اند.

اين مسئول اظهار كرد: علاوه بر اين 23 درصد از تلفات رانندگي در شب روي داده و علت مرگ بيش از 73 درصد از فوتي ها نيز ضربه به سر تشخيص داده شده است.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي افزود: نكته جالب توجه در زمينه تلفات رانندگي در محورهاي روستايي و برون شهري استان اين است كه در هشت ماه امسال تنها 2.5 درصد از تلفات رانندگي مربوط به ناوگان مسافربري بوده و اين مسئله نشان دهنده آن است كه سفر با ناوگان حمل و نقل عمومي بسيار ايمن تر از وسايل نقليه شخصي است.

كد خبر: 2196724

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۴:۲۰

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن