تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل ثبت احوال استان خراسان رضوي خبر دادكاهش 7 درصدي نرخ ازدواج در خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل ثبت احوال استان خراسان رضوي خبر دادكاهش 7 درصدي نرخ ازدواج در خراسان رضوي
مديركل ثبت احوال استان خراسان رضوي با اشاره به آمار ازدواج در 8 ماه نخست سال جاري گفت: در اين مدت 49 هزار و 567 واقعه ازدواج ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد كاهش يافته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد سيد حسين نيري ظهر امروز در نشست خبري كه به مناسبت آغاز هفته ثبت احوال در محل اين اداره‌كل برگزار شد؛ با تشريح ويژه برنامه‌هاي اين هفته در خراسان رضوي اظهار داشت: هفته ثبت احوال در سال جاري از يكم ديماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه داد.

وي با بيان اينكه در هفته ثبت احوال برنامه‌هاي متعددي براي هر روز در سطح استان پيش‌بيني شده ادامه داد: ثبت احوال و فرهنگ‌سازي، ثبت احوال و اسكان اسناد هويتي، ثبت احوال و كارت هوشمند ملي، ثبت احوال و توليد و انتشار آمار جمعيتي از جمله عناويني است كه به روزهاي اين هفته در سال جاري اختصاص داده شده است.

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي از آغاز مرحله درخواست كارت هوشمند ملي در استان تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: درخواست كارت هوشمند ملي داراي سه مرحله درخواست از طريق وب سايت مخصوص با سامانه جديد و مرحله دوم تكميل ثبت نام با ارائه مشخصات كامل ثبت نام‌كننده و مرحله سوم تكميل ثبت نام است كه از طريق بخش غيردولتي صورت مي‌گيرد و اميدواريم در صورت امكان در اين هفته اولين دفتر پيشخوان براي شروع درخواست كارت ملي هوشمند فعال شود.

وي در ادامه با ارائه آمار نرخ رشد طبيعي در 8 ماهه نخست سال جاري ادامه داد: ميزان خام ولادت شهرستان مشهد در 8 ماهه نخست سال جاري برابر با 21.3 و نرخ خام وفات نيز 4.3 بوده بنابراين بر اساس اين دو نرخ، نرخ رشد طبيعي استان 1.7 است.

نيري با بيان اينكه در هشت ماهه نخست سال جاري تعداد 94 هزار و 132 نفر دراستان متولد شده‌اند، ادامه داد: از تعداد كل متولدين در 8 ماهه نخست سال جاري تعداد 48 هزار و 272 نوزاد پسر و 45 هزار و 840 نوزاد دختر بوده‌اند بنابراين نسبت جنسي در بدو تولد برابر با 105.3 بوده يعني به ازا هر 100 دختر 105.3 پسر متولد شده است.

وي همچنين با اشاره به آمار وفات در استان خراسان رضوي در هشت ماهه نخست سال جاري افزود: در 8 ماهه نخست سال جاري تعداد 18 هزار و 941 واقعه فوت ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.6 درصد رشد يافته است.

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي بابيان اينكه از تعداد كل متوفيات 10 هزار و 653 فوت مربوط به مردان و 8 هزار و 288 فوت مربوط به زنان بوده ادامه داد: نسبت جنسي وفات در اين آمار 128.5 است يعني به ازاء هر 100 زن 128.5 فوت مربوط به مردان بوده است.

نيري با اشاره به آمار ازدواج در هشت ماهه نخست سال جاري افزود: در 8 ماهه نخست سال جاري تعداد 49 هزار و 567 واقعه ازدواج ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد كاهش يافته است.

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي ادامه داد: از تعداد كل ازدواج‌ها 36 هزار و 775 مورد مربوط به مناطق شهري برابر با 74.2 درصد و 12 هزار و 792 مورد مربوط به مناطق روستايي برابر با 28.5 درصد است.

وي با بيان اينكه بيشترين درصد ازدواج‌ها مربوط به زوجيني است كه همسن هستند و سپس زوجيني كه اختلافات سني بين 3 و 4 سال دارند افزود: ميانگين سن ازدواج مردان 26 سال و زنان 22 سال است.

نيري در ادامه با اشاره به آمار طلاق در استان و در سال جاري افزود: در 8 ماهه نخست سال جاري تعداد 11 هزار و 160 واقعه طلاق ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.3 درصد افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه نسبت ازدواج به طلاق در استان و در 8 ماهه نخست سال جاري برابر با 4.4 است، افزود: ميانگين سن طلاق براي مردان 33.5 سال و براي زنان 28.8 سال است.

نيري در ادامه گفت: از 11 هزار و 160 واقعه طلاق 9 هزار و 540 مورد و به عبارتي 85.5 درصد مربوط به مناطق شهري و يك هزار و 620 مورد يعني 14.5درصد مربوط به مناطق روستاي است.

وي ادامه داد: در مورد طلاق نيز ملاك ميزان شهري و روستايي ملاك سكونت زوج است.

نيري تاكيد كرد: همچنين از 11 هزار و 160 مورد طلاق 31.8 درصد آن مربوط به طلاق‌هاي دوران عقد است.

وي همچنين با اشاره به فراواني انتخاب نام‌ در 8 ماهه نخست سال جاري در خراسان رضوي افزود: بيشترين نام دختر فاطمه، زهرا، نازنين زهرا، زينب و يسنا بوده و بيشترين انتخاب نام پسر در استان اميرعلي، ابوالفضل، اميرحسين، محمد طاها و علي است.

انتهاي پيام/2202

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن