تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا ۷ دي؛ مهلت شركت در جشنواره تجسمي فجر تمديد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تا ۷ دي؛ مهلت شركت در جشنواره تجسمي فجر تمديد شد
در برنامه‌ريزي اصلي ۲۹ آذرماه آخرين زمان دريافت آثار هنرمندان بود اما با اين تمديد چند روزه، هنرمندان فرصت دارند تا ساعت ۲۴ روز هفتم دي‌ماه آثارشان را از طريق سايت www. ivafestival. ir به جشنواره ارسال كنند. تا ۷ دي؛ مهلت شركت در جشنواره تجسمي فجر تمديد شد
ايلنا: نشست خبري ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر با رونمايي از پوستر جشنواره با حضور سيدعباس ميرهاشمي(دبيركل جشنواره)، مسعود زنده روح كرماني(دبير هنري) و عبدالرحيم سياهكارزاده(دبير اجرايي جشنواره) صبح امروز(۲۵ آذر) در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش ايلنا، در ابتداي اين نشست پوستر جشنواره كه توسط مصطفي اسداللهي طراحي شده است رونمايي شد.

سيدعباس ميرهاشمي در اين نشست با اعلام خبر تمديد مهلت ثبت نام و ارسال آثار جشنواره تا هفتم دي ماه گفت: ششمين دوره جشنواره بلافاصله بعد از اختتاميه جشنواره پنجم كار خود را آغاز كرد. يعني از چند روز قبل از پايان سال ۹۱ هماهنگي‌ها آغاز شد و جلسات متعددي را با معاونت و اداره كل هنرهاي تجسمي دنبال كرديم. تفاوت جشنواره اين دوره با دوره قبل زمان كافي براي دعوت از استادان و برگزاري جلسات براي مطرح كردن مباحث كلان در هنرهاي تجسمي بود. در همين جلسات بود كه برنامه‌ها قالب‌بندي و چارچوب‌گذاري شدند و برنامه كلي ششمين جشنواره تدوين شد.

دبيركل ششمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: برداشت من از صحبت‌هاي علي مرادخاني اين نبود كه جشنواره فجر حذف شود بلكه براي بهتر برگزار شدن آن و رفع نواقص‌اش نياز به برنامه‌ريزي و نگاه جدي است.

ميرهاشمي با اشاره به بخش‌ها و رشته‌هاي جشنواره گفت: جشنواره امسال در سه بخش ملي، بين‌المللي و مكمل دنبال مي‌شود. بخش ملي شامل نقاشي، خوشنويسي، مجسمه‌سازي، نگارگري و سراميك هنري است. بخش بين‌الملل نيز چهار رشته عكاسي، پوستر، تصويرسازي و كاريكاتور را دنبال مي‌كند و بخش مكمل مربوط به فيلم مستند هنرهاي تجسمي است. رشته تصويرسازي براي اولين بار به صورت بين‌الملل برگزار مي‌شود. بخش سفال هم با تغيير عنوان به سراميك هنري برگزار مي‌شود و سعي داشته علمي‌تر با اين هنر برخورد شود.

ميرهاشمي با ارائه گزارش آماري جشنواره افزود: تاكنون ۲۶۹۰ نفر در سايت ثبت‌نام كردند. تعداد آثار رسيده ۴۸۸۳ اثر است و تعداد ثبت‌نام كنندگان خارجي نيز ۸۲ نفر از ۴۶ كشور است. بيشترين كشورهايي كه تاكنون در جشنواره امسال شركت كرده‌اند به ترتيب شامل تركيه، چين، فرانسه، جمهوري چك، برزيل، اوكراين، اسلووني، ايالات متحده آمريكا، روسيه، آرژانتين و اسپانيا هستند. تعداد افرادي كه براي اولين‌بار در جشنواره فجر ثبت‌نام كرده‌اند حدود ۶۰ درصد از كل شركت‌كنندگان هستند. ۱۲۵۰ نفر از ثبت‌نام كنندگان خانم و ۱۴۴۰ نفر آقا هستند.

ميرهاشمي درباره داوران جشنواره گفت: داوران داخلي در بخش‌هاي ملي و بين الملل مشخص شده‌اند و به زودي اعلام مي‌شوند. در رشته‌هايي كه به صورت بين‌المللي برگزار مي‌شوند در اين دوره داوران خارجي هم خواهيم داشت كه در حال هماهنگي هستيم و به زودي اسامي را اعلام مي‌كنيم.

دبيركل جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در ادامه گفت: چند وقت پيش به دليل برخي مشكلات و تغييراتي كه در برنامه‌هاي جشنواره ايجاد شده بود اعلام كناره‌گيري كردم كه اين مورد وقفه‌اي را در جشنواره بوجود آورد و از دست رفتن زمان نگراني‌هاي زيادي را براي افرادي كه فعاليت‌هاي تخصصي در زمينه جشنواره انجام مي‌دادند، بوجود آورده بود ولي بعد‌ها با حل شدن قضايا و برگرداندن آن چيزي كه در هنرهاي تجسمي بايد هزينه شود و در جاي خود قرار بگيرد، مقرر شد به فعاليتمان ادامه بدهيم و مباحث كلان را در حوزه تخصصي دنبال كنيم.

او ادامه داد: به دليل همين وقفه مجبور شديم براي جبران روزهاي از دست رفته مهلت شركت در جشنواره و ارسال آثار را يك هفته تمديد كنيم. در برنامه‌ريزي اصلي ۲۹ آذرماه آخرين زمان دريافت آثار هنرمندان بود اما با اين تمديد چند روزه، هنرمندان فرصت دارند تا ساعت ۲۴ روز هفتم دي‌ماه آثارشان را از طريق سايت www. ivafestival. ir به جشنواره ارسال كنند.

ميرهاشمي اظهار كرد: جشنواره فجر به دليل پرداختن به شاخه‌هاي مختلفي از هنرهاي تجسمي مي‌تواند زبان خاص و جديد بين رشته‌اي ايجاد كند. در چند سال اخير برگزاري جشنواره‌ها در كشورهاي مختلف به صورت ادغام شده انجام مي‌شد اما جشنواره فجر مي‌تواند با تعامل بين هنرمندان و تفكر و نگاه آن‌ها اهميت بالايي در بين ساير جشنواره‌ها داشته باشد به شرط اينكه از ابزار خاص خود به درستي استفاده كند.

دبيركل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: يكي از ضعف‌هايي كه در سال‌هاي گذشته به آن رسيديم پرداختن به موضوع در هنرهاي تجسمي بود بنابراين جشنواره به سمت موضوعي شدن پيش رفت، با توجه به اينكه در دانشگاه‌ها خلأ بررسي آثار و نمايش آن‌ها وجود دارد.

وي درباره نحوه انتخاب دبيران جشنواره نيز گفت: دبيران جشنواره از هنرمندان مطرح انتخاب شده‌اند و اگر ضعفي در اين زمينه باشد به ما برمي‌گردد كه نتوانسته‌ايم از ظرفيت اين عزيزان درست استفاده كنيم. معتقدم براي برگزاري يك جشنواره مثل جشنواره فجر به بيش از يكسال زمان نياز است. به همين دليل براي حفظ تفاهمات بوجود آمده در سال‌هاي گذشته و زمان كمي كه در اختيار داشتيم، شوراي دبيران را حفظ كرديم. اميدوارم ضعف‌هاي حوزه تجسمي به زودي حل شود و شاهد شكوفايي و رشد اين حوزه در بين هنرهاي ديگر باشيم.

در ادامه اين نشست مسعود زنده‌روح كرماني نيز درباره برگزاري اين رويداد گفت: يكي از تفاوت‌هاي اين دوره از جشنواره با دوره‌هاي قبل اضافه كردن گرايش‌هاي مختلف است. ما ۹ رشته با ۱۵ گرايش در جشنواره داريم. با توجه به زمان مناسبي كه در اختيار داشتيم، امسال بخش بين‌الملل به دليل هماهنگي و ارتباط با هنرمندان خارجي با ۳۰ درصد افزايش شركت‌كننده همراه بوده است. با بسياري از كشور‌ها رايزني فرهنگي انجام داده‌ايم و نزديك به ۲۵۰۰ ايميل براي اطلاع‌رساني پيدا كرده‌ايم و مطمئن هستم كه تا پايان مهلت ثبت‌نام، سطح شركت‌كنندگان بين‌الملليمان از اين تعداد هم بالا‌تر مي‌رود.

زنده روح كرماني افزود: انتخاب اوليه آثار در رشته‌هاي ملي از ۱۵ دي ماه آغاز مي‌شود و انتخاب نهايي آثار بخش بين المللل هم از ۲۱ دي ماه آغاز مي‌شود و از ۲۸ دي ماه هم مرحله دوم انتخاب آثار بخش بين الملل انجام مي‌شود. آثار نهايي جشنواره هم از اوايل بهمن ماه معرفي مي‌شود و جشنواره از ۱۴ بهمن تا پنجم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد. نشست‌ها و كارگاههاي آموزشي با حضور داوران خارجي هم در روزهاي ÷اياني جشنواره برگزار مي‌شود.

زنده‌روح كرماني همچنين درباره طراحي پوس‌تر اين دوره از جشنواره گفت: ما هر سال كار طراحي پوس‌تر جشنواره را به هنرمندان برجسته گرافيك و تصويرسازي سفارش مي‌دهيم. امسال هم پوس‌تر جشنواره را مصطفي اسداللهي طراحي كرده است.

او همچنين عنوان كرد: جشنواره فجر بزرگ‌ترين همايش براي رشته‌هاي تجسمي است، اين تنها همايشي است كه هنرمندان تجسمي كنار هم جمع مي‌شوند.

دبيرهنري جشنواره فجر همچنين گفت: بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي جشنواره هم امسال برگزار مي‌شود و مستندسازان تا ۱۱ دي ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال كنند و مكان‌هايي براي نمايش مستند‌ها پيش‌بيني شده است. پيش از اين مباحثي مطرح شده بود مبني بر اينكه فيلم‌هاي برگزيده جشنواره را صداوسيما خريداري كند و در شبكه مستند پخش شود. اميدواريم كه بخش حمايت از اين هنرمندان فعال شود چون خيلي از آن‌ها براساس علايق و سرمايه‌گذاري شخصي خودشان اين كار‌ها را مي‌كنند.

عبدالرحيم سياهكارزاده با اشاره به بودجه جشنواره گفت: براي برگزاري جشنواره ششم يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان بودجه در نظر گرفته شده بود كه البته نسبت به بودجه جشنواره‌هاي ديگر بسيار كم است. با هماهنگي‌ها و تلاش آقاي مي‌رهاشمي از ابتداي برنامه‌ريزي و پيگيري‌ها، بودجه جشنواره امسال نسبت به سال قبل افزايش پيدا كرده است كه با افزايش گرايش‌ها مسلما تعداد جايزه‌ها هم زياد شده است.

سياهكارزاده درباره مراكز برگزاري جشنواره گفت: براي برپايي نمايشگاه‌ها با موسسه صبا، فرهنگسراي نياوران، موزه هنرهاي معاصر و استان‌ها مكاتبه و قراردادهايي انجام و منعقد شده كه ۲۴ استان اعلام آمادگي كرده‌اند. همچنين مذاكره و هماهنگي‌هايي با رايزني‌هاي فرهنگي براي برگزاري جشنواره در ديگر كشور‌ها داشته‌ايم و تاكنون كشورهاي صربستان، روسيه، هند، تونس و تركيه براي برگزاري جشنواره آمادگي خود را اعلام كرده‌اند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن