تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803143793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظي: اينترنت تا پايان سال ارزان مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: واعظي: اينترنت تا پايان سال ارزان مي شود
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از برنامه اين وزارتخانه براي كاهش 20 تا 30 درصدي قيمت فروش پهناي باند به شركت هاي خصوصي تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: البته كاهش نرخ فروش پهناي باند به شرط ارزان فروشي شركت ها خواهد بود.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي در جريان بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي در نشستي خبري، افزود: براي كاهش قيمت اينترنت بايد ابتدا هماهنگي هاي لازم با شركت هاي ارايه دهنده خدمات صورت گيرد.

وي با بيان آنكه وزارت ارتباطات هم اكنون پهناي باند خارجي را خريداري و در اختيار شركت هاي داخلي قرار مي دهد و اين شركت ها نيز آن را در اختيار مردم قرار مي دهند، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي تواند قميت واگذاري پهناي باند خود به اين شركت ها را 20 تا 30 درصد كاهش دهد.

واعظي افزود: برهمين اساس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قرار است مذاكراتي را با شركت ها انجام دهد تا ميزان تخفيف ها مشخص شوند.

** بررسي فيلترينگ توسط كميته اي خاص

وي درباره چگونگي وضعيت فيلتر نيز گفت: كميته اي در حال بررسي وضعيت فيلتر است و تاكنون دو تا سه جلسه در اين راستا تشكيل شده است.

واعظي با بيان آنكه موضوعات خاصي در اين كميته مطرح شده و اعضا بايد بيشتر با آن آشنا شوند، افزود: بايد منتظر اعلام سياست ها پس از آشنايي اعضاي اين كميته باشيم.

وي گفت: همچنين بايد با اعضاي هيات دولت مذاكراتي انجام شود تا نيازمندي هاي مناسب مردم در قالب فيلتر قرار نگيرد.

** ادامه روند افزايش پهناي باند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتقاد از پايين بودن پهناي باند داخلي و بين المللي، اظهار داشت: برنامه ريزي هاي گسترده اي براي افزايش پهناي باند تاكنون صورت گرفته و اميدواريم بزودي افزايش باند عملي شود.

واعظي تصريح كرد: پهناي باند بين المللي 71.7 مگابيت برثانيه است كه طي صد روز اول فعاليت دولت يازدهم به اين رقم 40 مگابيت در ثانيه اضافه شد و قرار است در صد روز دوم 150 مگابيت بر ثانيه ديگر به آن اضافه شود البته اميدواريم روند افزايش پهناي باند در آينده نيز ادامه يابد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به افزايش درخواست ها براي بهره گيري از اينترنت در سراسر كشور و حتي در روستاها، ادامه داد: در حال حاضر ميزان تقاضا و مطالبات بيش از عرضه است.

** حمايت از توليد داخل

واعظي، اينترنت را ابزار كار دانشگاهيان، اساتيد و غيره دانست و افزود: نبايد اجازه داد اين امر بار مالي براي مردم ايجاد كند.

وي تصريح كرد: از آنجا كه جوانان و فارغ التحصيلان رشته فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفت مطلوبي در زمينه ارتباطات داشته اند، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز موظف است به پژوهش اهميت ويژه دهد و زمينه توسعه فعاليت هاي پژوهشي را فراهم آورد.

اين عضو كابينه يازدهم با بيان آنكه براي اجراي طرح ها و پروژه ها بايد از امكانات و تجهيزات داخلي بهره گيري شود، افزود: بايد از بخش خصوصي حمايت شود تا توليدات تجاري رونق يابد، ضمن آنكه علاوه بر بازار داخل بايد امكان بهره گيري از بازار هاي خارج از كشور نيز فراهم شود.

** سهم ICT در توليد ناخالص داخلي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره سهم اين بخش در توليد ناخالص داخلي نيز گفت: براساس برنامه پنجم توسعه بايد 120 تا 130 هزار ميليارد ريال براي توسعه زيرساخت هاي مورد نياز اين بخش سرمايه گذاري هاي لازم صورت گيرد كه اين رقم با سرمايه گذاري بخش خصوصي تا 500 هزار ميليارد ريال قابل افزايش است.

وي با اشاره به برنامه بهره گيري از نسل سوم و چهارم در سال آينده، گفت: ICT جايگاه مطلوبي در اشتغال و توليد ناخالص داخلي كشور ندارد كه البته اميدواريم اين وضعيت بهبود يابد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره بودجه اين وزارتخانه در سال آينده نيز اظهار داشت: تاكنون تنها 15 درصد از تكليفي كه برنامه پنجم برعهده اين بخش گذاشته، انجام شده و به همين دليل براي جبران عقب افتادگي ها نياز به سرمايه گذاري هاي زيادي وجود دارد هرچند كه بايد محدوديت هاي كشور در اين بخش را نيز در نظر گرفت.

وي با اشاره به موافقت مجلس شوراي اسلامي براي تخصيص تمام درآمدها براي نگهداري و توسعه زيرساخت ها و توجه به مناطق محروم و روستايي، اظهارداشت: البته اين رقم در سال 93 برابر با حدود 60 درصد درآمدها خواهد بود.

** اجراي طرح هم كد سازي با تعرفه اي معقول

وي از موافقت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي اجراي طرح هم كدسازي تلفن ثابت در استان ها خبر داد و گفت: اين وزارتخانه با طرح همسان سازي شماره ها توسط همراه اول همانند ايرانسل موافق است.

واعظي تعرفه در نظر گرفته شده براي اجراي طرح هم كد سازي درگذشته را رقمي نامناسب و گران دانست و افزود: كارگروهي براي تعيين تعرفه توسط تلفن ثابت و همراه تشكيل شده تا تعرفه اي معقول براي اين بخش تعيين شود.

** استقبال از برون سپاري

اين عضو كابينه دولت يازدهم با استقبال از برون سپاري وزارت ارتباطات و فناوري ارتباطات، تصريح كرد: اين وزارتخانه به دنبال تصدي گري نيست و تنها در بخش هاي امنيتي و بدون سود فعاليت مي كند.

** حضور درشبكه هاي ا جتماعي

وي درباره حضورش در شبكه هاي اجتماعي و استقبال مردم از اين امر، گفت: حضور در اين شبكه ها راه ارتباطي مناسبي با مردم است اما به دليل حجم بالاي كار تلاش مي شود تا حد امكان به نظرات و انتقادات و پيشنهادات پاسخگو باشم.

واعظي ادامه داد: البته قرار است برخي از دوستان نيز در اين زمينه همكاري هاي لازم را انجام دهند تا ميزان پاسخگويي بيش از پيش افزايش يابد.

وي درباره نظارت برشبكه هاي اجتماعي جديد نظير وي چت و اينساگرام نيز افزود: اگر شبكه اجتماعي داراي 10 تا 15 درصد مسايل غيراخلاقي باشد نمي توانيم 85 درصد مابقي را از آن محروم كنيم و مردم بايد بتوانند از اين شبكه ها استفاده كنند.

وي ادامه داد: سيستم فيلترينگ هوشمند نيست و به همين دليل نمي توانيم بجاي سايت، محتوا را فيلتر كرد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن