تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرعت عمل و حفظ خونسردي مهم‌ترين خصلت يك امدادگر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرعت عمل و حفظ خونسردي مهم‌ترين خصلت يك امدادگر
مربي آموزشي كمك‌هاي اوليه‌ي هلال‌احمر ديلم گفت: سرعت عمل در تشخيص، حفظ خونسردي،عدم دستپاچگي و دانستن اصول كمك‌هاي اوليه از مهم‌ترين صفات يك امدادگر است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در بوشهر، «غلامرضا گله‌گيري‌زاده» صبح دوشنبه در كارگاه آموزشي كمك‌هاي اوليه، در سالن اجتماعات مركز حضرت فاطمه(س) اظهار كرد: آموزش كمك‌هاي اوليه به همه‌ي اقشار جامعه ضروريست.

وي افزود: با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي و بروز سوانح و حوادثي كه روزانه در جامعه رخ مي‌دهد مي‌طلبد كه نسبت به آموزش اصول كمك‌هاي اوليه در سطح جامعه اهتمام بيشتري شود.

مربي آموزشي كمك‌هاي اوليه‌ي هلال‌احمر ديلم با بيان اين‌كه توجه به روحيه‌ي مصدوم در صحنه‌ي حادثه و داشتن ابتكار عمل از ديگر صفات يك فرد امدادگر است، تصريح كرد: با توجه به اين‌كه بيشترين آمار مرگ و ميرهاي ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي مربوط به ايست قلبي است و بيشترين ايست قلبي در خانه و براي عزيزترين افراد يك خانواده اتفاق مي‌افتد، بايد آموزش احياي قلبي ريوي (CPR) همگاني شود.

گله‌گيري‌زاده با بيان اين‌كه اطمينان مصدوم به فرد امدادگر كليد اوليه كمك به مصدوم است، گفت: نجات و زنده نگه داشتن مصدوم، كاهش ميزان مرگ ومير، جلوگيري از شدت يافتن عارضه، كمك به بهبود حال بيمار تا رساندن مصدوم به مراكزدرماني از اهداف كمك‌هاي اوليه است.

وي تصريح كرد: يكي از وظايف امدادگر نحوه‌ي ارتباط و سخن گفتن با مصدوم است كه بايد التيام‌بخش باشد و به روحيات مصدومان توجه خاص داشته باشد.

مربي آموزشي كمك‌هاي اوليه‌ي هلال‌احمر ديلم ياد آور شد: دور كردن مصدوم از محيط خطر، بررسي راه‌هاي تنفسي، جلوگيري از خونريزي، كنترل مسموميت‌ها و آتل‌بندي از ديگر وظايف يك امدادگر در صحنه‌ي حادثه است.

گله‌گيري‌زاده با بيان اين‌كه ارزيابي صحنه‌ي حادثه و ارزيابي مصدوم دو وظيفه مهم يك امدادگر در هنگام بروز سوانح و حوادث است، خاطرنشان كرد: جستجو در صحنه براي نجات جان ديگر مصدومان نيز از جمله موارديست كه يك امدادگر بايد مد نظر قرار دهد.

براساس اين گزارش، كارگاه آموزشي كمك‌هاي اوليه در قالب چهار گروه(6 جلسه براي هرگروه) در مركز بهداشتي درماني حضرت فاطمه(س) برگزار شد و جمعاً حدود 70 نفر از پرسنل شبكه بهداشت و درمان ديلم در اين كارگاه شركت كردند.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن