تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل پايانه‌هاي مازندران:محور هراز از لحاظ تلفات رانندگي بحراني است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل پايانه‌هاي مازندران:محور هراز از لحاظ تلفات رانندگي بحراني است
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران گفت: 9 درصد از كشته‌هاي تصادفات در محور هراز اتفاق افتاده است و در ميان جاده‌هاي كوهستاني، جاده هراز وضعيت بحراني دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، مجيدرضا نصرالله‌نژاد پيش‌ازظهر امروز در نشست خبري به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل و راهداري در محل ساكن كنفرانس اين اداره كل، اظهار داشت: هدف ما حفظ جان مردم در استفاده از وسايل حمل و نقل است.

وي بيان داشت: مهم‌ترين هدف ما كاهش تلفات جاده‌اي است.

نصرالله‌نژاد افزود: 11 پايانه فعال مسافربري، دو پايانه باربري، 26 مجتمع خدمات رفاهي، 32 شركت حمل كالا و 169 واحد حمل مسافر داريم.

وي با بيان اينكه در هشت ماهه سال گذشته 366 كشته در تصادفات جاده‌اي داشتيم، گفت: اين رقم با كاهش هشت گذشته در مدت مشابه امسال به 354 نفر رسيد.

اين مسئول با اشاره به اينكه در حوزه راه‌هاي روستايي هرچه آسفالت اين مسيرها بيشتر مي‌شود تلفات هم افزايش مي‌يابد، تصريح كرد: در هشت ماهه سال گذشته 34 نفر و در مدت مشابه امسال 37 نفر در مسيرهاي روستايي كشته شدند.

وي با بيان اينكه ايمن‌سازي مدارس در محورها براي كاهش تلفات جاده‌اي صورت مي‌گيرد، ادامه داد:‌تلاش داريم تلفات دانش‌آموزي را به صفر برسانيم و تاكنون 377 مدرسه حريم راه‌ها ايمن‌سازي شده‌اند.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران با اشاره به فعاليت پنج مركز معاينه فني خودرو در شهرهاي ساري، قائمشهر، گلوگاه، تنكابن و آمل، اظهار داشت: خودروها اگر استانداردهاي لازم را نداشته باشند نمي‌توانند برگ معاينه فني دريافت كنند.

وي با بيان اينكه تصادفات بسيار زياد است و سال گذشته در تصادفات روستايي و برون‌شهري 640 كشته داشتيم، ادامه داد: اين منهاي تلفات درون‌شهري است.

اين مسئول با اشاره به بالا بودن تلفات در تصادفات، خاطرنشان كرد: هر سال به اندازه جمعيت يك روستاي بزرگ در جاده‌ها كشته مي‌دهيم.

وي با بيان اينكه در هشت ماهه امسال 403 كشته در محورهاي روستايي و برون‌شهري داشتيم، افزود:‌ قسمت اعظم برنامه‌ها براي كاهش تلفات به نيروي انساني و فرهنگ‌سازي براي مردم برمي‌گردد و رسانه‌ها بايد مداخله و كمك كنند تا تلفات نداشته باشيم.

نصرالله‌نژاد با اشاره به اينكه در هفت ماهه امسال 354 كشته داشتيم، گفت: در مقايسه با سال گذشته كه آمار سال گذشته با كاهش 12 نفري در كشته‌هاي برون‌شهري مواجه هستيم.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران درباره محورهاي پرخطر گفت: در محور آمل به محمودآباد در 25 كيلومتر راه، 13 نفر و محور بابلسر به بهنمير در 10 كيلومتر پنج نفر كشته داشتيم كه در هر دو كيلومتر يك نفر كشته محسوب مي‌شود، يادآور شد: محور ساري به نكا و محور بهشهر به گلوگاه از ديگر محورهاي پرخطر است.

نصرالله نژاد با اشاره به اينكه 9 درصد از كشته‌ها در محور هراز اتفاق افتاده كه 33 نفر از تلفات هشت ماهه امسال را شامل مي‌شود، اظهار داشت: محور سوادكوه هشت درصد، نور به نوشهر، بهشهر به گلوگاه و آمل به محمودآباد محورهاي ديگري هستند كه تعداد تلفات زيادي دارند.

وي با بيان اينكه در محور هراز در هفت ماهه امسال پنج ميليون تردد انجام شده، گفت: محور هراز بر اساس ميزان تردد هم بيشترين كشته را داشته است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران با اشاره به اينكه 45 درصد از كشته‌ها را راننده‌ وسيله نقليه تشكيل مي‌دهد، تصريح كرد:‌عابر پياده 28 درصد و ساير سرنشينان 27 درصد تلفات رانندگي را شامل مي‌شوند.

وي با بيان اينكه ميني‌بوس و اتوبوس كمترين تلفات جاده‌اي را دارند و در حدود نيم درصد و نهايت يك درصد است، اظهار داشت:‌ نوع خودروي مورد استفاده در تصادفات 14 درصد پرايد، 11 درصد ساير سواري‌ها، هشت درصد پژو 405 و پنج درصد پژو 206 بوده است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران خاطرنشان كرد: اتوبوس و ميني‌بوس امن‌ترين وسيله نقليه براي سفر شناخته شده‌اند.

وي با بيان اينكه بيشترين تلفات عابر پياده در افراد بالاي 60 سال است، افزود: ‌21 تا 30 سال هم بيشترين تلفات موتور را شامل مي‌شود و اگر استفاده‌كنندگان از موتور، كلاه ايمني بر سر داشته باشند تا 75 درصد تلفات تصادفات موتور كاهش مي‌يابد.

اين مسئول يادآور شد: امسال سه هزار كلاه ايمني موتور را به صورت رايگان در بين راكبان موتورسيكلت توزيع مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه 67 درصد از تلفات رانندگي در روز اتفاق مي‌افتد، خاطرنشان كرد: 28 درصد در طول شب و پنج درصد هم در طول روز است و اين تصور كه بيشترين تلفات در شب اتفاق مي‌افتد، تصور نادرستي است.

نصرالله‌نژاد با بيان اينكه 51 درصد از تلفات در محل حادثه، 10 درصد در هنگام حمل به بيمارستان و 37 درصد در درون بيمارستان‌ها اتفاق مي‌افتد، گفت: ميزان تلفات در محل حادثه نشان از شدت حادثه است.

وي افزود: سرعت خودروها بسيار زياد است و بايد بتوانيم اين خودروها را كنترل كنيم.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران خاطرنشان كرد: هرچه سطح سواد افراد افزايش مي‌يابد ميزان كشته‌ها كمتر است و رده‌هاي تحصيلي بالاي ديپلم حدود 12 درصد كشته‌ها را شامل مي‌شوند.

وي با تاكيد بر آموزش رانندگان، اظهار داشت: هر سال حدود 20 هزار نفر از رانندگان و متصديان شركت حمل و نقل را آموزش مي‌دهيم.

اين مسئول با اشاره به اينكه ساخت‌وسازهاي غيرمجاز سبب افزايش تلفات مي‌شود، تصريح كرد:‌ بهتر است ساخت‌و سازهاي جاده‌اي در قالب مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي باشد.

وي با بيان اينكه سعي كرديم جاده‌ها را از حالت سنتي خارج كرده و مكانيزه كنيم، يادآور شد:‌ با دوربين‌هاي نظارت تصويري و دوربين‌هاي ثبت تخلفات سعي كرديم محورها را در كنترل داشته باشيم.

نصرالله‌نژاد خاطرنشان كرد: از ميان جاده‌هاي كوهستاني، جاده هراز وضعيت بحراني دارد.

انتهاي پيام/86007

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن