تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير علمي جايزه يوسف اعلام كرد: 380 داستان كوتاه از 180 نويسنده ارسال شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبير علمي جايزه يوسف اعلام كرد: 380 داستان كوتاه از 180 نويسنده ارسال شده
كار تحويل آثار تا پايان ماه جاري؛ يعني آذرماه ادامه خواهد داشت. جايزه‌ي ادبي يوسف در دو بخش برگزار مي‌شود كه عبارت است از داستان‌هاي تاليفي ارسالي و داستان‌هايي كه طي دو سال اخير در مجموعه داستان‌ها منتشر شده است. دبير علمي جايزه يوسف اعلام كرد: 380 داستان كوتاه از 180 نويسنده ارسال شده


ايلنا: نشست خبري ششمين دوره از جشنواره داستان كوتاه دفاع مقدس(جايزه ادبي يوسف)، صبح امروز(25 آذر) با حضور گلعلي بابايي(رييس سازمان هنري و ادبيات دفاع مقدس و دبيرعلمي اين جشنواره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا؛ رحيم مخدومي در اين نشست اظهار داشت: من به تازگي نام يوسف ملك‌شامران را شنيده‌‌ام. از اين حيث اين جايزه مي‌تواند از اين نويسنده‌ كه تاكنون مظلوم واقع شده، مظلوميت‌زدايي كند؛ هرچند من خودم هم چندان نتوانسته‌ام اطلاعاتي درمورد ايشان به دست بياورم.

وي افزود: نام "يوسف" بر اين جايزه، نام بسيار بامسمايي‌ است زيرا هم‌نام با حضرت يوسف(ص) بوده و در ميان سوره‌هاي قرآن نيز نمادي از داستان است زيرا برجستگي‌هاي داستاني فراواني دارد. بنابراين اميدوارم با عنايات لازم به اين جايزه، سال به سال بر رونق اين جايزه‌ي ادبي افزوده شود.

دبير علمي جايزه يوسف در توضيح قالب و ژانر داستان كوتاه خاطرنشان كرد: داستان كوتاه گونه‌ي بسيار خوبي از توليد اثر داستاني است كه به سرعت خوانده شوده و نقد آن به سرعت انجام مي‌شود. همچنين نسبت به رمان و داستان بلند، ارتباط خوبي با مخاطب برقرار مي‌كند. اين ويژگي باعث شده كه بيشتر نويسندگان كار خود را با داستان كوتاه محك بزنند.

وي ادامه داد: از وقتي جشنواره‌ي داستان كوتاه دفاع مقدس شكل گرفته، بسيار از نويسندگان توانسته‌اند از دل اين جايزه خود را مطرح كرده و به عنوان نويسندگاني موفق و شناخته شده هرسال رمان‌هاي بسيار خوبي را منتشر كنند.

خدومي درمورد زمان پذيرش آثار جديد در دوره‌ي ششم از اين جشنواره توضيح داد: كار تحويل آثار تا پايان ماه جاري؛ يعني آذرماه ادامه خواهد داشت. همانطور كه مي‌دانيد جايزه‌ي ادبي يوسف در دو بخش برگزار مي‌شود كه عبارت است از داستان‌هاي تاليفي ارسالي و داستان‌هايي كه طي دو سال اخير در مجموعه داستان‌ها منتشر شده.

وي گفت: در بخش داستان‌هاي منتشر شده، ما با 70 ناشر در تماس بوديم و 72 كتاب از اين تعداد ناشر به دست ما رسيد. با بررسي‌هاي صورت گرفته 533 داستان كوتاه مرتبط با موضوع‌هاي دفاع مقدسي از ميان اين كتاب‌ها انتخاب شد و در ششمين دوره از جايزه يوسف شركت داده شده است. در بخش آثار تاليفي نيز تا به حال 380 داستان كوتاه از 180 نويسنده به دبيرخانه تحويل داده شده است.

دبير علمي جايزه يوسف درمورد هيات داوران افزود: تيم داوري در بخش آثار چاپي عبارتند از خسرو باباخاني(سرداور)، محمدباقر قرباني، محمدرضا شرف خبوشان، راضيه تجار و جهانگير خسروشاهي. همچنين در بخش تاليفي؛ عباس جعفري‌مقدم(سرداور) محمدحسن ابوحمزه، عباس شاكري، كامران پارسي‌نژاد، فيروز زنوزي‌جلالي، محسن پرويز و خانم ساماني هستند.

وي در ادامه از انتشار كتاب‌هايي در دوره‌ي ششم از اين جايزه خبر داد و گفت: قرار است آثار برگزيده در 5 دوره قبلي از جايزه‌ي ادبي يوسف، به همراه نقد و بررسي آن‌ها، هركدام در قالب يك كتاب منتشر شود. بر اين اساس كار انتشار 17 كتاب به تيمي سپرده شده كه محمدرضا سرشار سرپرستي آن را به عهده دارد.

خدومي درمورد جوايز اين دوره از جايزه‌ي يوسف نيز اظهار داشت: در بخش چاپي، نفر اول 3 ميليون تومان، نوفر دوم 2 ميليون تومان و نفر سوم يك ميليون تومان جايزه مي گيرد. در بخش داستان‌هاي تاليفي نيز نفر اول 3 ميليون تومان، نفر دوم 2ونيم ميليون تومان و نفر سوم 2 ميليون تومان جايزه مي‌گيرد.

ششمين دوره از جشنواره داستان كوتان(جايزه ادبي يوسف) بعد از يكسال به تعويق افتادن، سرانجام در بهمن ماه و اسفندماه برگزار خواهد شد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن