تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819089555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده صليب سرخ در ايران در پاسخ به فارس عنوان كردسرنوشت نامعلوم ۶۰ هزار مفقود جنگ ايران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده صليب سرخ در ايران در پاسخ به فارس عنوان كردسرنوشت نامعلوم ۶۰ هزار مفقود جنگ ايران و عراق
رئيس دفتر نمايندگي صليب سرخ در ايران گفت: طبق آمار موجود 60 هزار نفر از مفقودان جنگ بين دو كشور ايران و عراق هنوز مفقودالاثر هستند كه 10 هزار نفر آن مربوط به ايران است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اليوير مارتين پس از سه ماه از حضور خود به عنوان رئيس نمايندگي صليب سرخ در ايران در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي ايراني حاضر و به سؤالات آنها در مورد فعاليتهاي صليب سرخ پاسخ داد.

وي گفت: رسانه‌ها نقش مؤثري براي اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي به جوامع به ويژه در بخش حقوق بشردوستانه دارند و در عين حال نقاط قوت و ضعف را به مسئولان براي تمركز بيشتر يادآوري مي‌كنند.

مارتين با اشاره به وضعيت كشورهاي منطقه به ويژه عراق و افغانستان گفت: بيشترين بودجه صليب سرخ مربوط به افغانستان و عراق است و اگر صليب سرخ در سراسر دنيا به بيش از يك ميليارد فرانك نياز داشته باشد. 82 ميليون آن بودجه مربوط به افغانستان، 60 ميليون به عراق اختصاص يافته و اكنون براي ارائه خدمات در سوريه 101 ميليون فرانك از سوي صليب سرخ در نظر گرفته شده است.

ايران باثبات ترين كشور منطقه است

مارتين با تأكيد بر اينكه ايران كشوري است كه علي‌رغم همسايگي با كشورهايي كه درگيري در آنها وجود دارد بيشترين ثبات را دارد و بودجه‌اي كه صليب سرخ در ايران صرف مي‌كند چيزي حدود 4.5 ميليون فرانك است.

رئيس دفتر نمايندگي صليب سرخ در ايران به اولويت‌هاي صليب سرخ در سال 2014 اشاره كرد و گفت: پيگيري پرونده مفقودان در جنگ ايران و عراق، ادامه همكاري با شريك اصلي كاري يعني جمعيت هلال احمر ايران و ترويج حقوق بشردوستانه از اهم كارهاي ما در ايران است.

مارتين افزود: آگاهي رساني در مورد خطرات مين كه هنوز بخش‌هايي از ايران پس از جنگ عراق به آن آلوده است، فعاليت‌هاي جستجو براي برقراري بازپيوند خانواده‌هاي از هم جدا افتاده‌اند و ممكن است شامل زندانيان و مهاجران باشند از وظايفي است كه پيگيري مي‌كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد جمعيت هلال احمر ايران نيز گفت: اين جمعيت در زمينه‌هاي مختلفي مانند امدادرساني در حوادث غيرمترقبه در سراسر دنيا تجربيات خوبي دارد و همچنين در حوزه توانبخشي و ارائه خدمات ارتوپدي نيز فعاليت‌هاي مؤثري داشته است.

سرنوشت نامعلوم 60 هزار نفر از مفقودان جنگ ايران و عراق

مارتين در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبني بر اينكه 25 سال از پايان جنگ ايران و عراق مي‌گذرد و صليب سرخ براي يافتن اجساد مفقودان جنگ چه كارهايي انجام داده گفت: طبق آمار موجود 60 هزار نفر از جان باختگان جنگ بين دو كشور ايران و عراق هنوز مفقود شده‌اند كه 10 هزار نفر آن مربوط به ايران است.

كميته صليب سرخ با رعايت بي‌طرفي و با هماهنگي كميته تحقيق و تفحص ايران و وزارت حقوق بشر عراق جست و جوي مفقودان را پيگيري مي‌كند اما نبايد فراموش كرد كه اين امر توسط دولت‌هاي هر دو كشور رهبري مي‌شود و در نهايت وزارت امور خارجه مسئول اين امر است.

مبادله 800 مورد بقاياي مفقودان جنگ ايران و عراق طي امسال

مارتين به اين نكته اشاره كرد: اگر به خاطر همكاري كميته تحقيق و تفحص نبود شايد به اين سرعت نيز اجساد مفقودان جنگ به ويژه در ايران پيدا نمي‌شد و از دو سال پيش تاكنون با همكاري مشترك كميته تحقيق و تفحص بين ايران و عراق، بقاياي انساني سربازان يافت شده در مرز شلمچه بين دو كشور مبادله مي‌شود كه طي سال جاري 800 جسد كه 530 مورد آن مربوط به بقاياي شهداي ايراني و 225 مورد آن مربوط به سربازان عراقي است مبادله شده است.

وي ادامه داد: صليب سرخ تنها حمايت‌هاي فني و آموزش‌هاي لازم را ارائه مي‌كند.

15 ميليون قطعه مين هنوز در دل خاك ايران مدفون است

رئيس نماينده صليب سرخ در ايران در پاسخ به اينكه صليب سرخ در مورد ميادين مين در مناطق غربي ايران چه فعاليت‌هايي انجام داده گفت: وقتي در مورد مين صحبت مي‌كنيم بايد ساير مهمات منفجر نشده ديگر را نيز كه از زمان جنگ باقيمانده‌اند در نظر بگيريم چرا كه هنوز برخي مناطق از اين مواد پاكسازي نشده و ميليون‌ها مهمات منفجر نشده باقيمانده كه تا رقم 15 ميليون قطعه نيز گزارش شده است. سالهاي خيلي زيادي براي حل اين مسئله نياز است ما كارهاي زيادي در اين زمينه انجام داده‌ايم كه با اين حجم به سرعت نتيجه آن مشهود نمي‌شود.

وي ادامه داد: هماهنگي‌هاي لازم با نهادهايي كه مسئول پاكسازي منطقه هستند انجام شده و جمعيت هلال احمر ايران نيز در خصوص اطلاع‌رساني خطرات ناشي از انفجار مين فعاليت‌هاي خوبي انجام داده است.

مارتين در مورد خط مشي‌هاي صليب سرخ در سوريه نيز گفت: متأسفانه مخاصماتي كه در سوريه در حال وقوع است نگراني‌هايي را براي ما ايجاد كرده چرا كه ميزان تخريب‌هايي كه در سوريه رخ داده و درجه صدمات ناشي از اين مخاطرات در بين مردم اين كشور متفاوت است بسياري از مردم به علت مخاصمات دچار معلوليت يا مصدوميت شده‌اند كه حتي با پايان يافتن جنگ سالهاي سال باقيمانده و گريبانگير آنها است.

نماينده صليب سرخ در ايران ادامه داد: درگيري‌ها در سوريه به درگيري‌هاي قوميتي تبديل شده كه هر روز بر شدت آن افزوده مي‌شود تا حدي كه به روستاها هم كشيده شده و بايد پرسيد آيا افراد قادر خواهند بود دوباره به اين روستاها برگردند؟

درخواست همكاري از ايران براي كمك به آسيب ديدگان سوري

وي گفت: در همين راستا با آقاي ظريف، وزير امور خارجه ايران گفت‌وگوهايي داشتيم تا بتوانيم با كمك ايران وضعيت بهتري را براي مردم سوريه كه نياز به كمك صليب سرخ دارند ايجاد كنيم.

صليب سرخ در كنفرانس ژنو 2 شركت نمي‌كند

مارتين در خصوص حضور صليب سرخ در كنفرانس ژنو 2 گفت: كميته بين‌المللي صليب سرخ در اين كنفرانس شركت نخواهد كرد چرا كه مذاكرات در چارچوب سياسي برگزار مي‌شود اما عدم مشاركت ما به اين معنا نيست كه در خصوص كشورهايي مانند سوريه منفعل عمل كنيم يا سكوت كنيم ما با يكسري از كشورها كه در سوريه نقش مؤثري دارند گفت‌و‌گوها را پيگيري مي‌كنيم و بايد در چارچوب حقوق بشردوستانه بخشي از مذاكرات براي آزادي زندانيان ناشي از درگيري پيگيري شود.

به گزارش خبرنگار فارس، اليوير مارتين سوئيسي الاصل است كه از 15 سال پيش به عنوان نماينده كميته بين المللي صليب سرخ در كشورهاي عراق و افغانستان به عنوان رئيس نمايندگي صليب سرخ فعاليت داشته و از سه ماه گذشته عهده دار اين سمت در ايران شده است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن