تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران: فعاليت كميته تحقيق و تفحص در كشف مفقودين جنگ تحميلي ستودني است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: نماينده كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران: فعاليت كميته تحقيق و تفحص در كشف مفقودين جنگ تحميلي ستودني است
نماينده كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران، با اشاره به اين كه مسئوليت اصلي روشن شدن سرنوشت مفقودين جنگ 8 ساله ايران و عراق در ايران برعهده كميته تحقيق و تفحص است، گفت: اگر فعاليت اين كميته نبود، شمار مفقودين در اين جنگ به مراتب بالاتر از اين ارقام بود.
به گزارش ايرنا، "اوليور مارتين" در نشستي با نمايندگان رسانه‌ها اظهار داشت: اين كميته بين‌المللي در سال 1356 فعاليت خود را در ايران آغاز كرد و در طول جنگ ايران وعراق به فعاليتهاي خود ادامه داد و پس از وقفه‌اي چندساله، در سال 1380 براي پشتيباني از عمليات امدادرساني در افغانستان و سپس فعاليت‌هاي خود را درخاك ايران از سرگرفت.
وي گفت: اين سازمان در ايران نه فقط در طول جنگ بلكه پس از آن هم خدمات حمايتي خود را با همكاري نزديك جمعيت هلال احمر ايران و ديگر سازمانها ونهادهاي مربوطه ايراني فعال در اين زمينه ادامه مي‌دهد.
مارتين يادآور شد: كميته بين‌المللي صليب سرخ ضمن همكاري با آژانس‌هاي مختلف سازمان ملل متحد، نهادي مستقل و جدا از سازمان ملل است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليتهاي كميته بين‌المللي صليب سرخ در بحران اخير در سوريه، اظهار داشت: آمار دقيقي از شمار تلفات و مفقودين درگيري‌هاي سالهاي اخير در سوريه نداريم ولي مي‌توان گفت تعداد كشته شدگان در ناآرامي‌هاي اين كشور به طرز عجيبي بالا است.
وي با اشاره به تخريب شهرهاي مختلف سوريه و اماكن گردشگري اين كشور در جنگ و بحران سوريه خاطرنشان كرد: بسياري از مردم سوريه در درگيري‌هاي چندساله اخير مصدوم و معلول شدند و خيلي از مردم مجبور شدند به دليل جنگ و خونريزي‌ها به كشورهاي ديگر مهاجرت كنند؛ به هرحال اين نابساماني‌ها و معلوليت ناشي از جنگ در سوريه، چيزي نيست كه به سرعت فراموش شود و سالهاي زيادي بعد از پايان جنگ نيز بحران گريبانگير اين كشور خواهد بود.
نماينده كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران اظهار داشت: چند سالي است كه در سوريه راه حل مسالمت آميزي براي رفع بحران در نظرگرفته نشده است.
وي خاطرنشان كرد: تا زماني كه راه حل سياسي براي رفع بحران در سوريه از طريق گسترش روابط ديپلماتيك صورت نگيرد، نمي‌توانيم به راه حل بشردوستانه‌اي دست يابيم.
مارتين با اشاره به اينكه آمارها نشان مي‌دهد حجم فاجعه و درگيري در بحران سوريه بسيار بالا است، خاطرنشان كرد: درحال حاضر فعاليت‌هاي صليب سرخ در سوريه، يكي از بزرگترين مأموريت‌هاي اين كميته است.
وي ميزان بودجه در نظرگرفته شده كميته بين‌المللي صليب سرخ براي سوريه را 101 ميليون فرانك سوئيس عنوان كرد و گفت: اين بودجه كه براي سال 2014 ميلادي در نظرگرفته شده در راستاي امدادرساني و رفع بحران در اين كشور است.
مارتين اظهار داشت: تعهد و احساس مسئوليتي كه كميته بين‌المللي صليب سرخ نسبت به سوريه و رفع بحران در اين كشور دارد، برهيچ كس پوشيده نيست.
مارتين همچنين بر لزوم توسعه مشاركت كميته صليب سرخ با جمعيت هلال احمر ايران تأكيد كرد.
وي گفت: در 6 ماهه نخست امسال در راستاي ارتقاي آگاهي رساني از خطرات مين باقي مانده در جنگ آموزش‌هاي لازم به حدود 100 هزار نفر ارايه شد كه اميدواريم اين رقم تا پايان سال به 200 هزار نفر افزايش يابد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، مسائل ايمني و نحوه مقابله با مناطق آلوده ناشي از جنگ داخلي افغانستان را به 16 هزار نفر از مردم اين كشور آموزش داد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن