تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيازمند حمايت دولت براي سرمايه گذاري در علوم انساني هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نيازمند حمايت "دولت" براي سرمايه گذاري در "علوم انساني" هستيم
با تاكيد بر سرمايه گذاري دولت هم اكنون نيازمند حمايت جدي بر علوم انساني، اجتماعي و رفتاري هستيم.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، رضا فرجي دانا وزير علوم تحقيقات و فناوري با حضور در مراسم تجليل از پژوهشگران بر‌تر هفته پژوهش و فناوري كه در سالن اجلاس برگزار شد، طي سخنراني گفت: چگونگي تامين اعتبار پژوهشي از جمله مهم‌ترين مسائل حوزه علمي است كه بايد در جامعه با توجه به بحث پژوهش تقاضا محور در رابطه دانشگاه و صنعت محقق شود.

وي افزود: پژوهش تقاضا محور از اولويت‌هاي دولت يازدهم است كه از 10 سال گذشته ايجاد دانشگاه نسل سوم مطرح شده است، چنانچه اين دانشگاه‌ها براساس نيازهاي صنايع شكل گرفته از اين رو درصدد هستيم كه دانشگاه‌ها همانند مراكز تحقيق و توسعه در بخش صنايع ايفاي نقش كنند.

وي افزود: تاكنون صنايع به بلوغ لازم در حوزه سرمايه گذاري و تامين اعتبار نرسيده‌اند و حوزه علوم‌شناختي از ديگر حوزه‌هايي است كه بايد دولت سرمايه گذاري كند، علاوه بر آن علوم پايه نيز از ديگر حوزه‌هايي است كه دولت نقش بديهي داشته است چرا كه علوم پايه نياز به آينده را تامين مي‌كند.

فرجي دانا تصريح كرد: با تاكيد بر سرمايه گذاري دولت بر علوم انساني، علوم اجتماعي و رفتاري در اين حوزه نيازمند عزم جدي دولت هستيم و بدون تامين اعتبارات نمي‌توان حوزه پژوهشي را ساماندهي كرد.

وي در پايان با اشاره به اهميت و لزوم حمايت از دانشجويان دكتري در ساير كشور‌ها خاطر نشان كرد: حمايت از دانشجويان دكتري در ساير كشور‌ها با حمايت از سوي دولت محقق مي‌شود و اين دانشجويان با آسودگي به تحصيل خود ادامه مي‌دهند اما در اين حالي است كه در ايران تامين مالي يكي از نگراني‌هاي اين دسته از دانشجويان به شمار مي‌آيد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن