تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتقاد و باور پيشگيري از وقوع جرم يك ركن اساسي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اعتقاد و باور پيشگيري از وقوع جرم يك ركن اساسي است
قائم مقام معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت: توسعه ناهنجاري‌ها نقش مهمي در افزايش جرائم دارد و پيشگيري از وقوع جرم تنها راه جلوگيري از افزايش پرونده‌هاي قضايي است.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "مهدي اميري اصفهاني" قائم مقام معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در نشست تخصصي اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كه صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: ما براي برگزاري اين همايش سه هدف را در نظر گرفته‌ايم كه بايد به تصحيح، تسهيل و تسريع در اجراي برنامه‌ها، استفاده از اين فرصت براي صحبت در خصوص برنامه‌هاي سال 93 و همچنين نگاه واقع‌گرايانه به وضعيت در عرصه‌هاي مختلف براي ادامه فعاليت‌هاي معاونت اشاره كنم.

وي ادامه داد: پيشگيري تنها مختص قوه قضائيه نيست و آحاد جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده و نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي ارزشي است و مبني بر مباني اعتقادي است.

اميري اصفهاني تصريح كرد: اگر قرار باشد اين نظام بسترساز حكومت امام زمان باشد، بايد در تراز نظام بشري قرار گرفته و الگو باشد و تصويري زيبا از اين نظام به بشريت عرضه شود.

قائم مقام معاونت اجتماعي پيشيگيري از وقوع جرم قوه قضائيه اظهار داشت: يكي از عوامل مهم اين تصوير كه زيبايي را از بين برده، ناهنجاي‌هاي موجود در نظام اسلامي است كه پيشگيري از وقوع جرم اولين هدفش ايجاد تصويري زيبا براي آحاد بشريت است كه اين امر يك تكليف و وظيفه است.

وي ادامه داد: هر قدمي كه در عرصه پيشگيري برداشته شود آثار آن در ترسيم يك تصوير زيبا در آحاد جامعه است كه اين امر گامي براي تسريع ظهور امام عصر(عج) است.

اميري اصفهاني تاكيد كرد: كاري كه در عرصه دادرسي انجام مي‌شود از جنس كار سخت است و اين در حالي است كه كاري كه در عرصه پيشگيري انجام مي‌شود از جنس كار نرم است و هرچه در مورد كار نرم تمركز داشته باشيم، توفيق در هدف بهتر خواهد شد.

قائم مقام معاونت اجتماعي پيشيگيري از وقوع جرم قوه قضائيه با اشاره به روش تحقق اهداف پيشگيري از وقوع جرم گفت: روش تحقق اين اهداف از طريق راهبردي، هماهنگي و افزايش مشاركت ميسر است كه اين سه عنصر زمينه پيشگيري از معاونت پيشگيري از وقوع جرم را حاصل خواهد كرد.

امير اصفهاني با اشاره به اصل 156 قانون اساسي گفت: اين اصل به موضوع پيشگيري از وقوع جرم پرداخته كه اين امر يك دلالت است كه قوه قضائيه در عرصه پيشگيري مرجع است كه بايد در اين هدف مرجعيت پيدا كند.

وي با تاكيد بر اينكه اعتقاد و باور به موضوع پيشگيري از وقوع جرم يك ركن اساسي است گفت: بايد ورود ما به محيط كار و حتي خارج از كار به قصد قربت و با نيت خالص انجام شود و در اين راستا تمامي قضات و كاركنان دادگستري بايد نسبت به موضوع و اثربخشي پيشگيري از وقوع جرم باوري كامل داشته باشند.

قائم مقام معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه اظهار داشت: هرچه ناهنجاري‌ها افزايش پيدا كند ورودي پرونده‌ها و قوه قضائيه رو به افزايش خواهد رفت كه اين دو امر رابطه مستقيمي با هم دارد كه اميدوارم با حضور و همكاري و مديريت جناب حيدري بتوانيم كار بهتري در زمينه پيشگيري از وقوع جرم انجام دهيم.

وي با بيان اينكه بايد حركتمان به سمت اثربخشي باشد گفت: ما بايد به سمت اثربخشي حركت كنيم و در اين راستا اين امر را به حداكثر رسانده كه افزايش تعامل و هماهنگي با ظرفيت‌هاي اجرايي كشور در دستور كار حوزه معاونت پيشگيري از وقوع جرم است.

قائم مقام معاونت اجتماعي پيشيگيري از وقوع جرم قوه قضائيه ادامه داد: در عرصه ارتباط، تعامل با افراد مختلف بايد به حداكثر رسيده كه در اين راستا دولت الكترونيك يك سياست جدي نظام است كه در سياست‌هاي كلان نظام اداري مبناي اقدام قوه قضائيه است.

اميري اصفهاني با اشاره به دولت الكترونيك گفت: تقويت و تعميق دولت الكترونيك در حوزه پيشگيري از وقوع جرم قوه ضائيه به عنوان يك اصل مورد توجه ماست و همچنين همكاري‌ها و تجارب بين‌المللي در دستور كار معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه است كه اميدواريم بتوانيم از ظرفيت‌ها در عرصه بين‌المللي بهره ببريم.

قائم مقام معاونت اجتماعي پيشيگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در پايان خاطرنشان كرد: ستاد حفاظت و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در يك بازبيني جديد كاركردي مناسب را پيدا خواهد كرد كه در اين راستا تقويت نظام عملكردي در سال 93 با مشورت شما عزيزان و با مؤلفه‌هايي قابل ارزيابي تائيد و تصويب قرار خواهد گرفت و اين امر مبناي ارزيابي سال آينده خواهد شد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن