تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاريخ از اين ور هم چاپلوس‌الممالك دارد هم بادمجان دور قاب‌چين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "تاريخ از اين ور" هم چاپلوس‌الممالك دارد هم بادمجان دور قاب‌چين
تهيه‌كننده "تاريخ از اين ور" تعدادي از شخصيت‌هاي ثابت اين سريال انيميشن را با نام‌هاي چاپلوس الممالك، چايي شيرين ميرزا، عياران، جارچي مفتخر، پيك تير در كلاه و ...معرفي كرد.

مسعود صفوي تهيه‌كننده انيميشن "تاريخ از اين ور" در گفتگو با خبرنگار مهر شخصيت‌هاي اين سريال را اينگونه معرفي كرد: تعدد شخصيت‌ها يكي از ويژگي‌هاي اين سريال 52 دقيقه‌اي است. غير از شخصيت‌هاي فرعي كه در هر قسمت در رفت و آمد هستند، تعدادي شخصيت ثابت داريم كه بار اصلي داستان را به دوش مي‌كشند.

وي در ادامه افزود: در واقع يكسري خصايص اخلاقي در نزديكان شاهان و قدرت‌هاي حاكم وجود دارد كه با تغيير حكومت‌ها اين خصوصيات‌هاي اخلاقي از بين نمي‌رود. در اصل مي‌بينيم با تغيير آدم‌ها باز هم اين رفتارها وجود دارند.

صفوي در توضيح رفتارهايي از اين دست كه در مجموعه "تاريخ از اين ور" دستمايه طنز و نقد شده‌اند، تصريح كرد: به عنوان مثال چاپلوسي هميشه نزد نزديكان حكومتي بوده است و به همين دليل ما شخصيتي با نام "چاپلوس الممالك" داريم كه در هريك از سلسله‌هاي "تاريخ از اين ور" حضور دارد.

اين تهيه‌كننده ادامه داد: شخصيت "چايي شيرين ميرزا" كه معنايي مترداف با بادمجان دور قاب چين دارد، "سايه" با كاركرد جاسوسي، "مفتخر" كه منظور مفتخر دربار است، "جارچي" كه همان كاركرد روابط عمومي را دارد،"پيك تير در كلاه" به معناي خبر رسان جنگ، "سفراي انگليس، روس، عثماني و ازبك" به معناي بيگانگان، "عياران" به عنوان جوانمردان تاريخ، "جوان بيكار" به معناي تنبل و بي‌كار در هر دوره‌اي از جمله شخصيت‌هاي ثابت اين سريال هستند.

به گفته وي، مجموع شخصيت‌هاي اين سريال انيميشن از لحاظ شخصيت‌پردازي ساختار معين و ثابتي هستند كه در طول زمان و روي كارآمدن سلسله هاي مختلف فقط تغيير لباس مي‌دهند.

تهيه‌كننده سريال تحسين شده "شكرستان" با اشاره به طول روايت تاريخ در سريال "تاريخ از اين ور" گفت: داستان از سلسله طاهريان آغاز و تا حكومت پهلوي اول ادامه دارد. يكي از سختي هاي اين كار درآوردن نوع گويش و لهجه هاي كاراكترها است كه قطعا سلسله به سلسله تغيير مي كند و با لهجه هاي مختلفي مواجه هستيم. از همين رو حساسيت و دقت روي اين مرحله بسيار بالا است و تمام تلاشمان را به كار خواهد گرفت تا گويش و لهجه ها به درستي از آب درآيد. اين بخش از كار علاوه بر پيچيدگي‌هايي كه دارد به نوعي نتيجه كار نيز محسوب مي شود.

تهيه‌كننده انيميشن "تاريخ از اين ور" درباره مراحل فني ساخت اين سريال گفت: آخرين مراحل تدوين اين سريال توسط الهه عزيزخاني و مهدي موسوي انجام شد و اصغر صفار كارگردان اين سريال هم در حال انجام آخرين اصلاحات است. طبق برنامه ريزي انجام شده دو هفته آينده "تاريخ از اين ور" به صداگذاري مي رسد.

رئيس مركز مطالعات و توليدات فيلم انيميشن حوزه هنري درباره زمان و چگونگي پخش سريال نيز توضيح داد: قرار است اوايل سال 1393 اين سريال از شبكه دو و شبكه پويانمايي صبا روي آنتن رود. اما خود من ايده هايي براي خوب ديده شدن اين سريال دارم و مي‌خواهم مخاطب اين سريال تنها كودكان نباشند زيرا معتقدم اين سريال متعلق به گروه سني بزرگسال هم هست و مروري طنزآميز به تاريخ دارد و مي تواند در بهترين ساعات پخش سريال هاي تلويزيوني از شبكه هاي پربيننده چون شبكه سوم سيما و شبكه تهران نيز پخش شود.

انيميشن "تاريخ از اين ور" توسط مركز مطالعات و انيميشن حوزه هنري و موسسه فرهنگي و هنري صبا توليد مي‌شود.

ديگر عوامل توليد اين سريال انيميشن عبارتند از سرپرست نويسندگان: افسانه بخشي، محقق: احمد عربلو، مدير توليد: مهدي موسوي، دستيار كارگردان و سرپرست بخش ريل: عباس يكتا، كارگردان فني: مهدي زنگنه، سرپرست انيماتور: محمد مهدي احمدي، سرپرست لي اوت: زينب تسبندي، فيلمنامه‌نويسان: افسانه بخشي، فائزه كشاورزيان، مهدي اسماعيلي و نويد فيروز و...

كد خبر: 2193402

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۹:۴۵

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن