تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806866572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين يك برنامه جامعه نگر براي آموزش به بيمار ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تدوين يك برنامه جامعه نگر براي آموزش به بيمار ضروري است
عدم وجود متولي مشخص و آشكار براي آموزش بيمار در نظام سلامت، عدم وجود برنامه مشخص و مدون براي آنجام آموزش بيمار به روش كاملا علمي، عدم وجود ساختارهاي لازم براي تحقق اهداف آموزش بيمار در نظام سلامت از جمله خلاهاي پيش روي عدم استقرار برنامه‌اي جامع براي آموزش به بيمار هستند. تدوين يك برنامه جامعه نگر براي آموزش به بيمار ضروري است


ايلنا: دبير اجرايي دومين كنگره ملي «آموزش به بيمار»، به نقش وزارت بهداشت در فرهنگ سازي براي آموزش به بيمار اشاره و پيشنهاد كرد: لازم است يك كميته و يا گروه كار‌شناسي قوي در معاونت درمان وزارت بهداشت با حضور متخصصين مجرب رشته‌هاي آموزش پزشكي، باليني، بهداشتي و آموزش بهداشت تشكيل شود كه بتوانند برنامه‌ جامعه‌نگر عملياتي تدوين نموده و اجراي آن را مورد رصد و پايش قرار دهند.

به گزارش ايلنا، سيما گرشاسبي به بررسي موانع پيش روي عدم گسترش آموزش به بيمار در كشور پرداخت و گفت: عدم وجود متولي مشخص و آشكار براي آموزش بيمار در نظام سلامت، عدم وجود برنامه مشخص و مدون براي آنجام آموزش بيمار به روش كاملا علمي، عدم وجود ساختارهاي لازم براي تحقق اهداف آموزش بيمار در نظام سلامت از جمله خلاهاي پيش روي عدم استقرار برنامه‌اي جامع براي آموزش به بيمار هستند.

وي همچنين عدم وجود برنامه درسي مشخص براي آموزش بيمار در كوريكولوم آموزش علوم پزشكي را نيز در عدم گسترش اين امر دخيل دانست و گفت: در حال حاضر آموزش به بيمار يك برنامه آموزشي پنهان است و به دليل اهميت موضوع لازم است از پنهان به آشكار و جدي تغيير جهت دهد.

دبير اجرايي دومين كنگره ملي آموزش به بيمار افزود: كمبود نيروي انساني نيز به عدم انجام موفق آموزش به بيمار دامن زده است. البته مشكل اصلي كمبود نيروي انساني نيست. گرچه تعداد نيروي انساني به لحاظ كمي بسيار مهم است و نبود آن مي‌تواند مشكل جدي ايجاد نمايد اما در حوزه آموزش بيمار كيفيت و كفايت حائز بيشترين درجه از اهميت است.

گرشاسبي در ادامه به تبيين برخي راهكارهاي موجود به منظور ارتقاي آموزش به بيمار پرداخت و گفت: تبيين برنامه درسي آشكار و عملياتي براي موضوع آموزش بيمار در كوريكولوم آموزش علوم پزشكي ضروري به نظر مي‌رسد. زيرا آموزش دانشجويان علوم پزشكي در رشته‌هاي مختلف سال‌هاست در كشور ما در حال انجام است و يك فرصت طلايي براي اجرا و نهادينه كردن آموزش بيمار در نظام آموزشي و سلامت محسوب مي‌شود.

وي افزود: لازم است از اين فرصت به بهترين شيوه ممكن استفاده كرد. علاوه بر اين لازم است موضوع آموزش بيمار در برنامه‌هاي آموزش مداوم جامعه پزشكي به عنوان يك اولويت برجسته گنجانده شود.

دبير اجرايي دومين كنگره ملي آموزش به بيمار به نقش وزارت بهداشت در اين خصوص نيز اشاره كرد و گفت: تشكيل يك كميته و يا گروه كار‌شناسي قوي كشوري در معاونت درمان وزارت بهداشت با حضور متخصصين مجرب آموزش پزشكي، باليني، بهداشتي و آموزش بهداشت كه بتوانند برنامه‌هاي جامعه‌نگر عملياتي تدوين نموده و اجراي آن را مورد رصد و پايش قرار دهند، پيشنهاد مي‌شود.

وي با تاكيد بر ضرورت برجسته كردن موضوع آموزش بيمار در حاكميت باليني به عنوان حق اساسي بيمار اظهار كرد: همچنين تامين نيروي انساني متخصص و متعهد آموزش ديده، حمايتهاي قانوني و تصويب و تامين بودجه كافي براي اجراي موفق آموزش بيمار در كشور بدون اينكه در هزينه‌هاي قابل پرداخت از سوي بيمار تاثير بگذارد، از جمله راهكارهاي موثر در ارتقاي آموزش به بيمار هستند.

دومين كنگره ملي آموزش به بيمار از تاريخ ۱۸ تا ۲۰ دي ماه سال جاري در تالار امام مجتمع بيمارستاني امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن