تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802943461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كل سازمان نظام پزشكي خبر داد راه‌اندازي واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت/مجمع درمانگران داوطلب نظام پزشكي احيا شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رئيس كل سازمان نظام پزشكي خبر داد راه‌اندازي واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت/مجمع درمانگران داوطلب نظام پزشكي احيا شد
زالي از راه‌اندازي واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت خبر داد وگفت:مقرر شده در جلسات مشترك با وزارت بهداشت و سازمان ميراث فرهنگي، پروتكل جامعي در اين زمينه تدوين شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، عليرضا زالي رييس كل سازمان نظام پزشكي در نشست خبري امروز به تشريح گزارش عملكرد يك‌صد روزه سازمان نظام پزشكي پرداخت و گفت: حوزه نظارت و برنامه‌ريزي سازمان يكي از حوزه‌هاي بسيار فعال است. بحث بازنگري سياست‌هاي كلان مصوب مجمع سازمان با نگاهي استراتژيك در حال انجام است و در اولين فرصت اين برنامه راهبردي در مجمع مطرح خواهد شد.

امضاء اولين تفاهم‌نامه رسمي ميان سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت در زمينه فناوري اطلاعات
وي به تعامل مناسب با وزارت بهداشت و همچنين اقدامات انجام شده در جهت تفويض بخشي از اختيارات و وظايف وزارت بهداشت به نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: تفويض اختيارات نيز در حوزه نظارت و برنامه‌ريزي سازمان متبلور مي‌شود. اولين تفاهم‌نامه رسمي ميان سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت در زمينه فناوري اطلاعات و در هشت بند به امضا رسيد. به اين ترتيب پايش برنامه‌هاي نرم‌افزاري نظام سلامت به نظام پزشكي واگذار شد.

تشكيل كارگروه مشترك بين سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشكي
زالي ادامه داد:كارگروه مشترك ميان سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشكي شكل گرفته و در اين زمينه نيز تفاهم‌نامه مشتركي به امضا رسيد و 9 وظيفه مشترك ميان سازمان غذا و دارو و نظام پزشكي تعريف و مقرر شد كه دستورالعمل‌هاي مربوطه هر چه سريعتر تدوين شود اين تفاهم‌نامه مستمر خواهد بود.

پيگيري تدوين پروتكل صلاحيت حرفه‌اي پزشكان در سازمان نظام پزشكي
وي در ادامه تصريح كرد: پروانه دائم و موقت حرفه‌اي در آخرين روزهاي فعاليت دولت دهم حذف شد، به طوري كه با حذف اين پروانه، صلاحيت حرفه‌اي پزشكان شكل گرفت و اين موضوع در مجموع به سازمان نظام پزشكي واگذار شد.

زالي با اشاره به اين مطلب كه صلاحيت حرفه‌اي تمام گروه‌هاي پزشكي به جزء مشمولان ماده در اختيار نظام پزشكي قرار گرفت، گفت: در واقع پروتكل ملي اين امر بايد تدوين شود، به طوري كه اين موضوع با سرعت در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت سازمان در حال انجام است.

تلاش براي تدوين پروتكل مالياتي قبل از آغاز سال 93
رييس كل سازمان نظام پزشكي درباره پروتكل مالياتي گفت: در راستاي عدالت مالياتي جلساتي با وزير بهداشت برگزار شد و در نظر داريم تا تفاهم‌نامه مشترك مالياتي قبل از سال 93 مشخص شود، در اين زمينه انجمن‌هاي علمي تخصصي نيز همكاري دارند.

وي در ادامه در اين باره گفت: مشاور مالياتي در سازمان مستقر شد، به طوري كه پنج نفر از موسسات پزشكي نيز به‌عنوان نماينده تام‌الاختيار سازمان نظام پزشكي به سازمان مالياتي شهر تهران جهت رسيدگي به پرونده‌هاي مالياتي معرفي خواهند شد.

حذف رديف بودجه‌اي سازمان نظام پزشكي در سال جاري
زالي از حذف رديف بودجه‌اي سازمان نظام پزشكي در سال جاري خبر داد و گفت: در سال 91 تنها 850 ميليون تومان دولت به اين سازمان اختصاص داد و لازم است ما به منابع پايدارتر بيانديشيم تا خدمات گسترده‌اي را ارايه دهيم.

احيا مجمع درمانگران داوطلب نظام پزشكي
رييس كل سازمان نظام پزشكي در ادامه گفت: مجمع درمانگران داوطلب در سازمان نظام پزشكي مجددا احيا شد و در اين زمينه توانمندسازي سازمان‌هاي نظام پزشكي شهرستان‌ها مورد توجه است تا خدمات گروه مدد استمرار داشته باشد. همچنين در اين باره در حال تدوين دستورالعمل اجرايي مربوطه هستيم.

احيا ستاد حوادث غيرمترقبه سازمان نظام پزشكي
وي همچنين گفت: ستاد حوادث غيرمترقبه سازمان نظام پزشكي در حوزه پشتيباني مجددا احيا شده است كه همراه گروه مدد در بحث‌هاي ايثارگرانه جامعه پزشكي ورود خواهد كرد.

نقش فعال نظام پزشكي در تعيين قيمت تمام شده ويزيت و هتلينگ بخش خصوصي
رييس كل سازمان نظام پزشكي همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه تعيين تعرفه‌هاي سال 93، گفت: تاكنون 14 جلسه در حوزه كارشناسي قيمت تمام شده خدمات برگزار شده است. متدولوژي رسيدن به قيمت تمام شده در زمينه ويزيت و هتلينگ در جلسات شوراي عالي بيمه به تصويب رسيده و در جلسات بعدي اعداد ريالي و نحوه محاسبه هزينه مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي به واگذاري متد تعيين قيمت تمام شده ويزيت و هتلينگ بخش خصوصي به سازمان نظام پزشكي واگذار اشاره كرد و گفت: بر اين اساس كار ميداني در اين زمينه آغاز شده و در جلسه بعدي شوراي عالي بيمه نتايج را ارائه خواهيم داد.

نقش نظام پزشكي در اعتباربخشي و استانداردسازي خدمات بيمارستاني
وي به ورود نظام پزشكي به بحث اعتباربخشي و استانداردسازي خدمات بيمارستاني اشاره كرد و گفت: دو سازمان بين‌المللي در دنيا در اين زمينه فعالند كه يكي از آن‌ها ACL كاناداست. در حال حاضر دو بيمارستان كشور موفق به اخذ مجوز ACL كانادا شده‌اند. پيگيري كارهاي اجرايي پنج بيمارستان ديگر جهت اخذ ACL كانادا را نيز در دست انجام داريم. در اين زمينه پروتكلي را با نمايندگان منطقه‌اي مديترانه شرقي امضا كرديم.اين فرايند با كمك و همراهي وزارت بهداشت اتفاق مي‌افتد.

راه‌اندازي واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت
به گفته زالي، اگر بخواهيم به مبحث توريسم سلامت نيز وارد شويم، بيمارستان‌ها بايد از اعتباربخشي بين‌المللي برخوردار باشند. اين اقدام با اين نگاه در حال انجام است.

همچنين واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت در معاونت نظارت و برنامه‌ريزي راه‌اندازي كرده‌ايم و مقرر شده در جلسات مشترك با وزارت بهداشت و سازمان ميراث فرهنگي، پروتكل جامعي در اين زمينه تدوين كنيم.

راه اندازي مركز پيگيري قصور پزشكي در سازمان نظام پزشكي
وي از شكل‌گيري مركز پيگيري قصور پزشكي در سازمان نظام پزشكي خبر داد و گفت: اين مركز با حضور يكي از اساتيد حقوق، باز فعال شده است. خوشحالم كه اكنون صدور احكام با حضور كارشناسان خبره صورت مي‌گيرد.

زالي همچنين از تدوين پروتكل جامع سيستماتيك همه جانبه براي كاهش خطاهاي پزشكي با نگاه پيشگيرانه خبر داد و گفت: ستاد ترويج اخلاق پزشكي نيز در حوزه آموزشي و پژوهشي فعال شده است.

به گفته رييس كل سازمان نظام پزشكي، فرايندهاي انتظامي در سراسر كشور بازبيني خواهند شد.

ويتصريح كرد: در حوزه انتظامي يكي از مشكلات اطاله رسيدگي به پرونده‌هاي پزشكي است. تيم‌هاي ما در حوزه انتظامي در حال فعاليت هستند كه بحث اطاله رسيدگي كاهش يابد. همچنين يك برنامه نرم‌افزاري در مجموعه دادسراهاي كشور داريم كه اصلاح آن موجب تسريع رسيدگي به پرونده‌ها خواهد شد.

در چهار سال آينده؛ تدوين برنامه راهبردي در نظام پزشكي
وي ادامه داد: در نظام پزشكي برنامه راهبردي براي چهار سال آينده تدوين خواهيم كرد. در اين زمينه از نگاه مسئولان و مديران ارشد كشور نهايت استفاده را خواهيم داشت. به اين منظور دو جلسه را خدمت مقام معظم رهبري رسيده‌ايم.

زالي در ادامه خاطر نشان كرد: همچنين جلسه‌اي نيز با رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌ايم و سياست‌هاي كلان نظام پزشكي مورد تبادل نظر قرار گرفت. تفاهمنامه‌اي با مجمع تشخيص مصلحت منعقد شد و برنامه داريم كه جلسات تعاملي را با مديران ارشد كشور به صورت مستمر داشته باشيم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن