تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان نظام پزشكي خبر دادايجاد شعبه‌هاي رسيدگي به دريافت‌هاي غيرمجاز پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان نظام پزشكي خبر دادايجاد شعبه‌هاي رسيدگي به دريافت‌هاي غيرمجاز پزشكي
رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: براي رسيدگي به تعرفه‌هاي غيرمجاز متعارف توسط پزشكان شعبه‌هاي دريافت‌هاي غيرمجاز در سازمان نظام پزشكي سراسر كشور مستقر شده و ديگر بابت شكايت پولي از افراد دريافت نمي‌شود.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، عليرضا زالي صبح امروز در نشست خبري با خبرنگاران گزارشي از عملكرد صد روزه اين سازمان در حوزه‌هاي مختلف ارائه كرد و گفت: در حال حاضر 2680 نفر از اعضاي جامعه پزشكي در هيئت مديره شهرستان‌ها عضو هستند و به دنبال آن هستيم تا وظايف اداري و اجرايي بيشتري را به آنها واگذار كنيم تا شاهد تمركززدايي از سازمان نظام پزشكي باشيم.

وي با اشاره به عملكرد اين سازمان در حوزه انتظامي گفت: تدوين منشور اخلاقي و عملكردي سازمان نظام پزشكي براي نخستين بار تصويب شد و به همه هيئت مديره استانها آن را ابلاغ كرديم. همچنين براي تسريع در رسيدگي به شكايات پزشكي تاكنون حكم 198 دادستان و 480 نفر هيئت‌هاي تجديدنظر استاني صادر شده است و هيئت جديد تجديدنظر استاني در استانهاي تهران، اصفهان و فارس فعال شده‌اند.

وي استفاده از ظرفيت انجمن‌هاي علمي و تخصصي را براي كارهاي كارشناسي در حوزه‌هاي مختلف پزشكي يكي ديگر از كارهاي انجام شده در اين مدت عنوان كرد و گفت: از پزشكان خبره و خوشنام متخصص در حوزه‌هاي مختلف براي رسيدگي تخصصي به شكايات پزشكي بهره خواهيم برد و 6 هزار حكم براي اين پزشكان در سراسر كشور با اعتبار 2 ساله صادر خواهد شد.

* حذف هزينه شكايت از پزشكان در شعب دريافت‌هاي غيرمجاز

رئيس سازمان نظام پزشكي با تأكيد بر اينكه هيئت‌هاي عالي انتظامي پزشكي آخرين ايستگاه رسيدگي به شكايات هستند افزود: در عين حال اين هيئت‌ها كار نظارت را هم بر عهده دارند و مجوز ايجاد 3 هيئت عالي - انتظامي را نيز اخذ كرده‌ايم.

وي در مورد روند رسيدگي به تعرفه‌هاي غيرمجاز (زير ميزي) گفت: شعبه دريافت‌هاي غيرمجاز را در سازمان نظام پزشكي مستقر كرده‌ايم و در عين حال مصوبه‌اي داشتيم كه براي پيگيري شكايات افراد بايد پول واريز مي‌كردند كه اين مسئله را در شعب رسيدگي به دريافت‌هاي غيرمجاز حذف كرده‌ايم.

زالي در بخش ديگري از سخنان خود از تشكيل مركز پيشگيري از قصور پزشكي خبر داد و گفت: در اين مركز پروتكل همه‌جانبه‌اي براي پيشگيري از خطاهاي پزشكي تدوين و ارائه خواهد شد و در عين حال ستاد ترويج اخلاق پزشكي و شوراي عالي اخلاق و ميراث فرهنگي كشور در حوزه پزشكي باز فعال خواهد شد تا سياست‌هاي كلان اخلاق، فرهنگ و ميراث پزشكي كشور را تدوين كند.

به گفته رئيس سازمان نظام پزشكي براي نظام‌مند كردن فرايندهاي انتظامي فلوشاپي را تصويب كرده‌ايم تا مسائل انتظامي فرايند محور شود.

وي به ديدار روساي سازمان نظام پزشكي با مقام معظم رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرد و گفت: با توجه به حكم نظر كه به حوزه سلامت موجود دارد بايد سعي كنيم تا با نظام‌مند كردن اين حوزه تا حد امكان از چالش‌هاي آن بكاهيم و در عين حال به دنبال امضاي تفاهمنامه‌اي با مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام هستيم.

اطاله رسيدگي به پرونده‌هاي پزشكي يكي ديگر از نكاتي بود كه رئيس سازمان نظام پزشكي به آن اشاره كرد و گفت: اين امر يكي از گلايه‌هاي مردم در سالهاي اخير بوده است و بنا داريم در آينده نزديك شكايات پزشكي را طبقه‌بندي كرده و اولويت‌بندي كنيم و در همين راستا پروتكلي در دست تدوين است.

وي به عملكرد سازمان نظام پزشكي طي صد روز اخير در حوزه برنامه‌ريزي و راهبردي اشاره كرد و بيان داشت: نخستين تفاهمنامه در حوزه فناوري اطلاعات و ايجاد 7 سامانه مشترك براي دسترسي بهتر مردم در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت به نظام پزشكي واگذار شد.

امضاي تفاهمنامه با سازمان غذا و دارو و تخصيص يك سري از اختيارات به نظام پزشكي خبر ديگري بود كه زالي به آن اشاره كرد و افزود: 9 وظيفه مشترك در اين تفاهمنامه از جمله نظارت بر داروخانه‌ها به نظام پزشكي واگذار شده كه بايد با تدوين آيين‌نامه‌هايي نحوه عملكردمان را مشخص كنيم.

وي بررسي وضعيت تعرفه‌گذاري سال آينده را يكي ديگر از كارهايي برشمرد كه تاكنون 14 جلسه مشترك در شوراي عالي بيمه براي آن برگزار شده است.

رئيس سازمان نظام پزشكي ادامه داد: متدولوژي جديدي براي ارائه خدمات در بحث ويزيت و هتلينگ بيمارستاني تصويب شده و قرار است تا كارشناسان وزارت بهداشت سازمان نظام پزشكي و بيمه‌ها اعداد ريالي و نحوه محاسبه تعرفه‌ها را تا يك ماه آينده مشخص كند در عين حال خدمات پارامديكال را با مشاركت انجمن‌ها ساماندهي خواهيم كرد.

وي افزود: واگذاري بررسي صلاحيت حرفه پزشكان به نظام پزشكي در آخرين روزهاي وزارت دكتر طريقت منفرد نكته ديگري بود كه زالي به آن اشاره كرد و افزود: به جز پرستاران و روانشناسان بررسي صلاحيت حرفه‌اي گروه پزشكان به سازمان نظام پزشكي واگذار شده كه نيازمند تدوين آيين‌نامه ملي و پروتكل مخصوص به خود است و در همين زمينه وضعيت 10 كشور مختلف را سنجيده‌ايم تا بتوانيم به يك پروتكل مشخص برسيم.

زالي بر اين نكته تأكيد كرد: سالهاي سال است كه ضرايب مناطق مختلف كشور بازنگري نشده و اكنون با كمك وزارت بهداشت در حال بازنگري اين ضرايب هستيم در عين حال اعتباربخشي استانداردسازي خدمات بيمارستان دغدغه‌ ديگري است كه بررسي‌هايي روي آن آغاز كرده‌ايم و اكنون دو بيمارستان استاندارد بين‌المللي را اخذ كرده و 5 بيمارستان ديگر در حال كسب مجوزهاي بين‌المللي هستند.

ايجاد واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت خبر ديگري بود كه رئيس سازمان نظام پزشكي به آن اشاره كرد و افزود: بايد بتوانيم اعتباربخشي بيمارستان‌ها را براي جذب گردشگر سلامت بهبود بخشيم و هر چه سريعتر اجرا كنيم.

رئيس سازمان نظام پزشكي همچنين پرداخت ماليات از گروه پزشكي را يكي ديگر از دغدغه‌ها اعلام و خاطرنشان كرد: مبناي ما دفاع از مطالبات پزشكي است و كاهش اجحاف‌هاي مالياتي و در عين حال برقراري عدالت مالياتي كه اميدواريم با كمك وزارت بهداشت بازنگري قبل از سال 93 در اين امر داشته باشيم.

زالي تأكيد كرد: بنا به تأييد مسئولين مالياتي كشور جامعه پزشكي بالاترين ميزان پرداخت مالياتي را در سال 91 داشته و امسال عليرغم تمام اختلاف سليقه‌اي كه بين سازمان نظام پزشكي و سازمان مالياتي وجود داشت تفاهمنامه‌اي را در اين راستا امضا كرده‌ايم و اميدواريم براي تحقق مفاد اين آيين‌نامه مشكلات را با جلسه مشتركي حل كنيم.

وي در پايان به استقرار نظام ثبت دقيق اموال در سازمان نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: با استقرار اين سيستم تمام اموال به سازمان نظام پزشكي كه متعلق به پزشكان است ثبت خواهد شد.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن