تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819830032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردي كه با مرگش فوتبال شهرش غروب كرد/ تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مردي كه با مرگش فوتبال شهرش غروب كرد/ تصاوير
تا چند سال ديگر يكي از صندلي هاي ويمبلي شهر لندن به نام مردي رزرو خواهد ماند كه با تاسيس يك تيم شهرستاني بازيكنان زيادي را به فوتبال ايران معرفي كرد.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،"يكي از صندلي هاي ورزشگاه ويمبلي لندن به مدت 100 سال به نام يك ايراني رزرو شده است" اين خبري بود كه يكي از سايت هاي خبري كشور منتشر كرد و ما را برآن داشت تا با اين مدير فوتبال دوست فقيد و تيمي كه به فوتبال ايران معرفي كرد بيشتر آشنا شويم:
اين فرد كه ديگر دربين ما نيست و عكس هاي كمي از وي يافت مي شود كسي نيست جز "مسعود درويش" مالك و موسس باشگاه شموشك نوشهر؛ تيمي كه روزگاري به گربه سياه باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال معروف بود و بازيكنان زيادي به فوتبال ايران معرفي كرد.

تجليل از مرحوم مهندس مرحوم مسعود درويش به عنوان كارآفرين نمونه 3 روز قبل از مرگ وي

مرحوم درويش كه يكي از علاقمندان ديويد بكام، منچستر يونايتد و تيم ملي انگليس بوده است براي اينكه بتواند بازي هاي بكام در تيم ملي را تماشا كند يكي از صندلي هاي ويمبلي لندن را به مدت 100 سال اجاره كرده است. اين اتفاق در حالي افتاده كه در نبود او فرزندان درويش مي توانند از صندلي كه پدرشان اجاره كرده استفاده كنند.
به گزارش مشرق، اين پيرمرد محبوب و فوتبال دوست نوشهري ها كه در مردادماه سال 88 و در سن هشتاد و هشت سالگي دار فاني را وداع گفت خدمات زيادي براي فوتبال مازندران انجام داد و تا زماني كه زنده بود سعي داشت تا هر طور شده فوتبال پايه اين استان را ارتقا ببخشد...

اما شموشك نوشهر كه در سال 1373 توسط مسعود درويش تاسيس شده بود، پس از سال ها حضور در فوتبال كشور و معرفي ستاره هاي متعدد به تيم ملي و ليگ برتر، سال گذشته رقابت هاي ليگ دسته دوم فوتبال را نيمه كاره رها كرد تا با حكم فدراسيون و يك پله سقوط، امسال مجبور شود در ليگ دسته سوم بازي كند.
اما انتظار هواداران فوتبال مازندران و شهر نوشهر براي ديدن تيم فوتبال شموشك در ليگ دسته سوم نيز در اين فصل به نتيجه نرسيد و به گفته مسئول روابط عمومي هيات فوتبال مازندران، اين تيم مردمي و بازيكن ساز آبان ماه 92 با انحلال و خداحافظي از فوتبال كشور، به تاريخ پيوست.
مرحوم مهندس درويش موسس و مالك باشگاه شموشك انگار هيچ گاه نخواست ميان خود و تيمش جدايي بيندازند، چرا كه اندك زماني پس از فوت اين عاشق ورزش، باشگاه و تيم فوتبال شموشك هم با سرعت به سمت سقوط رفت و در مدت زماني بسيار اندك ديگر نه از تاك نشان ماند و نه از تاك‌نشان.

شموشك نوشهر كه پس از فوت مرحوم درويش فقيرترين تيم فوتبال در ليگ هايي بود كه در آن بازي مي كرد، پس از تجربه كردن روزهاي سخت در شرايطي به سر مي برد كه تكليف مالكيتش تا مدت ها نامعلوم بود و در اين اوضاع و احوال، محدوديت هاي مالي بيشترين ضربه را به اين تيم وارد كرد.
اعتراض ها و اعتصاب هاي گاه و بيگاه بازيكنان شموشك هم نتوانست گرهي از مشكلات فراوان اين نماينده فوتبال مازندران باز كند و فريادهاي فراوان بازيكنان و مسئولان اين تيم، فقط منجر به كمك هاي مقطعي تربيت بدني و مسوولان شهر بندري نوشهر به آن شد كه ظاهرا اثري هم نداشت.

بي علاقگي وارثان مرحوم درويش به ادامه تيم داري و سردرگمي، حرف اول و ثابت شموشك در سال هاي اخير بود كه تداوم آن باعث زوال و خاموشي هميشگي اين باشگاه قديمي و سازنده فوتبال مازندران شد؛ باشگاهي كه پرافتخارترين تيم فوتبال مازندران در عرصه حضور در ليگ برتر فوتبال ايران به شمار مي رفت.

نقش باشگاه شموشك در اوج و ترقي فوتبال غرب مازندران انكار نشدني است و بازيكنان اين باشگاه در حال حاضر از پايه هاي اساسي تيم هاي باشگاهي و تيم ملي ايران هستند.

رحمان احمدي، محسن بنگر، ميثم بائو، محمدرضا خلعتبري، بهمن طهماسبي، سهراب انتظاري، محسن يوسفي، مصطفي مهديزاده، ابوذر رحيمي، كيانوش رحمتي، سيد ميثم حسيني و مجيد نور محمدي و ده ها نمونه فوتباليست ديگر برخي از شاخص ترين بازيكنان پرورش يافته باشگاه شموشك هستند.

پيرمرد كجوري هميشه آرزو داشت استاديوم مجهز و در خور شأن و جايگاه فوتبال نوشهر و مازندران در اختيار داشته باشد، از همين رو با خريداري زمين چند ده هكتاري در منطقه علي آباد مير نوشهر و پس از اخذ موافقت نامه هاي اصولي و فني شروع به اقدامات زير بنايي از جمله مخلوط ريزي و تسطيح سازي براي ساخت استاديوم مورد نظرش كرد كه در ادامه روند كار بر سر چگونگي و نحوه دريافت تسهيلات دولتي و بهره هاي بانكي با ريس سازمان وقت تربيت بدني دجار اختلاف نظر شديد شد كه همين دليل باعث ايجاد وقفه دراز مدت در پيشرفت اين پروژه گرديد. تا اينكه غزل خداحافظي پيرمرد دلسوخته فوتبال خوانده شد و آرزوي وي با مرگش در زير خروارها خاك مدفون ماند.

در واقع با مرگ درويش آفتاب فوتبال در مازندران خيلي سريع رو به سياسي و غروب رفت. خسرو پسر مرحوم و وارثان خاندان درويش خيلي زود بي خيال نگهداري از يادگار پدر شدند. شموشك با تدريج در گرداب مشكلات وراثتي – مديريتي و اقتصادي فرو رفت و به يكباره در كمتر از چند ماه از عرش شهرت بيست ساله به فرش بدبختي رسيد.

اخبار نا اميد كننده از درون باشگاه به بيرون درز پيدا مي‌كرد. استعفاهاي دسته جمعي و شكايات بازيكنان ناراضي- قهر مربيان – دعواي لفظي وارثان و اعضاي هيئت مديره – كسب نتايج ضعيف و ... بهانه هايي شد تا تيم از ليگ دسته يك به رده پايين تر سقوط كند و باشگاه سازنده شموشك آرام آرام به ورطه نابودي و فراموشي رفت و با انحلال رسمي اين باشگاه به نظر مي رسد ديگر نبايد حضور اين تيم و اين باشگاه سازنده را با آن هواداران پرشور انتظار كشيد.

------------

------------
به گزارش مشرق، در پايان خواندن يادداشتي كه پس از مرگ اين پيرمرد محبوب نوشهري ها در سايت گل سال 88 منتشر شد خالي از لطف نيست:

فوتبال در مازندران غروب كرد
اگر در هنگام بازي هاي شموشك سري به ورزشگاه شهداي نوشهر زده باشيد،در قسمت جايگاه با پيرمرد كوتاه قامتي روبرو مي شديد كه كه تمام طول 90 دقيقه را ايستاده نظاره گر بازي بود و هر از گاهي با تلفن همراهش دستوري را به نيمكت منتقل مي كرد.
او بين دو نيمه به همراه چند نفر ديگر راهي رختكن مي شد تا در مسائل تاكتيكي تيم اظهار نظر كند. فاصله كمي كه جايگاه ورزشگاه تا زمين مسابقه دارد اين اجازه را به او مي داد تا دستوراتش را مستقيم و بي واسطه به گوش بازيكنان برساند و عجيب اين بود كه بازيكنان حرف شنوي بيشتري ازپيرمرد داشتند تا مربيان.

آنچه گفته شد برخي از خصوصيات مهندس مسعود درويش است كه از شامگاه روز پنجشنبه 8 مرداد 88 بايد به ابتداي نامش پيشوند مرحوم را هم اضافه كرد. رئيس جدي و متمول باشگاه شموشك مردي بود كه از نقطه نظر تركيب چهره شباهت نزديكي به فرانك فانتانجلي يكي از شخصيت هاي داستان پدر خوانده داشت و به همان اندازه مرموز.اما اين پيرمرد ناشناخته چهره اي محبوب در ميان نوشهري ها بشمار مي رفت. محبوبيتي كه فوتبال در شكل گيري آن نقشي بسيار ناچيز را ايفا مي كردكمك هي هميشگي او به مستمندان، احداث بيمارستان در كنار اهميتي كه او به تشكيل تيم مدرسه فوتبال باشگاه داده بود به همراه چندين و چند اتفاق ريز و درشت ديگر عامل اصلي در اين ماجرا بود.

درويش 88 ساله كه در غروب روز 8 مرداد سال 88 دار فاني را وداع گفت فارغ التحصيل رشته جنگل ها و مراتع بود كه در دوران دانشجويي در تيم دانشگاه خود فوتبال بازي مي كرد. اما در وراي اين رفتارهاي انسان دوستانه او خصوصيات اخلاقي منحصر به فردي داشت. گريز از مطبوعات و آن شيوه آشكار دخالت‌هايش در كار مربيان تيم او را به سوژه اي جذاب براي روزنامه نگاراني كه بدنبال يافتن نكات تازه اي از شموشك هستند بدل كرده بود. او را مدل آسيايي مانوئل لوييز دلوپرا رئيس مرموز باشگاه بتيس ملقب به پرنس تاريكي نيز مي دانستند. اما همانطور كه گفته شد مدل آسيايي علاقه اي به روزنامه نگاران نداشت و در صورت مواجهه با آنها به هر صورت از پاسخگويي طفره مي رفت. حالا او رفته و مي گويند پسرش خسرو علاقه اي به تيمداري ندارد و اين يعني پايان شموشك، فوتبال در مازندران غروب كرد.
روحش شاد ...

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن