تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804679971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از چهار گوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهار گوشه كشور
برداشت مركبات در فهرج

كرمان ـ خبرنگار اطلاعات: برداشت مركبات از باغ‌هاي فهرج آغاز شد.مدير جهادكشاورزي استان كرمان از افزايش 10 درصدي محصول مركبات فهرج خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 14 هزار تن مركبات شامل پرتقال و نارنگي از باغ‌هاي شهرستان فهرج برداشت شود.

علي دريجاني سطح باغ‌هاي مركبات فهرج را 2000 هكتار اعلام كرد و افزود: مركبات فهرج از پوست نازك و طعم بسيار مطبوعي برخوردار است و خاصيت انبارداري بسيار بالايي دارد.

بهره‌مندي 72 مددجوي كميته امداد يزد

از معافيت نظام‌وظيفه

يزد ـ خبرنگار اطلاعات: 72 نفر از فرزندان مددجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) يزد از تسهيلات نظام وظيفه بهره‌مند شدند.

محمدرضا كوكب، مدير كميته امداد شهرستان يزد با بيان اين مطلب افزود: در راستاي برنامه‌هاي توانمندسازي و تقويت كيان خانوارهاي تحت حمايت با همكاري نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، در هشت ماهه امسال 72?نفر از فرزندان پسر واجد شرايط تحت حمايت كميته امداد از تسهيلات نظام وظيفه شامل معافيت و انتقال بهره‌مند شدند.وي گفت: طبق مصوبه قانون نظام وظيفه فرزندان پسري كه به علت فوت پدر، سرپرستي خانواده را برعهده دارند، از خدمت سربازي معاف مي‌شوند.كوكب ادامه داد: فرزند خانواده‌هايي كه سرپرست آن‌ها به لحاظ جسماني پير و ناتوان است و داراي سه فرزند دختر هستند و توانايي مخارج زندگي را ندارند از خدمت سربازي معاف شده و همه فرزندان تحت حمايت كه در حال خدمت در شهرهاي ديگري هستند به شهر محل سكونت خود انتقال داده مي‌شوند.

مديران فارس شرايط معلولان را در نظر بگيرند

شيراز ـ خبرنگار اطلاعات: مديران و مسئولان به عنوان انسان‌هايي فهيم و توسعه‌يافته، موظفند شرايط خاص معلولان را در تصميمات خود لحاظ كنند.

محمد احمدي استاندار فارس با اشاره به اين مطلب كه همه افراد جامعه در معرض آسيب‌هاي ناشي از حوادث گوناگون و معلوليت هستند، گفت: بايد تدابيري انديشيده شود تا اين مشكل در جامعه گسترش پيدا نكند.

او سوانح رانندگي، جنگ‌ها و نوع تغذيه را از جمله عوامل گسترش معلوليت در جهان دانست و افزود: ميزان معلوليت در دنيا در حال افزايش است و بايد براي مديريت اين مسأله آماده بود.استاندار فارس اضافه كرد: مديران در مباحث شهري بايد خود را به جاي معلولان قرار دهند و براي رفع مشكلات آنان در زمينه عبور و مرور و حضور در اماكن مختلف، تسهيلات بيشتري فراهم كنند.احمدي افزود: با صدور بخشنامه‌اي خطاب به شهرداران فارس، توجه ويژه به وضع معلولان در فضاهاي شهري مورد تأكيد قرار خواهد گرفت و بايد نسبت به موضوع متناسب‌سازي مبلمان شهري براي معلولان توجه ويژه‌اي صورت گيرد.

مايه كوبي دام‌هاي سنگين قوچان عليه بيماري شاربن

قوچان ـ خبرنگار اطلاعات: 60 هزار دام سنگين در قوچان عليه بيماري شاربن مايه‌كوبي شدند.رئيس شبكه دامپزشكي قوچان با اعلام اين مطلب افزود: بيماري شاربن، يكي از بيماري‌هاي مشترك انسان و دام است كه عامل آن نوعي باكتري به نام «باسيلوس ـ آنتراسيس» است.دكتر محمد سياح گفت: اين بيماري مرگ سريع در دام‌ها را به همراه دارد و در انسان به سه شكل: پوستي، تنفسي و گوارشي مشاهده شده است.

وي گفت:‌ برنامه‌هاي مختلفي از جمله واكسيناسيون، تشخيص و گزارش سريع، قرنطينه كردن و درمان حيواناتي كه علامتي را نشان نمي‌دهند صورت مي‌گيرد. همچنين دفن كردن اصولي يا سوزاندن لاشه‌هايي كه بر اثر شاربن تلف شده‌اند در اين امر بسيار مهم و حياتي است.

او يادآور شد: از آنجا كه اين واكسن، يك واكسن زنده است، نبايد در هفته اول واكسيناسيون، آنتي بيوتيكي تجويز شود و استفاده از آن در ماه آخر آبستني حيوان ممنوع است.وي گفت: در همين زمينه از ابتداي سال 6000 راس دام سنگين عليه اين بيماري مايه‌كوبي شده‌اند كه نشان‌دهنده تحقق صد درصدي پيش‌بيني اين شهرستان است.

استان ايلام؛ زيستگاه 56 نوع خزنده

ايلام ـ خبرنگار اطلاعات: استان ايلام 56 نوع خزنده دارد.مديركل حفاظت محيط زيست استان ايلام گفت: از اين تعداد خزنده 25 گونه شامل مار است.

غلامحسين كاظمي افزود: مهم‌ترين و نادرترين مار استان ايلام مار «دم?عنكبوتي» نام دارد. به گفته وي مار دم عنكبوتي نادرترين مار جهان است كه زيستگاه اصلي آن مناطقي از استان ايلام است.

او با اشاره به اين كه مهم‌ترين شكار مار دم عنكبوتي پرنده‌هاي حشره‌خوار است، گفت: اين مار پرندگان حشره‌خواري را كه به قصد شكار حشره نزديكش مي‌شوند، شكار مي‌كند.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن