تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802948624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاله صبوري از خستگي بازي در نقش هاي طولاني مي گويد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: لاله صبوري از خستگي بازي در نقش هاي طولاني مي گويد
لاله صبوري در سريال تلويزيوني «خانه‌اي روي تپه» نقش خانم الهي، مسئول پذيرش هتل را بازي مي‌كند. او در اين سريال به مادر رسول (فاطمه گودرزي) كمك مي‌كند تا بتواند با پسرش كه در سن بلوغ است، ارتباط خوب و موثري برقرار كند.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، صبوري معمولا نقش‌هايي را بازي مي‌كند كه نوعي شيطنت و شيريني در آن وجود دارد و اين اتفاق هم در سريال خانه‌اي روي تپه افتاده است. صبوري معتقد است با وجود اين‌كه نقشش در اين سريال كوتاه بود، اما تاثيرگذار است. با او درباره اين سريال به گفت‌وگو نشستيم.

شما مدتي است كه ديگر نقش‌هاي بلند بازي نمي‌كنيد و بيشتر شما را در نقش‌هاي كوتاه مي‌بينيم. اين اتفاق در سريال تلويزيوني «خانه‌اي روي تپه» هم افتاده است. چرا ديگر نقش‌هاي بلند قبول نمي‌كنيد و بيشتر خودتان را به ايفاي نقش‌هاي كوتاه محدود كرده‌ايد؟

زماني كه با من براي بازي در سريال تلويزيوني «خانه‌اي روي تپه» تماس گرفتند، تاكيد داشتند كه با وجود اين‌كه نقش خانم الهي كوتاه است، اما تاثيرگزار بوده و جايگاه مناسبي در قصه دارد. بنابراين من با شناخت به اين مساله بازي در اين سريال را پذيرفتم. گرچه در اين سريال نقش مسئول پذيرش هتل را بازي مي‌كنم، اما در قصه مي‌بينيد كه هر زمان رسول باعث دردسرهايي براي مادرش مي‌شود، خانم الهي به ماجرا ورود پيدا مي‌كند و مي‌كوشد مشكلات را به نحو درستي حل كند.

تهيه‌كنندگي اين سريال به عهده بهروز مفيد است كه من از قبل او را مي‌شناختم و مي‌دانستم نسبت به كارش تسلط دارد. وقتي من سريال «اين زميني‌ها» را بازي مي‌كردم ايشان مدير شبكه تهران بود. داريوش ياري هم كارگردان اين سريال است كه مي‌توانم بگويم جزو كارگردان خوب و مسلط به كارش است. گرچه در گذشته با او تجربه همكاري نداشتم، اما خوشحالم كه با او در اين سريال كار كردم. تسلط داشتن كارگردان امر مهمي است و ياري براحتي از هر سكانس عبور نمي‌كرد.

معتقدم نقش خانم الهي در اين سريال خيلي خاص است. نمي‌خواهم بگويم با پيشرفت قصه نقش‌ام پررنگ‌تر مي‌شود. اين اتفاق نمي‌افتاد اما تاثيري كه او در قصه دارد خيلي زياد است. خوشبختانه اين نقش شخصيت‌پردازي خوبي داشت. در مجموع كوتاهي نقش برايم اهميت ندارد، بلكه آنچه نقش را ماندگار مي‌كند، تاثيرگذاري آن است.

به دليل به دنيا آمدن فرزند سوم‌ام، چند سالي است كه نقش‌هاي كوتاه بازي مي‌كنم. اعتقاد دارم بچه‌ها خيلي زود بزرگ مي‌شوند. دو فرزندم قبلي‌ام خيلي زود بزرگ شدند و من به دليل اين‌كه مرتب سر كار بودم، بزرگ شدن آنها را خيلي حس نكردم و متوجه آنها نشدم كه چطور بزرگ شدند. بنابراين وقتي فرزند سوم‌ام به دنيا آمد، تصميم گرفتم مزه بزرگ شدن آخري را درك كنم. در حالي كه قبلا سر سريال‌هاي طولاني مي‌رفتم و از صبح تا شب درگير كار بودم يا در شهرستان كار مي‌كرديم.

اكنون كارهايي را مي‌پذيرم كه نقش‌ام كوتاه باشد. البته مدت دو سال نويسنده و كارگردان برنامه رنگين‌كمان بودم، چون منزلم نزديك سازمان است و خيلي زمان از من نمي‌گرفت اين كار را قبول كرده بودم.

يعني از ابتداي كارتان تا به حال هيچ وقت برايتان مهم نبود كه نقش اول بازي كنيد؟

طبيعي است كه اوايل برايم مهم بود كه نقش اول بازي كنم، ولي الان برايم ديگر حياتي نيست، چون معتقدم مردم اكنون از من به تعريف مشخصي رسيده‌اند و كاملا مرا مي‌شناسند. بنابراين نيازي نيست كه خودم را به مردم اثبات كنم. از سوي ديگر فكر نمي‌كنم كميت خيلي مهم باشد. آنچه اهميت دارد اين است كه بازيگر نقش‌اش را به بهترين شكل بازي كند. من در سريال «مثل من مثل تو» نقش مادري را بازي مي‌كردم كه سه فرزند داشت. ما دو ماه سر اين كار بوديم بدون آن‌كه تعطيلي داشته باشيم. از شش صبح مي‌رفتم و تا 10 شب سركار بودم.

راستش از ايفاي نقش‌هاي طولاني خسته شده‌ام به همين دليل تصميم گرفته‌ام از پذيرش چنين نقش‌هايي فاصله بگيرم. نقش‌ام در سريال تلويزيوني «خانه‌اي روي تپه» كوتاه، اما جذاب است. خوشحالم با يك گروه خوب و حرفه‌اي در اين سريال كار كردم و از بودن در كنار اين دوستان لذت بردم.

من بتازگي بازي‌ام در سريال معراجي‌ها تمام شده است. در اين سريال هم نقش كوتاه اما خوبي را به عهده دارم. من اشتباه سال‌هاي‌ قبل بازيگري‌ام را تكرار نمي‌كنم. بعد از جُنگ 77 مرتب نقش اول قبول مي‌كردم، اما الان اين طور نيستم و سعي مي‌كنم نقشي را بپذيرم كه تاثيرگذار باشد.

نقش شما در سريال خانه‌اي روي تپه بيشتر مثل كاتاليزور مي‌ماند. وقتي فيلمنامه را خوانديد اولين مواجهه‌تان با نقش چگونه بود؟

به نظرم خانم الهي يك نقش خوب زنانه بود. او بخوبي مسائل را درك مي‌كند و تلاش دارد هر كمكي كه از دستش بر مي‌آيد براي رسول، پسر نوجوان قصه كه نقش محوري هم دارد، انجام دهد. به همين دليل هر وقت مادر رسول دچار مشكل مي‌شود سعي مي‌كند آن را حل كند.

او تنهايي مادر رسول را بخوبي درك مي‌كند و با مشكلات او آشناست. با وجود اين‌كه ما زندگي گذشته خانم الهي را در قصه نمي‌بينيم اما با توجه به رفتارهايي كه دارد، مخاطب مي‌تواند حدس بزند كه او با چه مسائلي روبه‌روست و چه نوع زندگي‌اي داشته است. در مجموع از ايفاي اين نقش راضي هستم و به نظرم يك نقش خوب زنانه است.

با توجه به اين‌كه شما در كنار بازيگري، سابقه نويسندگي و كارگرداني هم داشتيد، پيشنهادي براي بهتر شدن نقش به داريوش ياري داديد؟

خوشبختانه آقاي ياري جزو كارگرداناني است كه نسبت به كاري كه انجام مي‌دهد حساس است و برايش اهميت دارد كه خيلي دقيق كار كند و نسبت به ظرافت‌هاي كار هم بي‌توجه نيست. او خيلي خوب ميزانسن‌ها را مشخص مي‌كرد و همه چيز سر جاي خودش قرار داشت. بنابراين نيازي به دخالت من به عنوان بازيگر نبود. ايشان هر جا كه لازم بود بازيگران را راهنمايي مي‌كرد. با وجود اين‌كه نقش خانم الهي كوتاه بود اما داريوش ياري و دستيارش مرتب تاكيد داشتند كه اين نقش كوتاه برايشان مهم است و جايگاه خاصي دارد.

در اين سريال فقط چند بازيگر محدود نقش‌هاي ثابت دارند و بيشتر بازيگران به عنوان بازيگر مهمان در هر قصه وارد مي‌شوند. براي نقش‌هاي مهمان هم بازيگران حرفه‌اي و خوبي استفاده شده است. در مجموع سريال خانه‌اي روي تپه، پربازيگر است و همه خيلي خوب بازي مي‌كنند. اين سريال قهرمان ندارد و قصه آدم‌ها روايت مي‌شود. در واقع اين سريال به جاي قهرمان‌پروري تلاش داشته تا تصويرگر زندگي آدم‌ها باشد.

با وجود اين‌كه قصه اين سريال در شمال مي‌گذرد و برخي بازيگران ثابت مثل فاطمه گودرزي با لهجه شمالي حرف مي‌زنند، اما شما لهجه نداريد. چرا شما از اين لهجه استفاده نكرديد؟

از ابتدا هم قرار نبود كه من با لهجه شمالي صحبت كنم. خانم الهي به عنوان يك زن تحصيلكرده و شيك تعريف شده بود كه دنبال آرامش در زندگي‌اش است. به همين دليل از من نخواستند كه صدايم لحن يا آواي شمالي داشته باشد.

در سريال خانه‌اي روي تپه شما نقش‌تان را شيرين و طناز بازي مي‌كنيد. از ابتدا اين طنازي در فيلمنامه طراحي شده بود يا نه؟

معمولا خودم اين كار را انجام مي‌دهم و سعي مي‌كنم با خلق لحظات طنز، نقشم را شيرين كنم. اين اتفاق هم در سريال تلويزيوني خانه‌اي روي تپه افتاد.

در اين سريال در صحنه‌هايي كه با رسول صحبت مي‌كنيد، بيننده همذات‌پنداري خوبي با شخصيت شما مي‌كند، چون خيلي راحت و صميمانه با او حرف مي‌زنيد. اين مساله نتيجه كار كردن با بچه‌هاست؟

اين جنس بازي من است، نمي‌دانم كار كردن براي بچه‌ها چقدر تاثيرگذار بوده، اما وقتي قرار است نقشي را بازي كنم تمام تلاشم را مي‌كنم تا نقش را شيرين را در بياورم. برايم فرقي نمي‌كند كه روبه‌رويم يك بازيگر كودك است يا بزرگسال. وقتي در كنار فريبا كوثري در سريال بوي باران بازي مي‌كرم، هم خيلي صميمانه حرف مي‌زدم، حتي وقتي نقشم جدي است، سعي مي‌كنم آن را شيرين دربياورم.

بيشتر علاقه‌مند به ايفاي نقش‌هاي طنز هستيد يا جدي؟

نمي‌توانم تفكيك كنم. بيشتر علاقه‌مند هستم در يك كار خوب بازي كنم و دوست دارم نقش‌هايي را ايفا كنم كه دو پهلو است. اين نقش‌ها برايم جذابيت بيشتري دارد. طبيعي است علاقه‌مند نيستم نقشم صددرصد جدي باشد. دلم مي‌خواهد نقش شيريني خودش را داشته باشد. به عنوان مثال دوست دارم ايفاگر نقش شخصيت‌هايي باشم كه با وجود اين‌كه در زندگي‌شان مشكلات خودشان را دارند، اما شاد و پر انرژي هستند و لبخند به لب دارند. دوست ندارم نقش آدم‌هايي را كه از زندگي‌شان نااميد هستند بازي كنم.

اگر قرار باشد بين كار كودك و بزرگسال يكي را انتخاب كنيد، اولويت شما بازي در چه اثري است؟

وقتي همزمان پيشنهاد كار كودك و بزرگسال را دارم، سعي مي‌كنم آن كه بهتر است را انتخاب كنم. گرچه به كار كودك علاقه زيادي دارم. برخي به من مي‌گويند چرا ديگر مثل گذشته در آثار طنز بازي نمي‌كنم. به هر حال ما پيشنهادهاي كاري مختلف داريم و سعي مي‌كنيم از ميان آنها بهترين را انتخاب كنيم. بنابراين هيچ وقت نسبت به اين مساله كه در يك گونه خاص كار كنم، تعصب ندارم. يك فيلمنامه خوب و منسجم و عوامل حرفه‌اي برايم اهميت دارد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن