تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802533125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه از بانك‌هاي خصوصي وام دريافت كنيم؟+جدول


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه از "بانك‌هاي خصوصي" وام دريافت كنيم؟+جدول
در حال حاضر 19 بانك خصوصي در كنار 8 بانك دولتي زير نظر بانك مركزي ايران فعاليت دارند.


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، بخش وسيعي از فعاليت هاي تجاري كشور و خانواده ها در ارتباط مستقيم با بانك هاست. از اين رو مي توان گفت بانك ها نقشي اساسي در اقتصاد كشور ايفا مي كنند و تحولات به وجود آمده در سيستم بانكي مي تواند تا حد زيادي بر فعاليت هاي تجاري كشور تاثير گذار باشد.

علي رغم فعاليت هاي گسترده بانك هاي دولتي در كشور، هيچ گونه رقابت ميان آنها جهت پيشي گرفتن از يكديگر و ايجاد نوآوري وجود نداشت. اما بعد از ورود بانك هاي خصوصي شاهد تحولات عميقي در نظام بانكي كشور بوديم به طوريكه مي توان حضور بانك هاي خصوصي را رقيبي براي بانك هاي دولتي تلقي كرد.

در حال حاضر در كشور ما 19 بانك خصوصي در كنار 8 بانك دولتي زير نظر بانك مركزي ايران به فعاليت پرداخته اند كه برخي از آنها از قدمت بيشتري برخوردارند.

از زمان تاسيس بانك هاي خصوصي در كشور و ايجاد فضاي رقابتي در نظام بانك داري قدرت انتخاب مردم درباره بانك مورد نظر خود افزايش يافته و همين موضوع نيز فعالي تبانك هاي دولتي را تحت تاثير خود قرار داده است.

نگاهي به بانك هاي خصوصي

بانك اقتصاد نوين نخسين بانك خصوصي ايران پس از انقلاب است كه در سال ۱۳۸۰ با سرمايه 25 ميليارد تومان آغاز به كار كرد. سرمايه اسمي اين بانك اكنون به 800 ميليارد تومان رسيده است. عمده سهام اين شركت متعلق به صنايع و شركت هاي بزرگ ساختماني مانند شركت بين المللي پيمانكاري استراتوس، شركت ساختماني گروه صنايع بهشهر، شركت بهپخش، شركت توسعه صنايع بهشهر، شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران و صندوق بازنشستگي كشوري است.

بانك پارسيان يكي از بانك هاي خصوصي ايران است كه در سال ۱۳۸۰ فعاليت خود را آغاز كرده است. بانك پارسيان با در اختيار داشتن ۴۵ درصد از كل منابع بانك هاي خصوصي و سهم ۴۲ درصدي از كل تسهيلات اعطايي توسط بانك هاي خصوصي، عنوان بزرگترين بانك خصوصي ايران را از آن خود كرده است. آخرين سرمايه ثبت شده اين بانك ۱۳۲۰ ميليارد تومان است.

بانك كارآفرين فعاليت خود را در ابتدا به صورت موسسه اعتباري غيربانكي با مشاركت اعضاي جامعه مهندسان مشاور ايران، انجمن هاي مديران صنايع، شركتهاي ساختماني، تاسيساتي و تجهيزاتي، مهندسان مشاور معمار و شهرساز و گروهي از كارشناسان بانكي و با سرمايه ۳۰ ميليارد ريال و با نام شركت اعتباري غيربانكي كارآفرينان آغاز و در سال 1378 به ثبت رسيد. اين موسسه در سال 1380 به بانك تبديل شد.

بانك سامان به عنوان سومين بانك خصوصي ايراني از مرداد ماه ۱۳۸۱ با پيشينه اولين موسسه مالي و اعتباري كشور و با سرمايه اوليه ۲۰۰ ميليارد ريال آغاز به كار كرد.. شهرت سامان به واسطه ارايه خدمات متنوع بانكداري الكترونيكي مي باشد و اين بانك اولين دارنده اينترنت بانك در ايران مي باشد. بانك سامان در سال ۱۳۸۱ نخستين اينترنت بانك را در ايران با امكان انتقال وجه راه اندازي كرد. كه تا كنون نيز بهترين مانده است .

بانك پاسارگاد از سال ۱۳۸۴ فعاليت خود را آغاز كرد. اين بانك كار خود را در سال 84 آغاز كرد. سرمايه اين بانك در سال 89 به 2 هزار ميليارد تومان رسيد. اين بانك از سوي مجله بنكر بانك سال ايران در سال ۲۰۱۰ معرفي شد. گستردگي شعبه هاي اين بانك بويژه در تهران، موجب افزايش علاقه فعالان تجاري به گشايش حساب در آن شده است.

بانك سرمايه اواخر سال 1384 به عنوان ششمين بانك خصوصي ايران و اولين بانك خصوصي با بيشترين سرمايه اوليه آغاز به كار كرد. اين بانك با سرمايه 350 ميليارد توماني آغاز به كار كرد. سرمايه اين بانك در سال 89 به 700 ميليارد تومان افزايش يافت. برخي سهامداران اين بانك، با استفاده از اعتبار خود در بانك هاي خارجي و اخذ تسهيلات ارزان قيمت از اين بانك ها، موفق به تامين سهم اوليه خود در تاسي بانك شدند.

بانك سينا در آخرين روز كاري سال ۱۳۸۷ اعلام موجوديت كرد. اين بانك قبل از اين به مدت دو دهه با نام موسسه مالي و اعتباري بنياد يكي از موسسه هاي مالي و اعتباري نيرومند در ايران بود. بانك سينا براي گرفتن مجوز فعاليت بايد با تغيير ماهيت حقوقي، بخشي از سهام خود را در بازار مي فروخت. اين سهام در سال ۱۳۸۷ در بازار به بخش حصوصي واگذار شد. با اين وجود هنوز سهامدار عمده آن بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي است.

بانك تات هشتمين بانك خصوصي ايران است كه با مديريت عاملي سيد بهاءالدين هاشمي در روز تولد امام رضا (ع) مورخ 8/8/88 افتتاح شد. اين بانك با سرمايه 200 ميليارد توماني پا به عرصه بانكداري گذاشت. تات مخفف «تجربه، اعتماد و توسعه» است. گفتني است قوميتي به نام تات در تاكستان و بويين زهرا وجود دارد و برخي از سهامداران اين بانك، اين ريشه و قوميت را دارند.

بانك شهر يكي از بانك هاي خصوصي در ايران است كه در ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ افتتاح شد. اين بانك توسط شهرداري تهران تاسيس شد و عمده سهام آن متعلق به شهرداري هاي شهرها، كلان شهرها، كاركنان شهرداري و بخشي از مردم است. اين بانك در بسياري از شهرهاي ايران شعبه دارد. اكثر شعبه هاي اين بانك در ساختمان هاي شهرداري ها تاسيس شده اند و به فعاليت هايي همچون اخذ عوارض شهري، مديريت حساب هاي مالي شهرداري ها و كاركنان آنها و همچنين مشاركت در پروژه هاي شهري مي پردازد.

بانك دي يكي از بانك هاي غير دولتي ايران است كه وابسته به بنياد شهيد مي باشد. سابقه فعاليت اين بانك از سه سال فرا تر نمي رود. فعاليت اين بانك، حساب هاي قرض الحسنه و ارايه كارت الكتروني است. ايده تاسيس اين بانك زماني مطرح شد كه مسووليت ارايه خدمات به جانبازان، از بنياد مستضعفان تفكيك و به بنياد شهيد سپرده شد. بدين ترتيب ارايه خدمات مالي به جانبازان و خانواده شهدا، يكي از اولويت هاي كاري اين بانك به شمار مي آيد.

بانك ايران زمين يكي از بانك هاي خصوصي در ايران است كه در ارديبهشت ۱۳۹۰ مجوز فعاليت خود را از بانك مركزي دريافت كرد. بانك ايران زمين همان مؤسسه مالي و اعتباري مولي الموحدين است كه توسط جمعي از پزشكان و مهندسين در سال ۱۳۷۷ در استان خراسان تأسيس شده بود.

بانك گردشگري اولين بانك تخصصي و خصوصي در زمينه گردشگري در ايران است كه با سرمايه اوليه ۲۰۰ ميليارد تومان آغزا به كاركرده است. ۶۰ درصد از سهام بانك توسط موسسان بانك تامين شده و ۴۰ درصد مابقي نيز از طريق عرضه عمومي به مردم واگذار شد. سهام بانك در ۲ آذر ماه سال ۱۳۸۹ در شعب بانك پارسيان و شبكه كارگزاري شركت فرابورس آغاز واگذار شد. از شركت توسعه گردشگري به مديريت مهدي جهانگيري به عنوان يكي از سهامداران اصلي اين بانك ياد مي شود.

بانك انصار يكي از بانك هاي خصوصي ايران است. اين مؤسسه در ابتدا با نام صندوق پس انداز و قرض الحسنه انصار المجاهدين شروع به فعاليت كرد. سپس به موسسه مالي و اعتباري انصار تغيير نام داد و در خرداد سال ۱۳۸۹ تبديل به يازدهمين بانك خصوصي ايران تحت نام بانك انصار شد. بانك انصار وابسته به بنياد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.

پايه گذار بانك حكمت ايرانيان، بنياد تعاون آجا است. اين بانك تازه تاسيس با بيش از 185هزار سهامدار عنوان بزرگترين شركت سهامي عامرا به خود اختصاص داد. پرداخت حقوق كاركنان ارتش و ايجاد فرصت سرمايه گذاري براي آنها از جمله اهداف تاسيس اين بانك به شمار مي آيد. تاسيس اين بانك را مي توان نوعي انشعاب از بانك سپه نيز به شمار آورد. اكثر شعبه ها و دستگاه هاي خودپرداز اين بانك در نزديكي مراكز نظامي قرار دارند.

بانك صادرات را كمتر كسي به عنوان بانكي خصوصي مي شناسد اما بانك مركزي نام آن را در ليست بانك هاي خصوصي قرار داده تا عرضه بخشي از سهام اين بانك در بورس حداق عنوان رسمي آن را به بانكي خصوصي تغيير داده باشد. ساختار و مديريت دولتي در اين بانك همچنان بر قوت خود باقي است به همين دليل نمي توان عملا اين بانك را بانكي خصوصي ناميد. اين بانك در حال حاضر 3 هزار و 150 شعبه در كشور دارد و در 13 كشور خارجي شعبه دارد كه به پشتوانه فعاليت بانكداري در ساليان دراز است.

بانك مركزي در ليست بانك هاي خصوصي، نام بانك ملت را هم قرار داده است. اين بانك را كمتر كسي به عنوان بانك غير دولتي مي شناسد اما به واسطه عرضه بخشي از سهام در بورس، بانك مركزي آن را در كنار ساير بانك هاي خصوصي شده قرار داده است.

بانك مهر ايرانيان با سرمايه اوليه 1500 ميليارد توماني در سال 1387 تاسيس شد. بانك مهر ايرانيان ابتدا با 300 شعبه مستقل (واگذار شده از طرف بانك هاي سهامدار) و 1700 باجه در شعب منتخب بانك هاي ملي و صادرات آغاز به كار كرد و پس از آن شعب بانك به صورت مستقل ادامه كار دادند و واحدهاي مستقر در بانكهاي سهامدار برچيده شدند. بانك مهر هم اكنون داراي بيش از 451 شعبه در سراسر كشور است.

اما يكي از مسائلي كه بانك هاي خصوصي را از رقباي خود متمايز مي كند شرايط ويژه براي ارائه تسهيلات است كه اين موضوع از اهميت بالايي در ميان مشتريان برخوردار است.به گزارش نامه نيوز،

در جدول زير شرايط پرداخت تسهيلات از سوي برخي بانك هاي خصوصي آمده است:

بانك

شرايط تسهيلات

صادرات

به موجب قانون عمليات بانكي بدون ربا اعطاي تسهيلات قرض الحسنه درموارد زير مجاز ميباشد : 1. شركتهاي تعاوني به منظور ايجاد كار

2. كارگاهها و واحدهاي توليدي متعلق به اشخاص حقيقي يا حقوقي به منظور كمك به افزايش توليد

3. رفع احتياجات ضروري اشخاص حقيقي

4. هزينه ازدواج و تهيه جهيزيه

5. هزينه درمان و بيماري

6. هزينه تعمير و تامين مسكن

7. كمك هزينه تحصيلي

8. كمك هزينه براي ايجاد مسكن در روستايي ها

9. رفع نيازهاي ضروري

سقف وام قابل پرداخت براي وام فوق حداكثر20 ميليون ريال جهت تأمين هزينه‌هاي ازدواج براي هر يك از زوجين (جمعاً 40 ميليون ريال) مي باشد.

سقف وام قرض الحسنه جهت رفع احتياجات ضروري حداكثر به مبلغ ده ميليون ريال مي باشد.

در حال حاضر مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه حداكثر سه سال (36ماه) ميباشد.

نرخ كارمزد وام موصوف درحال حاضر 4% در سال بوده و كارمزد متعلقه نسبت به مانده بدهي در ابتداي هرسال نقداً از مشتري دريافت ميگردد.

پاسارگاد

بانك پاسارگاد علاوه بر خدمات ارزي، در زمينه خدمات ريالي نيز به پرداخت تسهيلات نگاهي جامع داشته و تسهيلاتي ازجمله تسهيلات مشارك مدني، مضاربه، جعاله و همچنين صدور ضمانت نامه هاي ريالي به متقاضيان ارائه كرده است.

اكنون يكي از تسهيلاتي كه مي توان از اين بانك به عنوان متقاضي عادي انتظار داشت وامي است ، با نام تكميل و نوسازي كه با توجه به ترهين سند ملكي به متقاضيان از ده ميليون و حداكثر 20 ميليون با توجه به ارزش ملك مورد نظر پرداخت مي شود.

متقاضي براي دريافت اين وام بايد توان ارائه سند ملكي يا تجاري به نام خود يا افراد درجه يك خانواده را به شعبه مورد نظر داشته باشد تا بانك با توجه به كارشناسي و ارزشگذاري آن نسبت به انجام مراحل ديگر پرداخت وام اقدام كند، اما مهم ترين مساله براي بانك پاسارگاد در زمينه پرداخت اين نوع تسهيلات تائيد امكان پرداخت اقساط از سوي مشتري است. لازم به يادآوري است كه اين وام بر اساس مصوبه بانك مركزي به صورت اقساطي بازپس گرفته نخواهد شد و مشتري بايد به صورت يك مرحله يا دو مرحله اصل پول همراه با سود آن را به بانك برگرداند، اما در مورد نرخ اين وام طبق مصوبه بانك سود 28 درصد براي آن در نظر گرفته شده است.

كارآفرين

بانك كارآفرين علاوه بر پرداخت سود سپرده ها، تسهيلاتي در زمينه رونق اقتصادي نيز در اختيار متقاضيان قرار مي دهد كه به اين شرح است: تسهيلات بازرگاني به صورت مضاربه، تسهيلات براي گسترش فعاليت هاي توليدي و بازرگاني به صورت مشاركت مدني، تسهيلات خريد ماشين آلات و تجهيز كارخانه، تسهيلات خريد مواد اوليه و لوازم يدكي، تسهيلات تامين سرمايه در گردش، تسهيلات براي تامين محل كار و دفتر كار براي متخصصان، انواع ضمانت نامه ها و ده ها مورد تسهيلات تجاري و اقتصادي ديگر كه از سوي اين بانك در اختيار مشتريان خود قرار مي گيرد.

جالب است بدانيد اين بانك سپرده شش ماهه به بعد را ملاك دريافت تسهيلات قرار داده و مي توانيد براي آن اقدام كنيد و مبلغ 24.5 درصد نيز سود براي آن بپردازيد، در حالي كه براي سپرده خود 20 درصد سود دريافت مي كنيد.

سينا

بانك سينا در بخش تسهيلات، وام هايي با عنوان خريد، تجهيز و بهره برداري دفتر كار و محل كسب، تسهيلات ويژه، اعتباري، احداث يا تكميل ساختمان، تعمير ساختمان، تسهيلات با وثيقه سپرده سرمايه گذاري مدت دار و ضمانت هاي ريالي را در اختيار متقاضيان قرار مي دهد.

اما مهم ترين بخش براي پرداخت وام، اعتبارسنجي متقاضي از سوي بانك است كه آيا اين تسهيلات واقعا براي موارد مورد نظر به كار گرفته خواهد شد يا اين كه به طور كلي شخص متقاضي پيشينه خوبي در مديريت مالي خود داشته يا خير. در صورت تائيد، بانك اقدام به پرداخت تسهيلات با نرخ سود 27 درصد خواهد كرد.

سامان

اين بانك با توجه به سياست هاي مالي و اعتباري خود نسبت به پرداخت تسهيلات مختلفي به مشتريان ويژه و معمولي خود اقدام مي كند كه يكي از تسهيلات عادي كه در اختيار مشتريان معمولي قرار مي گيرد، كارت اعتباري خانواده است. سقف اين تسهيلات حداكثر يكصد ميليون تومان است و با نظر رئيس شعبه و ترهين وثيقه ملكي صورت خواهدگرفت.براي دريافت اين تسهيلات و ديگر تسهيلات مشابه مي توانيد سند ملكي يا تجاري خود را به بانك ارائه كنيد و پس از ارزيابي با توجه به ارزش سند ارائه شده حداكثر يكصد ميليون تومان در قالب پنج كارت اعتباري براي اعضاي خانواده شما تسهيلات در نظر گرفته خواهد شد. نرخ بهره اين وام از 26 درصد تا 28 درصد محاسبه مي شود و مدت زمان ارائه آن به متقاضي بسته به تكميل پرونده و ارائه مدارك مورد نياز حداكثر يك هفته خواهد بود.

ملت

بانك ملت نيز وام هاي متنوعي به مشتريان خود ارائه مي كند كه عبارتند از: خريد كالاهاي بادوام، مضاربه، مشاركت مدني، قرض الحسنه، سلف، فروش اقساطي، اجاره به شرط تمليك، جعاله، به بدهكاران، نوسازي خودروهاي فرسوده، ازدواج، خريد نقدي محصولات كشاورزي، بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين و ويژه متخصصان.

اما اگر قصد دريافت وام از اين بانك را در شرايط عادي داريد تنها وامي كه هم اكنون شايد بتوان روي آن حساب باز كرد، وام هفت ميليون توماني است كه در قالب كارت اعتباري به متقاضيان ارائه خواهد شد.

اگر تمام مدارك مورد نياز بانك كه تقريبا همان مدارك مورد نياز ديگر بانك هاست، فراهم كنيد، مي توانيد با بهره اي معادل 15 درصد سود و 11 درصد كارمزد يعني در مجموع 26 درصد و طي مدت ده روز كاري آن را دريافت كنيد.

قوامين

اگر به دنبال دريافت تسهيلات از بانك قوامين هستيد، بدانيد اين بانك در شرايط عادي با دريافت سپرده ثابت اقدام به پرداخت تسهيلات مي كند. به اين صورت كه اگر شما سپرده اي ثابت نزد اين بانك داشته باشيد، اين بانك تا سقف 50 درصد از مبلغ سپرده گذاري شما را در قالب تسهيلات با بهره 26.5 درصد به خودتان وام خواهد داد و مبلغ سپرده شما تا زمان اتمام اقساط وام نزد بانك ترهين خواهد شد.

اين بانك با پرداخت سود مورد توافق طرفين براي سپرده گذاري، مبلغ سود را براي قسط برداشته و بقيه را شما بايد نقد پرداخت كنيد تا اقساط شما تمام شده و بتوانيد مبلغ سپرده خودتان را بازپس گيريد.

انتهاي پيام/

منبع:نامه

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن