تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819560399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اكران پادشاه شن در سوريهنجدت انزور: تهديد سعودي‌ها روزانه شده/«پادشاه شن» فيلمي عليه وهابيت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آغاز اكران پادشاه شن در سوريهنجدت انزور: تهديد سعودي‌ها روزانه شده/«پادشاه شن» فيلمي عليه وهابيت است
اسماعيل نجدت انزور كارگردان «پادشاه شن» با بيان اينكه تهديدات سعودي‌ها روزانه شده گفت: اين فيلم پژوهشي در تاريخ و ريشه تروريسم و ارتباط آن با انديشه وهابي‌گري است.


به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس، ارديبهشت 91 بود كه براي اولين بار در ايران خبرگزاري فارس خبر از ساخت فيلمي درباره ريشه‌هاي رژيم آل‌سعود در سوريه را منتشر كرد.

فيلم «پادشاه شن» ساخته «اسماعيل نجدت انزور» كارگردان برجسته سوري بلافاصله مورد توجه و حتي مورد تهديد قرار گرفت تا جايي كه «انزور» با بيان اينكه رژيم آل‌سعود در رياض از اين فيلم راضي نيست و او را مورد تهديد قرار داده، گفته بود: شركت «محاماة» انگليس كه نماينده عربستان سعودي است ما را به كشاندن اين پرونده به دادگاه تهديد كرده و گفته كه ما به توهين و سوءاستفاده از خانواده سعودي متهم هستيم.

انزور مي‌گويد: اين شركت نامه‌هاي تهديدآميزي براي ما ارسال كرده و در آنها جزئيات فيلم را خواسته و گفته كه مانع اكران آن در اروپا، آمريكا و كشورهاي عربي از جمله لبنان خواهد شد و بعد از آنكه خواسته‌هاي آن را رد كرديم «فابيو تستي» بازيگر ما را تهديد كردند.

داستان «پادشاه شن» به گفته كارگردان آن چنين است: فيلم در يك جمله از شكل‌گيري پادشاهي سعودي و چگونگي ظهور آن سخن مي‌گويد و سفري به زندگي و حيات ملك عبدالعزيز دارد؛ هنگامي كه از تبعيدگاهش در كويت به نجد باز مي‌گردد و شهر رياض و شهرهاي ديگر را ايجاد مي‌كند و نهايتا اين پادشاهي را پايه‌گذاري مي‌كند.

بازيگران اين فيلم كه به گفته «انزور» مستقل از دولت سوريه و با هزينه 13 ميليون دلاري ساخته شده، «ماركو فوشي» در نقش دوران جواني ملك عبدالعزيز و «فابيو تستي» در نقش سالمندي ملك عبدالعزيز هستند و در كنار آنها بازيگراني از انگليس، تركيه، سوريه و لبنان نيز حضور دارند.

سناريوي فيلم را اما يك جوان عربستاني به نام «كريم الشمري» نوشته و با صراحت كامل در آن جنايات ملك عبدالعزيز در عربستان نشان داده است.

بنابر اين گزارش دولت عربستان به محض اينكه از ساخت اين فيلم آگاه شد به شدت براي توقف ساخت آن تلاش كرد و به گفته «نجدت اسماعيل انزور»، « تهديدها دائمي شده اما هرچند هوشيار هستم ولي نمي‌ترسم چراكه ترس راه تفكر را مي‌بندد و اين آن چيزي است كه آنان نمي‌توانند محقق سازند».

اما با اعلام خبر اكران اين فيلم در سوريه اين بار يكي از شاهزادگان سعودي به نام «طلال بن عبدالعزيز» كه پدر «وليد بن طلال» رئيس مجموعه شبكه‌هاي تلويزيوني «روتانا» است در پيامي توئيتري از بشار اسد كه او را دوست خود مي‌خواند خواست تا جلوي اكران آن را بگيرد.

اما بالاخره پنجشنبه گذشته اكران اين فيلم در سالن «دارالاپرا»ي دمشق پايتخت سوريه آغاز شد و قرار است به زودي در شهرهاي لاذقيه و طرطوس ديگر شهرهاي اين كشور اكران شود.

جشن اكران اين فيلم با حضور چهره‌هاي مختلف سوري در «سالن فرهنگي هنري اسد» در دمشق در حالي برگزار شد كه خمپاره‌هايي در كنار اين مركز منفجر شد.

اما پاسخ‌هاي «انزور» به پيام توئيتري شاهزاده سعودي كه سوال اين روزهاي رسانه‌هاي مختلف از وي است، جالب و خواندني است.

از جمله سخنان وي در پاسخ سي‌ان‌ان است كه گفته است: قبل از اينكه اين شاهزاده سعودي از بشار اسد بخواهد كه اكران فيلم متوقف شود بايد از ملك عبدالله بخواهد كه حمايت‌هاي نظامي از تروريست‌هاي سوري را متوقف كند و اگر اين اتفاق بيافتد ما نيز به احترام صدق نيت عربستان اين كار را خواهيم كرد.

وي افزود: ساخته شدن فيلم «پادشاه شن» براي انتقام‌گيري از آل‌سعود نبود بلكه خطابي به «عقلاي عربستان در جهت مهار اراذل و اوباش و قاتلان»ي است كه به منطقه گسيل داشته‌اند و نه تنها عليه مردم سوريه بلكه عليه همه مردم منطقه عمل مي‌كنند.

اين كارگردان سوري با بيان اينكه اين فيلم مقابله هنري با تروريسم است، تصريح كرد: اين فيلم پژوهشي در تاريخ و ريشه تروريسم و ارتباط آن با انديشه وهابي‌گري است كه شرايط و متغيرات سياسي امروز منطقه را تشكيل داده و موج آن به سوريه رسيده است.

وي علت نگراني شاهزادگان سعودي را چنين عنوان مي‌كند: آنها مي‌خواهند عيوب خود را مخفي كنند تا مبادا قدسيتي كه براي خود ساخته‌اند از بين نرود.

انزور همچنين در جاي ديگر گفته است: اين فيلم موضع سياسي من است چراكه من سلاحي جز دوربينم ندارم و اين تنها سلاح من است و اگر بتوانند من را ساكت كنند فردا 100 تا «نجدت انزور» متولد خواهد شد.

وي افزوده است: «پادشاه شن» فيلمي است كه عليه كساني است كه كشور ما را نابود كردند و كساني كه مي‌خواهند آن را بخرند و به آرشيو بسپارند بايد بهاي سنگين آن كه خون شهداي سوريه، تخريب كشور و ارتش آن است را بپردازند.

بنابر اين گزارش، قرار است فيلم سينمايي «پادشاه شن» كه براي اولين بار در 11 سپتامبر(20 شهريور) گذشته در لندن اكران شد در سال 2014 در كشورهاي مختلف از جمله آمريكا به نمايش درآيد.

انتهاي پيام/س

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن