تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819192220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك مفتي وهابي عربستان فتواي قتل كارگردان «پادشاه شن» را صادر كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مفتي وهابي عربستان فتواي قتل كارگردان «پادشاه شن» را صادر كردند
يك مفتي وهابي عربستان با اعلام اينكه توهين فيلم «پادشاه شن» به رژيم آل‌سعود توهين به «ذخيره و خزانه اسلام» است فتواي قتل كارگردان اين فيلم را صادر كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه خبري المنار، يك شيخ وهابي به نام «عدنان العايض» در فتوايي در حمايت از رژيم آل‌سعود، قتل «اسماعيل نجدت انزور» كارگردان فيلم جنجالي «پادشاه شن» را شرعي عنوان كرد.

برخي منابع سوري با اعلام اين خبر، نوشتند: توجيه اين شيخ وهابي براي مهدورالدم بودن «انزور» اين بوده است كه اين كارگردان سوري در فيلم خود به آل‌سعود به عنوان «ذخيره و خزانه دين اسلام» توهين كرده است.

بنابر اين گزارش، «اسماعيل نجدت انزور» پيش از اين از روزانه شدن تهديدهاي رژيم سعودي عليه خود خبر داده بود و گفته بود: شركت «محاماة» انگليس كه نماينده عربستان سعودي است ما را به كشاندن اين پرونده به دادگاه تهديد كرده و گفته كه ما به توهين و سوءاستفاده از خانواده سعودي متهم هستيم.

البته تهديدات در اين باره اولين بار است كه تهديد به قتل است و اين در حالي است كه « فيلم در يك جمله از شكل‌گيري پادشاهي سعودي و چگونگي ظهور آن سخن مي‌گويد و سفري به زندگي و حيات ملك عبدالعزيز دارد؛ هنگامي كه از تبعيدگاهش در كويت به نجد باز مي‌گردد و شهر رياض و شهرهاي ديگر را ايجاد مي‌كند و نهايتا اين پادشاهي را پايه‌گذاري مي‌كند.»

اين كارگردان سوري با بيان اينكه اين فيلم مقابله هنري با تروريسم است، تصريح كرده است: اين فيلم پژوهشي در تاريخ و ريشه تروريسم و ارتباط آن با انديشه وهابي‌گري است كه شرايط و متغيرات سياسي امروز منطقه را تشكيل داده و موج آن به سوريه رسيده است.

انتهاي پيام/س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن