تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802787944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه‌هاي آلماني در كارگاه آموزشي جشنواره سينماحقيقت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تجربه‌هاي آلماني در كارگاه آموزشي جشنواره سينماحقيقت
«كلاوس اشتاين‌يك» در كارگاه آموزشي «از پيش‌ توليد تا پخش» جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت، به تشريح سينماي مستند آلمان و تفاوت‌هايش با مستندهاي ايراني پرداخت.


به گزارش خبرگزاري فارس، «كلاوس اشتاين‌يك» در كارگاه آموزشي «از پيش‌توليد تا پخش» جشنواره بين المللي سينماحقيقت، به تشريح سينماي مستند آلمان و تفاوت‌هايش با مستندهاي ايراني پرداخت. وي بعد از 35 سال پيگيري فيلم مستند در سراسر جهان، به جشنواره سينماحقيقت آمده است تا تجربياتش را در اختيار مستندسازان جوان ايراني قرار دهد.

محدوديت عنصر زيبايي‌شناسي

به گفته اشتاين‌يك فيلم مستند در آلمان بسيار رايج است و طبق يكي از قوانين اقتصاد هر چه عرضه بيشتر شود،‌ تقاضا كم و قيمت هم پايين مي‌آيد. به همين دليل قيمت فيلم‌هاي مستند در آلمان پايين است كه اين موضوع باعث رقابت خاصي بين مستندسازان آلماني شده؛ از طرف ديگر عنصر زيبايي‌شناسي هم در فيلم‌هاي مستند محدود شده است.

وي تصريح كرد: قبل از اينكه يك فيلم مستند ساخته شود، بايد مخاطب‌شناسي كنيم تا زمان كمتري براي ساخت اين مستندها صرف شود. هر چه ابزار زيبايي‌شناسي ساده‌تر، ‌روان‌تر و معمولي‌تر باشد تلويزيون‌هاي دولتي بيشتر از آن‌ها استقبال مي‌كنند و اگر اين ابزار خاص‌تر و پيچيده‌تر باشند، تلويزيون آن‌ها را رد مي‌كند.

در ادامه، استاد اشتاين‌يك چند نمودار راجع به سينماي مستند و داستاني در آلمان نشان داد و با استناد به اين نمودارها، به اين نتيجه رسيد كه آلماني‌ها به اندازه زياد مستند نگاه مي‌كنند و در اين رابطه در وضعيت بدي قرار ندارند. او گفت: «هزينه ساخت مستند نسبت به فيلم‌هاي داستاني در آلمان بسيار پايين است و به همين دليل به بودجه چنداني نياز نيست. شايد به همين دليل باشد كه آلماني‌ها بيشتر به مستندسازي روي آورده‌اند. اتفاق جالبي كه به تازگي در سينماي مستند آلمان افتاده، توجه سرمايه‌گذاران به اين حرفه است».

اهميت فيلم مستند براي آلماني‌ها

وي در ادامه گفت: در آلمان فيلمي به نام Taste a waste در مورد محيط‌زيست ساخته شده بود كه باعث شده بود 50 هزار تماشاچي به سينما كشانده شوند. اين موضوع براي همه جالب بود و اهميت فيلم مستند را در زندگي مردم اين كشور مي‌رساند.

جلب مخاطب؛ دغدغه فيلمسازان

وي تاكيد كرد: سي چهل سال پيش دغدغه تلويزيون، آموزش بود اما با گذشت زمان وجه سرگرمي تلويزيون بر وجوه ديگر آن قالب شده است. مهمترين معيار فيلمسازان تلويزيون‌هاي آلمان، جلب مخاطب است و خدا نكند كه براي برنامه‌ات نتواني مخاطبي جذب كني. اين روز‌ها آلماني‌ها بيشتر تلويزيون نگاه مي‌كنند. جواناني كه در رده سني 20 تا 30 سال هستند، روزانه به‌طور متوسط 150 دقيقه تلويزيون نگاه مي كنند، اما وقتي اين رده سني به 60 تا 70 سال مي‌رسد اين زمان دو برابر مي‌شود يعني چيزي حدود 300 دقيقه.

تاسيس شبكه‌هاي جديد براي جوانان

اشتاين يك در پايان گفت: چند سال پيش در تلويزيون آلمان فيلم‌هاي سه‌بعدي بسيار مورد توجه قرار گرفت و قرار بود مستندسازان بيشتر در اين زمينه فعاليت كنند، ولي در ادامه اين حوزه علاقه‌مندان زيادي پيدا نكرد. ضمن اينكه سردبيرهاي اصلي شبكه‌هاي آلماني از مورد توجه قرار گرفتن اينترنت بين جوانان ابراز نگراني كرده اند. اين نگراني به دليل از دست دادن سلطه روي مردم اتفاق مي‌افتد و ممكن است با اين موضوع قدرت خود را از دست بدهند. به همين دليل دو شبكه ARD و ZDF در حال تاسيس شبكه‌هايي براي جوانان هستند.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن