تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سارنده آلبوم ماه سرخ در گفتگو با ايلنا مطرح كرد: با موسيقي بدون كلام مي‌توان با مليت‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سارنده آلبوم ماه سرخ در گفتگو با ايلنا مطرح كرد: با موسيقي بدون كلام مي‌توان با مليت‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كرد
با موسيقي بدون كلام مي‌توان با مليت‌ها با فر هنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كرد به همين دليل من از موسيقي بدون كلام استفاده كردم. زماني كه شعر وارد يك موسيقي مي‌شود؛ موسيقي را به يك ملت خاص محدود مي‌كند. سارنده آلبوم ماه سرخ در گفتگو با ايلنا مطرح كرد: با موسيقي بدون كلام مي‌توان با مليت‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كرد


ايلنا: يكي از آلبوم‌هاي موسيقي كه اين روز‌ها مورد استقبال مخاطبان موسيقي قرار گرفته؛ ماه سرخ است كه توسط مورضا نوزانده گيتار آهنگ‌سازي آن صورت گرفته است. آلبوم ماه سرخ كه در قالب موسيقي فلامنگو ساخته شده و در ماههاي اخير ميان آلبومهاي موسيقي بدون كلام در بازار مورد استقبال قرار گرفته است.

مورضا آهنگ ساز و نوازنده گيتار و سازنده قطعات آلبوم ماه سرخ در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به روند انتشار اين آلبوم و همچنين آهنگسازي خود گفت: اين آلبوم دومين آلبوم من است كه منتشر مي‌شود. اولين آلبوم من در ونكوور كانادا منتشر شد و بيشتر مخاطبان آن غيرايراني بودند. هرچند اين آلبوم بدون حمايت هيچ كمپاني و فقط در اجراهاي زنده به فروشي معادل ۱۰ هزار نسخه برسد.

وي ادامه داد: از سال ۲۰۰۷ تصميم گرفتم كه آلبوم جديدي را منتشر كنم به همين دليل شروع به ساخت قطعاتي با گيتار كردم. بعد از يك سال به ايران آمدم و در ايران با ورشان (علي) اميري آشنا شدم كه بعد‌ها اين آشنايي باعث شد تا وي بعضي از قطعات آلبوم ماه سرخ را تنظيم كند.

مورضا افزود: هر قطعه‌اي كه ساخته مي‌شد بعد از ميكس و مسترينگ به استوديو مي‌رفتيم و آن را ضبط مي‌كرديم. در حين ساخت قطعات چند باري به پاريس سفر كردم و همين سفر باعث شد تا ايده‌هاي بيشتري براي ساخت قطعات بهتر به ذهنم خطور كند.

وي با اشاره به اينكه ساخت قطعات و انتشار آلبوم سه سال به طول انجاميده است، گفت: ابتدا در پاريس با يك كمپاني كانادايي همكاري كردم و تعدادي از قطعات به صورت اينترنتي منشتر شد و بعضي از آن‌ها نيز به صورت تك آهنگ در آلبومهاي ديگر منتشر شد همين امر باعث شده تا قطعات امروز در بيش از ۴۰ كشور دنيا شنيده شود.

نوازنده آلبوم ماه سرخ با اشاره به حضور ۱۴ قطعه موسيقي در اين آلبوم گفت: زماني كه شروع به ساخت قطعات كردم بيش از ۱۸ قطعه ساخته شد و لي از‌‌ همان ابتدا مدنظرم اين بود كه فقط از ۱۴ آهنگ براي آلبوم استفاده كنم هر چندبعد‌ها قطعات بيشتري نيز ساخته شد.

وي درباره استفاده از موسيقي بدون كلام در اين آلبوم گفت: معتقدم با موسيقي بدون كلام مي‌توان با مليت‌ها با فر هنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كرد به همين دليل من از موسيقي بدون كلا م استفاده كردم از طرفي ديگر زماني كه شعر وارد يك موسيقي مي‌شود موسيقي را به يك ملت خاص محدود مي‌كند. اما موسيقي بدون كلام فارغ از اين امر مي‌تواند با شنوندگان مختلف از فرهنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كند. در تاريخ موسيقي نيز اگر نگاه كنيم مي‌بينيم كه آهنگسازان بزرگ مانند بتهوون و باخ آثارشان را بدون كلام مي‌ساختند.

وي ادامه داد: موسيقي بي‌كلام خود به نوعي شعر مستتر دارد؛ و ملوديهاي در اين آلبوم بدون كلام ساخته شده به گونه‌اي است كه انگار شعر از زبان گيتار جاري مي‌شود.

موررضا درباره كوتاه بودن بعضي قطعات گفت: به جز دو قطعه اول و آخر كه به عنوان قطعه مقدماتي و قطعه پاياني شناخته مي‌شود زمان بقيه قطعات مناسب است. ضمن آنكه زمان استاندارد يك قطعه موسيقي بايد بين سه الي ۵ دقيقه باشد. هرچند گاهي اين زمان به هشت دقيقه هم مي‌رسد. من معتقدم اگر قطعه كوتاه باشد و شنونده بار‌ها آن را گوش كند بهتر از آن است كه در ميان پخش يك قطعه آن را قطع كند.

وي در باره نامگذاري قطعات گفت: نام قطعات را از قبل انتخاب كرده بودم البته از آنجايي كه من به جز آهنگسازي نقاشي هم مي‌كنم به دنبال آن بودم كه اسم گذاري قطعات به گونه‌اي باشد كه تصوير يك اثر نقاشي به شكل موسيقي بيان شود.

وي افزود: در قطعات مختلف اين آلبوم از گيتار به خوبي استفاده شده و در بعضي قطعات مانند قطعه ۹ پيانو نيز استفاده شده است. استقبال از اين آلبوم خوب بوده و من تلاش دارم به زودي اين آلبوم در هند منتشر و توزيع شود البته به دليل آنكه امروز ديگر انتشار آلبوم به صورت فيزيكي مانند ايران در دنيا رسم نيست پس به دنبال انتشار اينترنتي آن هستم.

مورضا افزود: در تلاشم در صورت امكان و تشكيل گروه قطعات اين آلبوم را به صورت زنده اجرا كنم.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن