تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819641219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهداشت رواني، ايجاد تعادل شخصيتي ميان فطرت و غريزه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بهداشت رواني، ايجاد تعادل شخصيتي ميان فطرت و غريزه است
استاد دانشگاه الزهرا(س) بهداشت رواني را ايجاد تعادل شخصيتي ميان فطرت و غريزه تعريف كرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دكتر روشنك خدابخش در ويژه برنامه همسفر تا بهشت از سلسله برنامه هاي سبك زندگي اسلامي كه با عنوان نقش سلامت و بيماري جنسي در بهداشت رواني و روابط خانوادگي برگزار شد، به آسيب شناسي جنسي و گونه هاي محتلف آن پرداخت.

وي گفت: رفتارهاي ازدواج، جهت يابي هاي زوج يابي و ارتباط به هر شيوه، تابع فرهنگ و اجتماعاتي است كه در آن زندگي مي كنيم. رفتارهاي ازدواج يك رفتار زيستي، اجتماعي، غريزي، داراي پيچيدگي زياد و متاثر از مسائل فرهنگي و اجتماعي است.

دبير شوراي عالي ازدواج جوانان كشور در اين خصوص به نظريات متفاوتي اشاره كرد و افزود: از ديدگاه ساختار گرايي اجتماعي، رفتارهاي ازدواج منحصرا توسط فرهنگ و طي اجتماعي شدن شكل مي گيرد و نقش فرهنگ در آن پر رنگ تر است.

وي عنوان كرد: احاديث و مسائل ديني، زبان متيني در خصوص اين مسائل دارد. اسلام در اين نظر، خيلي غني و قوي عمل كرده است و بسيار صريح و راحت با اين مسائل برخورد مي كند.

عضو كميته عالي مشاوره كشور همچنين به نظريه ذات گرايي اشاره و بيان كرد: از ديدگاه اين نظريه پردازان، عوامل تكاملي و انگيزه اي دروني كه الگوي رفتار هاي ازدواج را شكل مي دهند، متاثر از ژن ها هستند. انگيزه دروني ما تابع ژنتيك ماست و با وجود اين رابطه در ژن، انگيزه دروني هم شكل مي گيرد.

استاد دانشگاه الزهرا(س) گفت: مبناي رفتارهاي ازدواج، رابطه افراد است ومسائلي مانند فرهنگ، يادگيري، موقعيت ها و ارتباطات اجتماعي در آن نقش دارد.

وي افزود : علاوه بر اين مسائل، زمينه هاي ژنتيك و دخالت ژنها و اندام ها و تناسب آن ها هم وجود دارد و اين مسئله را چند وجهي كرده است.

وي كنش، هويت و انحرافات جنسي را از اختلالات جنسي ذكر كرد و افزود: رفتار هاي غريزي هم ممكن است مانند اختلالات سيستم گوارش دچار مشكلاتي شود/س

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن