تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير آموزش و پرورش: سعي كرده‌ايم هيچ كس از تحصيل بازنماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير آموزش و پرورش: سعي كرده‌ايم هيچ كس از تحصيل بازنماند
معاون آموزش ابتدايي، آزمون‌هاي مستمر را بخشي از ارزشيابي توصيفي عنوان كرد.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، محمد ديمه‌ور با تاكيد بر اينكه ارزشيابي كمي در برخي مواقع موجب خسران شده است، افزود: گمان ما اين است كه ارزشيابي كيفي توصيفي در راستاي هم افزايي ورود به دوره‌هاي تحصيلي است و ما سعي كرده‌ايم تا هيچ كس از تحصيل بازنماند.

معاون آموزش ابتدايي با اشاره به اينكه ارزشيابي كيفي توصيفي فقط پوشه كار نيست، افزود: آزمون عملكردي، سنجش مهارتهاي عملكردي دانش آموزان، آزمونهاي سنجش و المپيادهاي علمي به همراه مشاركت والدين فعاليتهايي هستند كه در سنجش ارزشيابي كيفي توصيفي ديده شده است.

وي با تاكيد بر اينكه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي بدون ارزشيابي فراگير بي‌ثمر است، يادآور شد: آنچه كه در قالب ارزشيابي كيفي توصيفي ياد مي‌شود، اين است كه ما شيوه ارزشيابي را به جاي ارزشيابي و آزمون‌هاي عددي و كمي به سمت فعاليت‌هاي كيفي ببريم و طبق تحقيقات و پژوهشهاي ميداني ارزشيابي توصيفي مفيد بوده است.

معاون آموزش ابتدايي، ارزشيابي توصيفي را در دوره ابتدايي مفيد عنوان كرد و با اشاره به اينكه چند اشكال به آن وارد است، خاطر نشان كرد: شوراي عالي آموزش و پرورش بايد تصميم بگيرد كه ارزشيابي توصيفي به دوره‌هاي بالاتر برود يا در همين مقاطع باقي بماند.

وي اضافه كرد: ما به عنوان ستاد و برنامه‌ريزان بايد كمك كنيم تا معلمان با بهره برداري از روشهاي مختلف ارزشيابي كيفي توصيفي، ارزشيابي خود را پربارتر كنند. آموزش نيز از ديگر مشكلات در اين زمينه است كه بايد كارگاه هاي آموزشي مناسب و به روز براي معلمان سراسركشور برگزار شده تا با شيوه درست ارزشيابي آشنا شوند.

ديمه ور با اشاره به اين كه فعاليت‌هاي كيفي مستلزم وقت گذاري است، اضافه كرد: ما به معلمان حق مي‌دهيم كه به دليل تراكم بالاي كلاس‌ها نتوانند آموزش درست ارائه دهند و اين مشكل بايد با تامين فضا رفع شود.

معاون آموزش ابتدايي اذعان كرد: اطلاع رساني به خانواده‌ها در اين رابطه بسيار مهم است زيرا اين ارزشيابي يك سمت به مدرسه و يك سمت به خانواده دارد بنابراين بايد براي خانواده‌ها كلاس گذاشته شود. يكي از انتظارات ما براي آگاهي خانواده، رسانه‌ها هستند.

وي افزود: ارزشيبابي كمي گاهي اوقات موجب خسران زيادي شده و ما سعي كرده تا نفري از تحصيل بازنماند. گمان ما اين است كه ارزشيابي كيفي توصيفي در راستاي هم افزايي ورود به دوره‌هاي تحصيلي است. با تقويت اين مساله ماندگاري دانش آموزان در مدارس زياد مي‌شود.

ديمه‌ور با اشاره به اينكه در دوره ابتدايي 2 دوره اساس و اركان تعريف شده است، تصريح كرد: پايه اول تا سوم دوره اساس و پايه چهارم تا ششم دوره اركان است. الويت ما اين است كه اين دوره‌ها در فضاي جدا از هم باشند زيرا در دوره اساس قرار است نظام دوري اجرا شود. يعني معلم از سال اول تا دوره سوم با دانش آموز همراه باشد.

معاون آموزش ابتدايي در پايان اظهار كرد: اولويت و جديت ما اين است كه اين دوره‌ها در 2 فضاي مجزا باشند اما واقعيتي موجود است كه در حال حاضر از نظر فضاي آموزشي اين توانايي را نداشته و بايد با يك شيب مناسبي در اين راستا پيش برويم.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن